Dani poticajne nastave
Autor: Administrator , 22. 3. 2013.
Voda
19. -22. 3. 2013. godine
Lagani vjetrić
zaljuljao čamac.
Grli ga more.
(Monika Damjan, 7.a)
Kao i svake godine do sada, prije odlaska na Uskršnje blagdane, u našoj se školi odvijaju Dani poticajne nastave. Ovogodišnja tema Dana vrlo je uspješno realizirana u 19 radionica. Matična je škola zajedno sa svojim područnim školama iz Kaštela, Momjana i Brtonigle te gostujućim učenicima iz talijanske osnovne škole Edmondo de Amicis iz Buja te učenicima iz slovenske OŠ Maksa Pleteršnika iz Pišeca, doprinijela da i ovi trinaesti Dani poticajne nastave ispadnu što bolji, ljepši, zanimljiviji. Sve je u nama i oko nas bilo u znaku značajne, za život neophodne pojave, ponekad razornih snaga. U znaku velikog plavog prostranstva, kao i sićušne kapljice kiše. U valu, izvoru i slapu, stihu, slici i pjesmi. Sve je odisalo, žuborilo i progovaralo zvucima vode.
U radionici prvoga razreda Voda u voću i povrću učenici su istražili okuse voća i povrća te otkrili kisele i slatke okuse. Pripremili su nam kratki igrokaz pod nazivom Što je to voda bez soka?, dok su kostime raznog voća i povrća sami izradili. Drugi je razred, vođen Cesarićevim stihom „Teče i teče jedan slap, što u njemu znači moja mala kap?“ uvježbao koreografiju Ples vodenih kapljica. Svaki je učenik predstavljao kapljicu u ovećem valu, jer svaka kaplja pomaže ga tkati. Bit radionice bila je u razvijanju pokreta, ekspresija, dok prirodna potreba za plesom, koja je prisutna u svima nama, jedna je od kreativnih mogućnosti realizacije ove zanimljive tematike. Trećašići su ove godine osmislili mnogo toga: rebuse, križaljke, mozgalice – i sve to na temu vode. Izradili su eko-strip o vodi, odali su joj počast time što su joj napisali eko-himnu, nacrtali su eko-priču. I još su nam nešto osmislili: reklamu o čistoj i bistroj izvorskoj vodi, koju ne budemo li pazili, i neće više biti toliko čista. Svojim su simpatičnim sloganom i izmišljenim nazivima vode nastojali privući našu pažnju i želju za kupnjom upravo njihove vode. Poslužite se želite li Zlatnu, Planinsku vodu ili pak vodu naziva Eko junak.
U četvrtom su razredu likovnom kombiniranom tehnikom izradili morsko dno i upoznali nas sa životinjskim carstvom koje se krije u morskim dubinama. Ribicama, rakovima, školjkama, meduzama, morskim algama...
Područna je škola Kaštel ove godine imala dvije radionice. U prvoj radionici naziva Voda u pjesmi i stihu, proučili su i pisali pjesme s bogatom tematikom vode. Likovnim su se izričajem također pozabavili i naslikali predivne motive vode i prirode u kojoj ona „obitava“. Toj se radionici ove godine pridružila i PŠ Momjan koja je svojim kreativnim snagama druženjem i radom obogatila rad. U drugoj su, Likovnoj radionici, oslikavali temperom morske kapi uz pomoć jednog običnog, ali u ove svrhe vrlo neobično iskorištenog začina – kuhinjske soli. Htjeli su eksperimentirati kakav će učinak ona prouzročiti na likovnom radu. Pomiješane s temperom svjetlucale su pod suncem. U Područnoj školi Brtonigla imali su također veoma zanimljive aktivnosti. Radionicom Žvot u kapljici vode oslikali su školski zid motivom podmorja te istražili značajke i bitnost vode za svijet.
U višim su razredima također realizirali, istražili i otkrili mnoge zanimljive teme.
U radionici Voda u riječi i slici pisali su japansku poeziju: haiku, haibun, renge, a najzanimljivije su pjesme ovjekovječili i smjestili unutar oslikanih impresija, naslikanih tehnikom akvarela i tuša. Veoma je kreativno bilo u radionici Biblijska simbolika vode i njezino duhovno značenje. U toj su radionici likovnom tehnikom i razgovorom osvijetlili mjesta u Bibliji u kojima se javlja motiv vode. Istražili su duhovnu simboliku vode unutar Svetoga pisma. Na jedan vrlo domišljat i kreativan likovni način prikazali su prelazak preko Crvenoga mora. Učitelj je uz pomoć polaznika radionice izradio velike ćupove kako bi u radionicu prizvao sjećanje o predavanju na jedno od većih čuda; kada je Isusu pretvorio vodu u vino. Izradili su i oslikali maketu s motivom potopa. Izradili su i korablju kojom je Noa spasio sebe, svoju obitelj i životinjske vrste.
Bilo je i nekoliko radionica u kojima su osvješćivali učenike i ukazivali na problematiku onečišćenja voda, rijeka i jezera u svijetu. Tri su su grupe potanje razradile ovu globalnu problematiku onečišćenja. Polaznici radionice Voda u našoj okolici propješačili su sva okolna mjesta grada Buja, točnije područje Momjana, Marušića i Kremenja u potrazi za izvorima, virovima, slapovima. Njihovih stopa trag može se primijetiti oko izvora Serijeza kojeg su dobro očistili, izrezali grmlje, počistili smeće te kamenjem popločali prilaz izvoru, postavili mostić i škrile. To njihovih ruku djelo govori nam da prirodu treba poštivati i odnositi se prema njoj kao prema velikoj majci. Posjetili su i izvor San Pelegrin, štrenu Orsola i šternu Mokori. Ove dvije šterne glase kao najljepše šterne na Bujštini. Obišli su i neke bare. Jedna od njih je bara Rošokai, ona je prema saznanjima najveća te najljepša bara u okolici Buja. Do izvora nisu mogli jer je bio nedostupan.
Sličnom se problematikom bavila i radionica Vode na Bujštini. Uz pomoć svog voditelja učenici su tražili izvore, bunare po Bujama. Istražili su gdje se nalazi čista, a gdje onečišćena voda, i sve su to snimili i montirali u vidu kratkog filma-reportaže pod nazivom Dnevnik TV Buje.
Radionica Onečišćenje voda, bila je veoma zanimljiva po svemu. Istražili su problematiku onečišćenih voda na primjeru rijeka Sjeverne i Južne Amerike. Ispisali su poslovice i mudre izreke o očuvanju okoliša i vode. Izradili su i kartu Istre na kojoj se može jasno vidjeti gdje se nalazi koja rijeka, pritok, izvor ili potok. A možete li zamisliti da i voda misli, osjeća i pamti? U radionici zanimljiva sadržaja, ali i naziva Drink to think, učenici su gledali istraživanje Dr. Ermota koji znanstveno dokazuje kako voda ima tu sposobnost da pamti i razlikuje pozitivne riječi, misli i emocije kao i one negativne. Sve zaprimljene emocije i riječi bilježi u vidu pravilnih ili pak narušenih kristala. A sada, ako samo zamislimo da je naš organizam većim dijelom satkan od vode, slijedi nam zaključiti: što više lijepih riječi i emocija razvijam u sebi to će i moji kristali biti ljepši i jače će svjetliti.
Ugroženih životinjskih vrsta u našem Jadranskom moru ima, na što treba svakako skrenuti pažnju javnosti. O toj se problematici zainteresirala radionica Ugrožene vrste - Sjeverna medvjedica. Istraživanjem su doznali da je uz dobrog dupina jedna od životinjskih vrsta u izumiranju.
A da voda može poprimiti i pokazati svoje drugo i nimalo dobrohotno lice razorne snage, obradila je radionica pod nazivom Razorne moći vode – svjetske misterije. U toj su radionici učenici istražili razornu moć vode, koja kad krene nikoga ne štedi. U Glazbenoj radionici svojom su kreativnošću, željom i talentom, uz suradnju s pristiglim gostima, skladali pjesmu o vodi koja će u našoj školi zasigurno postati pravi hit. Ta pjesma podiže svijest o očuvanju vode.
Učenici Posebnog odjela dali su svoj doprinos Danima time što su cijedili, pili i radili voćne sokove od limuna i naranče. Pomatrali su kišu i uočavali promjene u prirodi, vremenske uvjete koji su bili u znaku kiše. U novinarskoj je radionici bilo mnogo toga: rada, truda, kao i u svim radionicama. Posebno smo surađivali s Grupom za tehničku potporu koja je pripremila power-point i konferansu kojom su predstavljene sve radionice pristiglim gostima. Mi, novinari, sastavili smo ovaj izvještaj, sakupljali smo informacije i fotografirali urađeno u ovim vodenim Danima punih rada, kreativnosti i zahvale vodi, koja će nam to, dakako, jednog dana uzvratiti.
Završna prezentacija održala se u dvorani Pučkog otvorenog učilišta, kao i plesno-scenski nastup obogaćen filmom-reportažom o vodi na Bujštini. Likovni dio predstavljen je u holu škole, u jutarnjim terminima prije odlaska u Učilište.
Pozdrav i do iduće godine.
Novinarsko-fotografska grupa.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dani otvorenih vrata šk.god. 2024./2025.
25. studenog 2024. u 16.00
17. veljače 2025. u 16.00
19. svibnja 2025. u 16.00
Osnovna škola - Scuola elementare Mate Balote Buje - Buie Školski brijeg 2 52460 BUJE ured@os-mbalote-buje.skole.hr RAVNATELJ drazen.hinek@skole.hr TAJNIŠTVO mob: 091/2468-601 052/772-138 ured@os-mbalote-buje.skole.hr RAČUNOVODSTVO mob: 091/2468-606 052/720-338 os.mate.balote.buje@pu.t-com.hr POSEBNI ODJEL tel.: 052/772-215
Raspored sati
Trajanje sata | |
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
3. | 9:50 - 10:35 |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
Ukupno: 182926