Erasmus + KA1 iskustvo u Italiji
Prva mobilnost u sklopu Erasmus + KA1 projekta „Razvijajmo se zajedno putem inovacije“ ostvarena je u periodu od 30.4. 2018. do 5.5. 2018.
Učiteljica geografije, Marina Jandrić i učiteljica povijesti, Ivana Ujević pohađale su strukturirani tečaj pod nazivom: “OUTDOOR EDUCATION to improve pupils participation and fight drop out”.
Tečaj je provela organizacija JUMP Start up Youth, u talijanskom gradu Soveratu u pokrajini Kalabriji.
Prvi dan upoznali smo organizacijski tim i sudionike samog tečaja te nam je predstavljen program.
U jutarnjim satima organiziran je obilazak grada domaćina, smještenog na obali Jonskog mora.
Poslijepodnevni sati bili su rezervirani za predstavljanje KA1 projekata i škola iz kojih sudionici dolaze. Predstavljeni su ciljevi programa te osobna i profesionalna očekivanja polaznika tečaja.
Sl.1 Morski konjic-simbol Soverata Sl.2 Obala Jonskog mora
Sl.3 Uvodni sastanak sudionika tečaja
Drugi dan mobilnosti - Međunarodni praznik rada
JUMP je za polaznike organizirao aktivnosti na otvorenom, u srednjovjekovnom gradiću Badolatu. Upoznali smo kulturne znamenitosti kraja, politiku prihvata migranata u regiji, a na kraju je organiziran posjet komuni Mondo x.
Sl.4 Badolato Sl.5 Mondo x
Treći dan – posjetili smo katoličku obrazovnu ustanovu „Maria Ausiliatrice“ u sklopu koje se nalazi vrtić, osnovna i srednja škola. Predstavljen nam je koncept školovanja u Italiji, a imali smo i jedinstvenu mogućnost aktivnog sudjelovanja u nastavi s učenicima različitih dobnih skupina.
Sl.6 „Penkala je hrvatski izumitelj“ Sl.7 Grupni rad: Načela Europske
unije
Sl.8 Sat informatike s kolegom Sl.9 Načela „španjolske“ filozofije
iz Španjolske
Četvrti dan imali smo radionicu o izvanučioničkoj nastavi. Osmišljavali smo ciljeve, sadržaje i načine realizacije ovakvog oblika nastave.
Iznosili smo primjere iz prakse te smo upoznali načine funkcioniranja školskih sustava Hrvatske, Italije, Poljske i Španjolske.
Poslijepodne je bilo rezervirano za aktivnosti na seoskom domaćinstvu. Kuhar nas je upoznao s gastronomiji južnog dijela Italije te smo pripremali lokalne specijaltete.
Sl.10 Umna mapa - Outdoor education Sl.11 Radionica – lokalna
gastronomija
Petoga dana nastavile su se aktivnosti na otvorenom:
posjet lokalnoj tržnici, pješačka tura kroz stari dio grada i obilazak botaničkog vrta. Cilj ovih aktivnosti je upoznavanje povijesnog razvoja grada s obzirom na širenje gospodarskih djelatnosti te upoznavanje s autohtonom vegetacijom.
Sl.12 Lokalna tržnica
sl.13 Posjet botaničkom vrtu
Šesti, posljednji, dan mobilnosti odradili smo evaluaciju seminara.
Zaključili smo kako je učenje na otvorenom iskustveno, što znači da je znanje stečeno na ovakav način, dugotrajnije.
Problem predstavlja koncept školovanja koji ne omogućava da se sve nastavne jedinice pogodne za izvanučioničku nastavu i odrade na terenu, ali uvođenjem tehnologije u nastavu i primjenom različitih metoda i oblika to bismo mogli donekle nadoknaditi.
Tečaj nam je omogućio nove spoznaje o obrazovnim sustavima u Europi. Otvorena je mogućnost suradnje sa školama u Poljskoj, Španjolskoj te Italiji. Znanje stečeno formalnim i neformalnim učenjem nastojat ćemo prenijeti učenicima kroz nastavu povijesti i geografije, ali i implementirati u rad učeničke zadruge „Brnistra“
Sl.14 Dodjela certifikata o uspješno završenom tečaju
Izvannastavna aktivnost STeam je inovativna izvannastavna aktivnost čiji je cilj jačanje obrazovnih i karijernih aspiracija prvenstveno djevojčica prema STEM području.
Više na linku:
http://os-mertojak-st.skole.hr/projekti_eu/steam
Jezični savjeti
(službena komunikacija, pedagoška dokumentacija)
Pripremile:
Dragana Plosnić, učiteljica Hrvatskoga jezika
Ivana Županović, učiteljica Hrvatskoga jezika
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |