| « Prosinac 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Prihvatili smo izazov AI School Challenge i uspješno ga priveli kraju
Potaknuti suvremenim trendovima i željom za učenjem za budućnost, prihvatili smo izazov zvan AI School Challenge koji ima za osnovni cilj educirati učenike i učitelje o osnovama umjetne inteligencije. Pristupili smo besplatnom tečaju Reaktora i Sveučilišta u Helsinkiju pod nazivom Elements od AI – Uvod u umjetnu inteligenciju.
Kroz šest poglavlja zajedničkim snagama i uz puno promišljanja stekli smo veliko znanje o tome što je zapravo umjetna inteligencija, a što ona nije, što se pomoću nje može (a što ne) te kako ona utječe na naše živote. Kako je i rekao jedan od osnivača udruge koja je nositelj ovog izazova: „Razumjeti svijet oko sebe bez razumijevanja umjetne inteligencije uskoro neće biti moguće.“
Devet učenika naše škole i dvije učiteljice: Kristina Slišurić i Klementina Đurić prihvatili su izazov i u okviru dodatne nastave informatike suradničkim radom u online okruženju virtualne učionice u MS Teamsu te samostalnim istraživačkim radom, svaki smo tjedan kroz šest tjedana prolazili kroz jedno poglavlje, proučavali tekstove, promišljali o primjerima i razgovarali o:
U prvom poglavlju pitali smo se što je umjetna inteligencija, što nije umjetna inteligencija, hoće li roboti preuzeti naše poslove, kako bi se naši poslovi mogli promijeniti u godinama koje dolaze zbog utjecaja i razvoja umjetne inteligencije, u kojim se područjima tehnologije umjetne inteligencije upotrebljavaju danas, a u kojima će se upotrebljavati u budućnosti? Naučili smo osnovne karakteristike UI, a upoznali smo se i s temama usko povezanima s UI kao što su strojno učenje, znanost o podacima i duboko učenje. Malo smo i filozofirali – razgovorom o tome zahtijeva li umjetna inteligencija postojanje uma i u kojoj se mjeri svijest može replicirati u obliku izračuna. Svaki je polaznik samostalno definirao umjetnu inteligenciju.
U drugom poglavlju proučavali smo različite metode umjetne inteligencije koje služe za rješavanje problema u svakodnevnom životu kao što su navigacija, pametni automobili, računalno igranje šaha, igre križić – kružić. Naučili smo kako primijeniti algoritam minmax za odabir optimalnih poteza u okviru stabla igre ograničene veličine. Rješavali smo različite već poznate mozgalice (prijelaz preko rijeke, tornjevi Hanoja).
U trećem poglavlju učili smo o sposobnosti umjetne inteligencije obrađivanja neizvjesnih informacija jer stvarni život za razliku od igara pun je neizvjesnih situacija i obmana i problemi najčešće nisu jasni. Tu smo proučavali probleme koji se postavljaju pred autonomni automobil, učili smo o važnosti vjerojatnosti i mjerenju neizvjesnosti te smo prognozirali različite vjerojatnosti, računali omjere šansi, a upoznali smo i poznato Bayesovo pravilo koje se koristi u procjeni proturječnih dokaza u mnogim znanstvenim disciplinama.
U četvrtom poglavlju učili smo o tome kako umjetna inteligencija uči te smo upoznali strojno učenje i njegove vrste – kako ljudi uče strojeve (nadzirano učenje) te učenje bez učitelja (nenadzirano učenje). Okušali smo se i u korištenju metode klasifikatora najbližih susjeda te smo izradili jednostavan sustav za preporuku proizvoda za aplikaciju za internetsku kupovinu u kojoj se bilježi povijest kupnji svakog korisnika te se na temelju te povijesti predviđa koje će korisnik proizvode kupiti u budućnosti. Upoznali smo se i s pojmom filter-mjehurića koji nastaju tako što se korisnicima na internetu predlažu sadržaji za koje sustav pretpostavi da će mu se svidjeti, negativnim posljedicama istih te načinima kako ih izbjeći.
U petom poglavlju susreli smo se s pojmom neuronskih mreža koje olakšavaju umjetnoj inteligenciji prepoznavanje i obradu slika i obradu jezika. Kombinacijom velikih skupova podataka i dubokog učenja metodom strojnog učenja u posljednjim je godinama umjetna inteligencija znatno usavršena.
U posljednjem poglavlju osvrnuli smo se na predviđanje budućnosti kao jednom od najtežih problema na svijetu, spoznali smo kako je važno promišljati o informacijama koje svakodnevno dobivamo i ne podlijegati krajnostima koje nam se serviraju u medijskom prostoru.
Ono što je sigurno je da ćemo se s umjetnom inteligencijom susretati sve više na svakom koraku te je stoga i ovaj tečaj jedan veliki korak za nas jer smo stekli osnovna znanja i lakše ćemo razumjeti što nam budućnost u ovom segmentu nosi.
Na kraju tečaja dobili smo i mnogo poveznica na zanimljive sadržaje na istu temu kojima možemo produbiti svoje poznavanje teme i promišljati i dalje o njoj, kao i mogućnost pristupa drugom dijelu Elements od AI – Stvaranje umjetne inteligencije.
Svi polaznici koji su završili tečaj s traženim postotkom točno riješenih zadataka preuzeli su svoje certifikate.
Učiteljica: Kristina Slišurić


Institucije | ![]() |
| • MZOS |
| • Carnet |
| • Portal Škole |
| • HSIN |
| • AZOO |
| • NCVVO |
| • Office 365 |
Tražilice | ![]() |
| • Yahoo |
| • AskForKids |
Priroda | ![]() |
| • PP Papuk |
| • PP Kopački rit |
| • NP Paklenica |
| • NP Plitvička jezera |
| • NP Risnjak |
| • NP Brijuni |
| • NP Mljet |
| • NP Sjeverni Velebit |
| • NP Krka |
| • NP Kornati |
Časopisi | ![]() |
| • Enter |
| • BUG |
| • VIDI |
| • Meridijani |
| • PC CHIP |