« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dobro došli u Eko pokretaonicu - ovdje pogledajte izvještaje s akcija koje smo proveli na razini škole - sadnja drveća, postavljanje eko tabli u okoliš škole, organsko vrtlarenje i uzgoj organskog povrća koje provodi naša izvannastavna skupina Povrtlara, izlet u prirodu, znanstveno istraživanje o razvijenosti ekološke svijesti - obavezno pogledajte kakvo je stanje u našoj školi, recikliranje u knjižnici (možda možete i kod kuće), eko podsjetnici po školi, rad eko patrola u našoj školi.
Što slijedi - u prvom tjednu desetog mjeseca u okviru DJEČJEG TJEDNA održat će se rolijada - pokreni se i ti; izrada kompostišta; niz radionica tijekom Dana otvorenih vrata na temu VODE, izrada ekološkog kurikuluma..., a otvoreni smo i za nove prijedloge. Navalite!
Znanstveno istraživanje o ekološkoj svijesti naših učenika
Sadašnja ravnateljica naše škole, učiteljica Reza Benković, tijekom svibnja je provela zanimljivo istraživanje o ekološkim navikama i poznavanju ekoloških pojmova učenika trećih, četvrtih i petih razreda naše škole. Istraživanje je provedeno u okviru pisanja znanstvenog rada, a mi donosimo zanimljive dijelove istog.
Učiteljica je osmislila i provela anketu među učenicima te detaljno obradila sve rezultate. U anketi je bilo 20 pitanja, a mi smo izdvojli nekoliko njih kao i rezultate istraživanja.
Pogledajte.
Anketa (.pdf)
Predmet istraživanja bilo je mjerenje razine ekološke svijesti kod učenika; utvrđivanje učestalosti primjenjivanja ili kršenja osnovnih ekoloških pravila u školi i obitelji; provjeravanje temeljnih znanja o energetskoj učinkovitosti, obnovljivim izvorima energije i razvrstavanju otpada, zaštiti okoliša od nerazgradivih materijala, a s ciljem da se razina ekološke svijesti podigne na viši stupanj, kako bismo svi skupa doprinijeli što zdravijem i ljepšem okruženju u kojemu živimo.
Cilj istraživanja je ukazati na značaj koji ekološka svijest, kao dio društvene svijesti, ima u uspostavljanju ravnoteže čovjeka i njegova okoliša, kako bismo svi skupa ostvarili svoje pravo na život u zdravom okolišu.
Zadaci istraživanja postavljeni su na temelju predmeta i cilja istraživanja.
Hipoteza - Pretpostavljamo da se dio učenika naše škole pridržava temeljnih ekoloških navika, ali da još uvijek ima određeni broj učenika koji ih namjerno ili nenamjerno krše te tako svima nama uskraćuju pravo na život i rad u lijepom, urednom i zdravom radnom prostoru i okolišu.
Metode korištene u istraživanju su:
Metoda teorijske analize
Surwey metoda
Tehnike korištene u istraživanju su:
Anketiranje
Procjenjivanje
Vrijeme provođenja istraživanja je započelo 30. travnja 2012. godine prikupljanjem i proučavanjem literature, a završilo je 18. svibnja donošenjem zaključaka proizišlih iz ovog istraživanja.
Na izletu si. Što činiš s omotima, papirićima, vrećicama ili drugim smećem koje ti ostanu nakon jela?
Svih 100% učenika 3. i 4. razreda je odabralo odgovor s ponuđenim pravilnim ponašanjem u prirodi. U 5. razredu se tako ponaša 77,77% učenika.
Kako se zove ponovna prerada starog papira u novi papir?
Kamo se odlaže ili sprema smeće u tvojoj obitelji?
Svi učenici iz sva tri razreda su odgovorili da se u njihovim obiteljima smeće odlaže u kante za smeće. U cijeloj općini je uveden odvoz smeća u točno određenim kantama i ta akcija je dala rezultata.
Što se sve posebno odvaja i skuplja kod tvoje kuće, odvozi se na određena mjesta, a poslije se može ponovno preraditi ili odvesti da bi se pravilno uništilo? Možeš odabrati više odgovora.
U najviše obitelji se skupljaju plastične boce, što je potaknuto prodajom svake boce po 50 lipa, zatim je zastupljeno prikupljane starog papira, staklenih boca, baterija nešto manje, kao i limenki. Najmanje se prikupljaju plastični predmeti i plastične vrećice.
Električnu energiju štedimo ako uvijek ugasimo svjetlo kada izlazimo iz sobe ili kuće i ako roditelji koriste štedne žarulje umjesto običnih.
Postotak točnih odgovora „ DA“ u odnosu na netočan odgovor „NE“:
Zrak će ostati čišći ako se uvijek vozimo automobilima, umjesto biciklima.
Postotak točnih odgovora „NE“:
Korištenje platnenih ili papirnatih vrećica, umjesto plastičnih, donosi ljepši i zdraviji okoliš.
Grafički prikaz broja učenika i postotka točnih odgovora:
Znaš li po bojama spremnike za otpad i što se u koji od njih odlaže?
Možemo zaključiti da se većina naših pretpostavki pokazala točnima, osim onih koje se odnose na nepoznavanje opasnosti od teško razgradivih materijala, naročito plastičnih vrećica te raspoznavanje spremnika za odlaganje određenih vrsta otpada.
Kada je u pitanju razvoj i usavršavanje ekološke svijesti među učenicima, neće se stati nego će se kontinuirano nastaviti raditi na edukaciji učenika. Rezultati ankete će se obraditi i analizirati te će biti objavljeni na sjednici Učiteljskog vijeća i roditeljskim sastancima i poslužit će kao podloga za daljnje djelovanja na tom području.
Reza Benković, ravnateljica OŠ „Matija Gubec“ Cernik
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |