« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Svjetska zdravstvena organizacija proglasila je 10. listopada Svjetskim danom mentalnog zdravlja. Obilježava se svake godine, a cilj mu je podizanje svijesti o problemima mentalnog zdravlja diljem svijeta kao i poticanje na ulaganje u sustav podrške mentalnom zdravlju. O tome koliko je zapravo mentalno zdravlje bitno govori i sama definicija zdravlja koju je 1926. godine dao Andrija Štampar: „Zdravlje je stanje potpunog fizičkog, psihičkog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti“.
Mentalno zdravlje postalo je vrlo aktualna i spominjana tema ove turbulentne godine koja je iznjedrila pandemiju i potres u Zagrebu, podsjetivši nas koliko je u teškim i izazovnim vremenima važna emocionalna i psihička stabilnost pojedinaca i zajednice.
U okviru eTwinning projekta Ja i sva moja lica (Me, Myself & I), a s ciljem podizanja svijesti o važnosti brige i očuvanja mentalnog zdravlja u našoj školi obilježen je Svjetski dan mentalnog zdravlja.
O čemu smo razgovarali na radionicama i što smo sve naučili pogledajte pod OPŠIRNIJE.
Pedagoginja Mateja Varžić je s učenicima 5.b razreda, PŠ Marijanci 8.listopada održala radionicu. Učenici su naučili što je mentalno zdravlje kroz prezentaciju i videozapis te su raspravljali o aktivnostima kojima mogu poboljšati osobno zadovoljstvo i sreću, smanjiti stres i potaknuti pozitivno mentalno zdravlje, a crtežom su učenici demonstrirali svoj način opuštanja. Opširnije možete pogledati na sljedećoj poveznici:
https://wakelet.com/wake/cBgPVaDf1OLI271GCNEiC
7. listopada održana je radionica pod nazivom Pretežno vedro koju je osmislila psihologinja Vlatka Šereg, a na kojoj su sudjelovali učenici 7.a razreda. Kroz kratki film Zagrebačkog psihološkog društva te kroz interaktivno uvodno predavanje učenici su se upoznali s pojmom mentalnog zdravlja te s važnosti prepoznavanja problema vezanih uz poremećaje mentalnog zdravlja kao i važnosti brige i očuvanja istog. Nakon uvoda učenici su promišljali o životnim situacijama koje ih više ili manje uznemiruju te o osobama od kojih mogu potražiti pomoć kada ih preplavljuju neugodne emocije. Osvijestili su svoje krugove podrške, ali se i podsjetili da mogu potražiti snage i u samima sebi- u svojim životnim ciljevima, interesima i uspjesima. Zaključili smo da koliko god imali osjećaja da su se oblaci navukli na naš život uvijek možemo potražiti podršku u svojoj užoj ili široj okolini kao i osloniti se na vlastite snage kako bismo oblake rastjerali i učinili da postane pretežno vedro. Detaljine o radionici pogledajte na:
https://wakelet.com/wake/xEjsXikaj4lOSxC3sCcxF
Učenici 8.a razreda i razrednica Željka Ađić obilježili su Svjetski dan mentalnog zdravlja. Nakon odgledanog kratkog filma o važnosti mentalnog zdravlja, razgovarali smo o ugodnim i neugodnim emocijama te kako postići da se osjećamo ugodno. Sve zaključke i ideje prikazali smo na razrednom panou.
Učenici 2. i 4. razreda OŠ “ Matija Gubec” Magadenovac, PO Golinci obilježili su Dan mentalnog zdravlja s učiteljicom Anom Milić u petak, 9.listopada 2020. na satu razrednika. Sat smo započeli s prezentacijom o mentalnom zdravlju, pojasnili detaljnije što je mentalno zdravlje, kako možemo poboljšati naše mentalno zdravlje, što loše utječu na naše mentalno zdravlje, a što dobro utječe. Osmislili smo savjete za poboljšanje mentalnog zdravlja te smo savjete obogatili našim crtežima. Napravili smo i Čarobnu teglicu za poboljšanje mentalnog zdravlja u koju smo stavili lijepe poruke koje ćemo pročitati kada budemo osjetili potrebu. Na kraju dana smo riješili i evaluaciju sata napravljenu u Google Formsu. Rezultati evaluacije bili su da nam je sada pojam mentalnog zdravlja puno jasniji.
Sve to je objavljeno i na našoj razrednoj stranici: https://www.weebly.com/editor/main.php#/
Učenici 3. i 4. razreda PO Kućanci su kroz prezentaciju učiteljice Ines Mazur Vidaković upoznali značenje pojma mentalno zdravlje. Saznali su koliko je važno znati uočiti i prepoznati emocije - kako svoje tako i osoba s kojima su okruženi. Provjerili su svoju sposobnost uočavanja i prepoznavanja emocija. Razgovarali o situacijama u kojima su se osjećali sretno, uplašeno, ponosno, ljuto… i o razlozima takvih osjećaja.
Čitajući slikovnicu Abeceda osjećaja upoznali su i neke nove osjećaje – neke su prepoznali i osvijestili ih dajući im ime.
Svojim su najčešćim osjećajima dali i boju. U znak podrške i ohrabrenja pisali su poruke. Poruke su otisnuli na privjeske te su si ih međusobno darivali.
Učenici 5.a s razrednicom Draganom Mihajlović su za Međunarodni dan mentalnog zdravlja imali radionicu "Kako se postiže sreća/ radost". U parovima su prvo razmišljali o situacijama kada su bili sretni te kako su oni pridonijeli tome. Nakon toga smo zajedno tehnikom brainstorminga napravili popis što više aktivnosti i razmišljanja kojima mogu ostvariti sreću i radost. Na kraju je svaki učenik nacrtao sebe sretnog i u oblačiću iznad sebe napisao što čini da postane sretan te su svoje crteže stavili na zajednički pano.