« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Međunarodni dan djeteta obilježava se 20. studenoga s ciljem boljeg razumijevanja, prihvaćanja i dobrobiti sve djece.
Generalna skupština UN-a je 20. studenoga 1959. godine usvojila "Deklaraciju o pravima djeteta", a 1989. godine "Konvenciju o pravima djeteta". Od 20. studenoga 1989. godine u cijelome se svijetu obilježava Međunarodni dan djeteta, koji je potaknula Organizacija Ujedinjenih naroda i njezine specijalizirane ustanove.
U našoj školi ovoj su temi stručne suradnice psihologinja Vlatka Šereg, pedagoginja Mateja Varžić i knjižničarka Ivana Virovac-Bešić posvetile nekoliko radionica te Međunarodni dan djeteta obilježile uključivanjem u 12. festival o pravima djece.
Tema ovogodišnjeg festivala bila je MENTALNO ZDRAVLJE DJECE I MLADIH.Mentalno zdravlje djece i mladih jedna je od najvažnijih tema o kojoj se govori ove godine u vremenu pandemije.
Stručna suradnica pedagoginja uredila je pano povodom obilježavanja Međunarodnog dana djeteta te još jednom svim učenicima i nastavnicima u školi ukazala na važnost poštivanja dječjih prava. S učenicima 6. a razreda pogledala je film „Just because”, a u radionici koja je potom uslijedila učenici su učili kako nenasilno rješavati sukobe.
Stručna suradnica psihologinja s učenicima 5. c razreda održala je dvije radionice. Učenici su pogledali film „Just because” i sudjelovali u radionici s ciljem razvijanja kvalitetnijih odnosa u razrednom odjelu. Druga radionica za cilj je imala naučiti učenike kako prepoznati utjecaj medija na doživljaj ideala ljepote i stvaranje slike o sebi, a film koji je bio uvod u radionicu zove se „Perfect“.
Stručna suradnica knjižničarka s učenicima izvanastavne skupine „Mali knjižničari“ također se uključila u 12. festival o pravima djece. S učenicima je na radionici uz prikazivanje filma „Naš online život, o kojem roditelji trebaju znati“ razgovarala o prednostima, ali i opasnostima koje nam je donijelo korištenje interneta. Učenici su iznijeli svoja razmišljanja, ali i razmišljanja svojih djedova i baka te roditelja kao generacija koje su odrasli s minimalnim utjecajem tehnologije. Uz pomoć Linoit ploče iskazali su stavove o kojima su prije radionice razgovarali u svojim obiteljima.
http://linoit.com/users/KnjiznicaMagadenovac1973/canvases/12.%20festival
Svi filmovi koji su prikazani u okviru 12. festivala o pravima djece radovi su učenika, što je posebno oduševilo naše učenike koji su uvidjeli kako njima zanimljive i bliske teme mogu biti prikazane očima njihovih vršnjaka.
I na kraju učenici su pozvani da Međunarodni dan djeteta provedu igrajući Unicefovu online igru o pravima djeteta te se podsjete zašto su prava važna, što su to potrebe, a što želje, kakva prava postoje, a igranje će sigurno potaknuti i neke zanimljive obiteljske rasprave i pridonijeti povezivanju djece i roditelja.