« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Svečano uručene volonterske knjižice učenicima 3. razreda koji su sudjelovali u programu "Odgoj za male volontere".
U OŠ Mitnica Vukovar u školskoj 2015./2016. godini ostvaren je Program ''Odgoj za male volontere'' u tri treća razreda.
U razvijenim društvima sustav odgoja i obrazovanja ima važnu ulogu u promoviranju vrijednosti volontiranja, a škole preuzimaju aktivnu ulogu u poticaju i razvoju školskog volontiranja.
Školsko volontiranje predstavlja koncept u kojem škole, kao obrazovne institucije mogu poticati i organizirati volonterski rad. U ulozi promicatelja vrijednosti volonterstva škola može na različite načine svojim učenicima, njihovim roditeljima, ali i djelatnicima prenijeti vrijednosti kao što su mir, solidarnost, zajedništvo, povjerenje, uvažavanje sebe, uvažavanje drugih, sloboda izbora, identitet, odgovornost, znanje, pravednost, zdrav okoliš, očuvanje prirode, kvalitetan i dobar život, empatija, društvena jednakost, dijalog, poštovanje, nenasilna komunikacija, rad/radne navike, dostojanstvo ljudske osobe, zdravlje, suradnja, iskrenost.
Škola ima dvojaku ulogu, može informirati svoje učenike o vrijednostima i mogućnostima volontiranja ali i pružiti podršku učenicima kod organiziranja volonterskih aktivnosti unutar i izvan škole.
Kroz svoj projekt, škola je promovirala vršnjačku podršku u svladavanju nastavnog programa, provela akciju zaštite okoliša, promicala ekologiju, prikupljali smo pomoć potrebitima, pružili podršku učenicima s poteškoćama, razvijali radne navike i promicali svestrani socijalni razvoj svakog pojedinca uključenog u volonterske aktivnosti. Naš program je bio cjelokupan rad na poticanju, edukaciji i realizaciji planiranih aktivnosti. Dakle, ovaj termin odnosi se na uključivanje djece u obrazovanje i volonterske aktivnosti s primarnim ciljem svestranog socijalnog razvoja mlade osobe.
Škola je, kao organizator volontiranja, pribavila pisanu suglasnost roditelja.
Edukacija i volonterske aktivnosti ostvarene su u školi uz nadzor i podršku koordinatorice i mentorica - učiteljica.
Program Odgoja za volontiranje razvijao se kroz cikluse: 1. Planiranje uškolskom kurikulumu 2. Promocija volonterstva i informiranja (učiteljsko vijeće, roditelji, učenici trećih razreda) 3. Motiviranje učenika, edukacija 4. Odluka učenika trećih razreda za volontiranje 5. Uključivanje učenika u volonterske aktivnosti 6. Praćenje volonterskih aktivnosti 7. Vrednovanje i nagrađivanje 8. Vrednovanje volonterskog programa i rada volontera od strane volontera, mentora i koordinatora u školi.
Program je uspješno realiziran kroz sustavan i predan rad učenika, mentorica (Vesne Jakovljević, Josipe P. Hujber i Mirne Vukoja), koordinatorice te podrške roditelja, Područne škole Sotin i matične škole u Vukovaru.
U realizaciji našeg programa imali smo podršku viših savjetnika za Građanski odgoj i obrazovanje, Državnog i Regionalnog Volonterskog centra Zagreb i Osijek.
Suradnici u radu su bili Ogranak Gradske knjižnice Vukovar u Sotinu, knjižničarka Sanja Grgić Gradske knjižnice Vukovar, Ogranak u Sotinu i školska knjižničarka Darija Benaković.
Koordinatorica
Katica Maćešoć, prof. ped.