« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan poezije obilježava se 21. ožujka, a proglasio ga je UNESCO 1999. Svrha mu je promicanje čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije u cijelome svijetu. Tim povodom posjetili smo učiteljicu Ivanu Franić-Galik, voditeljicu literarne skupine nižih razreda te smo joj postavili nekoliko pitanja o radu ove izvannastavne aktivnosti. Učiteljica vodi literarnu skupinu punih 11 godina i sa članovima literarne skupine sudjelovala je na brojnim literarnim natječajima. Na nekim natječajima učenici su postizali vrlo zapažene rezultate. Što smo sve od učiteljice i njezinih malih literata doznali, pročitajte u nastavku.
1.Koji razredi/uzrasti su uključeni u literarnu skupinu?
U literarnu skupinu uključeni su učenici od 1. do 4. razreda.
2.Koliko skupina (trenutno) ima učenika ?
Literarna skupina trenutno broji 11 učenika, od toga 8 djevojčica i 3 dječaka.
3.Koliko često se skupina sastaje?
Sastajemo se jednom tjedno, a po potrebi i dva puta.
4.Volite li poeziju, pišete li katkad i sami poeziju?
U slobodno vrijeme rado pišem, čitam i interpretiram poeziju.
5.Prema Vašem mišljenju je li lako pisati poeziju?
Nije lako pisati poeziju, poezija se ne može pisati u svako vrijeme kada mi to poželimo. Poeziju treba na prvom mjestu voljeti i čitati.
6.Danas je učenike teže motivirati za uključivanje u neku grupu, kako to Vama uspijeva; odakle učenici crpe inspiraciju za pisanje?
Uvijek mi se u literarnu skupinu jave učenici koji vole pisati i kojima je pisanje poezije i proze zanimljivo. Ja samo potičem, dajem nekakve ideje i usmjeravam ih. Inspiraciju učenici pronalaze najčešće kada ih dotaknu neke emocije kao što je sreća, radost, motivi iz prirode te slike djetinjstva u kojemu se trenutno nalaze.
7.Pišu li učenici nižih razreda češće i radije poeziju ili prozu?
Radije i češće pišu poeziju.
8. Mali literati često sudjeluju na literarnim natječajima. Koji vam je posebno ostao u sjećanju i na kojem ste postigli najzapaženiji rezultat?
Svaki natječaj je drugačiji i poseban. Izdvojila bi Lovrakove dane kulture u Velikom Grđevcu gdje smo bili dva puta. Od 50 pristiglih literarnih radova, radovi naših učenika bili su među 4 najuspješnija. Spomenula bih i Državnu smotru LiDraNo 2012.g. u Šibeniku gdje je našu školu uspješno predstavila učenica Nives Franješević s literarnim radom „Misli lutalice“. Te iste godine učenik Karlo Bukvić osvojio je drugo mjesto na literarnom natječaju „Basna iz Brodskog posavlja“. U natjecanju za najbolji literarni rad na natječaju „Volim Hrvatsku “ Turističke zajednice Slavonski Brod učenica Katarina Jurić osvojila je 3. mjesto. To je bilo 2007.g. Javljali smo se i na literarni natječaj „ Slikam te pjesmo, od slavonskog bećarca do dalmatinske klape“ koji je raspisala Hrvatska kulturna zajednica u Švicarskoj 2014.g. Na tom natječaju u kategoriji poezije učenika 1.do 4. razreda učenica Anja Vukelić osvojila 1.mjesto, a Dora Severinac 2.mjesto. Sudjelovali smo i više puta na Malim pjesnicima Slavonije i Baranje u Cerniku.
9.Imate li saznanja jesu li Vaši bivši literarci nastavili biti uspješni u literarnom stvaranju i u višim razredima osnovne i/ili srednje škole?
Neki su učenici nastavili i u predmetnoj nastavi pohađati literarnu skupinu i postizali su zapažene rezultate.
10.Što biste poručili učenicima koji imaju volju pisati, ali im katkad nedostaje kreativnosti, mašte...kako si mogu pomoći?
Poezija je hrana za dušu. Ona nam pruža mnoge informacije i otvara prozor u novi svijet. Nije svaki dan dobar za pisanje poezije i ovisi o našem raspoloženju. Ponekad nam nedostaje mašte i kreativnosti, ali trebamo biti uporni i ne odustajati od onoga što zaista volimo!
Svoja razmišljanja o pisanju i pohađanju literarne skupine podijelili su s nama i oni, mali literarci:
„U literarnu skupinu sam se upisala jer jako volim pisati pjesme.Na literarnoj skupini je zabavno i tamo stječem nova prijateljstva.“
Anamarija Valković, 2.a
„Upisala sam se u literarnu skupinu ove školske godine. Svakom novom susretu se radujem jer volim pisati pjesme, sastavke i priče. Kad odrastem željela bih biti spisateljica.“
Ana Kolak, 2.a
„Na literarnu skupinu upisala sam se u 2. razredu. Jako mi je zabavno pisati pjesme i priče te se natjecati na literarnim natječajima. Sudjelovala sam na Županijskoj smotri LiDraNo u Slavonskom Brodu sa svojim literarnim radom „Bumbarov let“ te na Malim pjesnicima Slavonije i Baranje u Cerniku s literarnim radom „Slušam“.
Katja Arbutina, 4.a
„Zanimaju me pjesme i željela sam napisati svoju pjesmu pa sam se upisala na literarnu skupinu. Moje pjesme su moja radost i u njima uživam.“
Rea Tokić, 4.a
Za web pripremili: Novinarska skupina
Voditeljica: Sanela Jurić, prof.
Foto: Daniela Ivanović, učiteljica