« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U organizaciji Putujućeg Sedmog kontinenta iz Zagreba, filmskog programa za škole i vrtiće za učenike 1.- 8. razreda OŠ Mato Lovrak i OŠ Ljudevita Gaja organizirani su tzv. filmski dani koji su održani 2. i 3. studenoga. U punoj dvorani POU „Matija Antun Reljković“ u Novoj Gradiški prikazane su sljedeće filmske projekcije (koje su predviđene Školskim kurikulumom za šk.godinu 2017./2018.): Crveni balon (igrani film za učenike 1. i 2. raz.); Djeca raja (igrani film za učenike 3. i 4. raz.); Kauwboy (igrani film za učenike 5. i 6. raz.); te Ovisnik o internetu (dokumentarni film za učenike 7. i 8. raz.).
Projekt Sedmi kontinent, koji je dobio ime prema kultnom dječjem filmu Dušana Vukotića iz davne 1966. godine, nastao je prije šest godina u Muzeju suvremene umjetnosti, a nastavila ga je udruga Djeca susreću umjetnost.Učenici su nakon projekcija filmova poslušali kraća izlaganja i postavljali pitanja moderatorima filmske produkcije (skladatelju filmske glazbe redatelju, snimatelju, filmskom producentu).
Crveni balon
Jednog jutra, dok je putovao u školu, pariški dječak Pascal susreo je veliki crveni balon. U igri je otkrio da balon ima vlastitu svijest te se sprijateljio s njim. Balon ga je, poput kućnog ljubimca, pratio posvuda što je izazvalo ljubomoru druge djece. Dok je lutao susjedstvom, balon je uništila skupina nasilne djece. Tada su drugi baloni, različitih veličina i boja, pristigli sa svih strana Pariza te Pascala poveli u vožnju nebom. Na kraju projekcije ovog filma s djecom je razgovarao moderator Nino Kovač, prof. komparativne književnosti i povijesti.
Djeca raja
Ali i Zahra su brat i sestra koji žive i odrastaju u siromašnom dijelu grada. Aliju je dodijeljena dužnost pokupiti Zahrine cipele iz postolarske radionice jer ih ona treba za školu. Ostavio ih je ispred prodavaonice i ukrao ih je prosjak. Nakon toga smislili su plan kako će njegove cipele Zahra koristiti za jutarnju smjenu, a Ali će ih nositi u popodnevnoj smjeni. Nadaju se da će plan dovoljno dugo funkcionirati kako bi Zahru zadržao u školi sve dok njezine cipele ne budu pronađene ili dok mu ne sine neko novo rješenje.
Kauwboy
Nizozemski film Kauwboy dirljiva je priča o desetogodišnjem dječak Jojou i o odrastanju s ocem u teškoj situaciji. Čuo je da mu je majka country pjevačica i da je na turneji po SAD-u, no, zapravo dječak se teško miri s činjenicom da majke više nema. Jednog dana, dok je šetao šumom, čavka ispadne iz gnijezda te ju Jojo ponese kući i stječe novog prijatelja. Kroz izgradnju prijateljstva s čavkom ruši se i zid koji postoji između njega oca. Nakon projekcije filma učenicima je izlagao i odgovarao na njihova pitanja skladatelj filmske glazbe Hrvoje Nikšić.
Ovisnik o internetu
Dokumentarni dugometražni film redateljica Hilla Medalia i Shosh Shlam koji progovara o problemima modernog doba; dječjoj ovisnosti o internetu, obiteljskim problemima i bijegu u virtualni svijet. Film govori o tri tinejdžera, koji se nalaze u rehabilitacijskom centru, njihovim roditeljima i zdravstvenim djelatnicima koji im žele pomoći da se riješe te navike. Poslije filma učenici su poslušali izlaganje redatelja dokumentarnih filmova Marka Sikavice.
Primarni je cilj ovih filmskih projekcija razvijati filmsku pismenost kod djece – razumjeti film, osvještavati radoznalost u odabiru filmova te razvijati sposobnost analize filmskih sadržaja.
Tekst: Sanela Jurić, prof., Ivana Franić – Galik, učiteljica
Fotografije: Ivana Franić- Galik, Vedran Šperanda, Ivana Šokić