« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Jedan od najvažnijih i najprevođenijih grčkih pisaca i filozofa 20. st. Nikos Kazantzakis rekao je. „Učitelji su ti koji sebe koriste kao mostove, pozivajući svoje učenike da prijeđu preko njih; zatim, pomažući im prijeći, radosno onemoćaju, hrabreći ih da sami sagrade takve mostove.“ Da naši učitelji stvaraju poticajno ozračje u kojem će učenici dobivati više mogućnosti da rade na kreativniji način, razmjenjuju ideje, bolje surađuju i rješavaju probleme, pokazuje i suradnja nastavnice engleskog jezika Kristine Abramović i naših učenika s osnovnom školom He- Shun u gradu Tainanu (otok Tajvan). Naime, suradnja je proistekla iz privatnog posjeta nastavnice gradu Singapuru i tamošnjeg slučajnog susreta i upoznavanja s ravnateljicom osnovne škole (Elementary School) u Tajvanu te se nakon višemjesečnog privatnog dopisivanja s njihovim učiteljima rodila ideja za povezivanje i online suradnju s učenicima obiju škola.
Prvi zapisi o Tajvanu (otoku u istočnoj Aziji) sežu u 7. stoljeće, a tijekom povijesti je njegov teritorij bio uvijek usko vezan uz Kinu. Osim pod Kinom, otok je bio i pod upravljanjem Portugalaca (Formosa), i Nizozemaca koji ga zauzimaju u 17 stoljeću, no njih su protjerali Kinezi koji su nastavili s vladavinom. Taipei je inače glavni grad ove nepriznate države koja se može pohvaliti s drugim neboderom po visini u svijetu - Taipei 101.
Elementary School „He-Shun“ , sagrađena je 1996. godine. Pohađaju je učenici od 1. do 6. razreda, a svaki razred ima po 8 odjeljenja. Kako su razredi mnogobrojni (u svakom odjeljenju je po 27 učenika), škola broji ukupno 1 300 učenika. Prvi susret učenika 6. razreda s Tajvana i naših učenika 7. razreda (tzv.njemačke smjene) ostvaren je 8.5 2018. Naši učenici su putem skype-a predstavili svoju školu (vanjski i unutarnji prostor) te pojasnili svojim novim prijateljima sustav obrazovnog rada u Hrvatskoj.
U više od 60 minuta dugom razgovoru naši učenici upoznali su male Tajvance s najpoznatijim hrvatskim blagdanima, a predstavili su im i tradicionalna božićna i uskrsna jela.
Ono što su naši učenici zapazili, a razlikuje se od sustava školstva kod nas je sljedeće: Učenici u tamošnjim školama puno duže borave u školi (dolaze u školu oko 7,30 a odlaze oko 16.00). Prije samog početka nastave, učenici svakodnevno kolektivno čiste školski prostor (nemaju spremačica u školi!) u trajanju 40 minuta. Također, rekli su nam da nose obvezne školske uniforme,( no, da se baš i ne raduju njima!), ali, za razliku od nas, ne nose papuče za školu. Školski sat im traje 40 minuta, a osnovnu školu završavaju na kraju 6. razreda. Potom im započinje niža srednja škola u trajanju tri godine,a zatim visoka srednja škola koja traje još tri godine.
Nakon nastave neki učenici pohađaju tzv. cram school, tj. dodatne ili dopunske sate iz jednog ili više predmeta koji roditelji samostalno financiraju. Neki učenici pohađaju dodatne/dopunske sate iz dva ili više predmeta, jednom do pet puta u tjednu. Konkurencija u obrazovanju među učenicima je velika jer su mala zemlja, s puno učenika. Djeci pogoduje ići na te sate jer im roditelji rade do kasnih večernjih sati pa i oni ostaju u školi čak do 22h! Neki i subotom idu u školu na instrukcije!
Mali odmori im traju po 10 minuta, a veliki odmor 30 minuta kad učenici imaju kompletan obrok u učionici. Poslije obroka slijedi spavanje - učenici (ali i nastavnici!) imaju mogućnost spavanja u školi sat vremena poslije obroka. (manji učenici na podu, veći na klupama!) Također, higijena pranja zubi navika je i učitelja i učenika poslije školskog obroka. Tajvan je mala otočna zemlja u kojom učenici poštuju autoritet, pa i slučaja vršnjačkog nasilja gotovo i nema. Niži razredi imaju 4 sata nastave dnevno dok viši razredi po 7 sati nastave. Predmeti koje uče su Kineski mandarinski, Matematika, Sociologija, Engleski jezik , Tjelesna i zdravstvena kultura i Znanost. Škola ima ukupno 48 odjeljenja , a posjeduju i školsku kuhinju. Ljudi, koji rade u kuhinji, donose učenicima za velikoga odmora hranu u učionice.
I oni imaju izvannastavne aktivnosti koje pohađaju prema vlastitim interesima. Postoje Školski klub tradicionalnih plesova (tzv. Ples zmaja i lava), atletika, saksofon, flauta i sl. Srijeda im je poseban dan u tjednu kada im nastava traje do podne i tada se diže zastava, a svi se učenici i nastavnici okupljaju u dvorištu škole i pjevaju nacionalnu himnu.
Također, istaknuli su nam kako je vrijeme uvijek sparno i vlažno pa im je nesnosno vruće, pogotovo što ne posjeduju klima uređaje u učionicama.
Drugi videopoziv ostvaren je u utorak 22.5. 2018. u kojem su naši novi mali prijatelji predstavili učenicima 7.a/b razreda naše škole svoju omiljenu hranu - tzv. stincky toffu (fermentirani toffu) i „fried“ sendvič (veća šnita prženog kruha kojoj se sredina izdubi te se puni raznim prilozima po želji). Naši učenici preko prezentacije predstavili su hrvatske proizvode i u dogovoru s nastavnicom Abramović poslali im poštom mali znak pažnje – paket sa slatkišima radi ostvarene zanimljive i neobične suradnje i online druženja.
Naši sedmaši rado su se odazvali ovom online druženju sa svojim vršnjacima, učenicima s Tajvana jer su željeli upoznati novu kulturu te se nadaju da će se i u budućnosti njihova suradnja nastaviti. Kako ističu, na početku prvog videopoziva s Tajvancima bilo im je jako neobično, ali i vrlo zanimljivo upoznati potpuno drukčije običaje i kulturu te sustav školstva i usporediti s našim običajima/kulturom i sustavom obrazovnog rada. Također, svidjela im se i prezentacija tajvanske omiljene hrane kao i to da bi ju prvom prilikom rado isprobali kad bi bili u mogućnosti!
Na kraju, zahvaljujemo nastavnici Abramović što je učenicima 7.a i b razreda predložila ovo neobično i, sasvim sigurno, korisno online putovanje u ovu egzotičnu zemlju i tako im približila jednu novu i potpuno drukčiju kulturu i sustav obrazovanja te omogućila da razmjenjuju ideje (i pritom usavršavaju svoj engleski jezik!) i izraze se na kreativniji način.
Za web pripremili: Novinarska skupina
Voditeljica: Sanela Jurić, prof.
Fotogalerija: Kristina Abramović, prof.