« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Društvo „Naša djeca“ Nova Gradiška ove godine uključilo se u projekt „Neka odrastanje bude dječja igra“. Projekt je pokrenut 2014. u sklopu NIVEA globalne inicijative „NIVEA – stalo nam je do obitelji“ u suradnji sa Savezom društava Naša djeca Hrvatske. Tim povodom učiteljice Ivana Šokić i Ivana Franić-Galik bile su tri dana na edukaciji u Tuheljskim toplicama (u srpnju) i u sklopu projekta počele s održavanjem Bajkaonica. U Dječjem tjednu obje učiteljice imale su po jednu Bajkaonicu, a održale su i radionicu u sklopu projekta – pisanje bajke na temu „Ružno pače“ u kojoj su s učenicima mogle mijenjati likove, mjesto i vrijeme radnje, no okosnica fabule i pouka bajke morala je ostati ista. Tako je nastala njihova bajka pod nazivom „Ružni fazan“ koja je poslana na raspisani natječaj. Dana 25.10. učiteljica I. Franić-Galik održala je Bajkaonicu u 1.c razredu kod učiteljice Verice Lukačević na izvannastavnoj aktivnosti Dječji forum. Bilo je prisutno 10 učenika.
Učiteljica Ivana Franić-Galik pripovijedala je učenicima bajku Momotaro – dječak iz breskve (Japanska narodna bajka). Nakon ispripovijedane bajke i iznošenja dojmova o ispripovijedanoj bajci, djeca su izrađivala naslovnicu bajke. Pošto se u bajci spominju sočne okruglice koje je majka Momotaru svaki dan pripremala, učiteljica je djeci donijela okruglice (čokoladne) kojima su se ona na kraju i zasladila.
U projekt „Neka odrastanje bude dječja igra“ uključena su 24 društva iz Republike Hrvatske. U tijeku je glasanje za najbolju bajku, a po završetku natječaja, pobjedničku bajku će Zijah Sokolović ispripovijedati u 5 osnovnih škola u RH.
Učiteljice imaju kutić za pripovijedanje koji se sastoji od nekoliko ključnih elemenata - stolca, tepiha, lampe, vizuala projekta, 20 raznobojnih jastučića za publiku i dodatnog rekvizita Pu(T)ne torbe priča. Svoje rekvizite nose sa sobom na radionice, a imaju i posebne haljine u kojima pripovijedaju.
Ciljevi su ovakvih aktivnosti poticati djecu na razmišljanje o svijetu koji ih okružuje, razvijati socijalno – kognitivne vještine, omogućiti međusobno druženje te poticati djecu na razvijanje mašte.
Za web pripremili: Novinarska skupina
Voditeljica: Sanela Jurić, prof.
Fotografije: Verica Lukačević, učiteljica