« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U srijedu 5.12.2018. godine učenici 8.c razreda OŠ Mato Lovrak u učionici hrvatskog jezika pod satom razrednika održali su parlaonicu na temu " Suvremena tehnologija u životu mladih - da ili ne". Parlaonicu su činile dvije grupe: Afirmacijska i Negacijska, školski djelatnici gosti: školska psihologinja Tajana Juraković i knjižničar Vedran Šperanda, žiri: pedagoginje Slavica Ordanić-Janošević, Lorena Kolak i učenica 8.d Iskra Cindrić, učenica voditeljica Melani Banović i nastavnica mentorica Sanela Jurić. Dvije grupe su zastupale i argumentirano branile svoj stav o tehnologiji u životu pa je stručnom žiriju bilo jako teško odlučiti kojoj grupi dati svoj glas.
Afirmacijsku grupu činili su učenici: Rebeka Akmačić i Borna Franić (predstavnici videoisječka), Lea Đurđević, Petar Bešlić, Leon Jurić (predstavnik grupe), Petra Martinović i Petra Sakač. Afirmacijska grupa zastupala je stav da je tehnologija nezaobilazna u životu, uz pomoć tehnologije svakodnevno si skraćujemo rad i poboljšavamo kvalitetu rada, imamo više slobodnog vremena i održavamo kontakt s ljudima koje svakodnevno ne viđamo. Negacijsku grupu činili su učenici: Leonardo Spajić i Darijo Pavić (predstavnici videoisječka), Niko Sokić, Filip Adrović, Niko Sokić, Lorena Fischer (predstavnica grupe). Negacijska se grupa zalagala za stav da je tehnologija, pogotovo u prekomjernoj uporabi, štetna jer negativno utječe na ljudsko zdravlje i društveni život.
Na početku parlaonice voditeljica Melani predstavila je goste i najavila temu, a potom su uvodne riječi održali učenici predstavnici grupa. Nakon prikazanih videoisječaka obiju grupa, učenici i gosti iznosili su svoje argumente vezane za tehnologiju u nastavi,financijama, zdravstvu, prometu, tehnologiji u kući (pametne telefone,robot usisavače,..),društvene mreže i sl. I afirmacijska i negacijska grupa su se jako dobro pripremile pa su se članovi žirija morali složiti da su svi učenici podjednako dobro branili stavove svoje grupe. Na kraju, zahvaljujući dobrim argumentima obiju strana rezultat je bio neriješen, stručni žiri je pohvalio obje grupe što su u svojim izlaganjima pokazali dobre argumente, smiren i čvrst stav uz uljudno ponašanje bez prepirke i svađe. Osmaši su također bili oduševljeni ovakvim, drukčijim oblikom rada, dobro su se zabavili i (priznali su nam) rado iščekuju novu parlaonicu na također neku zanimljivu i aktualnu temu. Pri završetku parlaonice imali smo malo glazbeno iznenađenje za sve prisutne – učenik Borna Franić, dugogodišnji uspješni polaznik Glazbenog škole odsvirao nam je jednu skladbu na svom omiljenom glazbalu, trubi.
Ovakvi oblici rada u nastavi učenike potiču na razmišljanje, izgradnju vlastitog (kritičkog) stava, bolje slušanje, razmjenu iskustava i razvijanje suradničkog načina učenja i rada kao i na poštivanje i uvažavanje sugovornika i drukčijeg mišljenja.
Fotografije: Vedran Šperanda, mag knjižničarstva