« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Osnovna škola Mato Lovrak, Nova Gradiška i Gimnazija Nova Gradiška u proteklih su mjesec dana zajednički radile na projektu Razvijanje medijske pismenosti uporabom digitalne tehnologije. Cilj je projekta pokazati kako digitalne tehnologije utječu na poticanje čitanja kod učenika i na razvoj medijske pismenosti. Aktivnost se ostvaruje kao dio projekta podrške Ministarstvu znanosti i obrazovanja u provođenju kurikularne reforme koji financira Europska unija putem Službe za potporu strukturnim reformama Europske komisije, a provodi British Council.
U projektu sudjeluju učenici učenici 7. A i 7. D razreda OŠ Mato Lovrak te učenici 1. B i 1. C razreda Gimnazije pod mentorstvom svojih profesorica Hrvatskoga jezika: Silvije Nikiforov, Morane Plavac, Sonje Latal, Tatjane Kovačević i Natalije Golovrški, a koordinatorice projekta su ravnateljice Ljiljana Ptačnik i Vesna Lončar-Cindrić.
Učenici naše škole imali su zadatak pročitati djelo Mire Gavrana Pokušaj zaboraviti. Odabrali smo ovo djelo iz razloga što je Miro Gavran naš zavičajni pisac čija djela privlače mlade čitatelje, naša je škola članica Fun kluba Miro Gavran, a djelo progovara o temama važnima za odrastanje mladih ljudi . Učenici Gimnazije u zadatak su dobili pročitati djelo Prijan Lovro Augusta Šenoe.
Projekt smo započeli uvodnom anketom jednakom za sve učenike.
Učenici jednog razrednog odjela obrađivali su lektirno djelo na klasičan način, a učenici drugog razrednog odjela izrađivali su digitalne materijale koje su predstavili drugim učenicima u školi.
Nakon satova lektire proveli smo izlaznu anketu koja je potvrdila postavljeni cilj – uporaba IKT u nastavi lektire utječe na razvoj medijske pismenosti i potiče čitanje lektirnih djela.
Danas, 27. veljače 2019. godine upriličeno je zajedničko druženje svih sudionika projekta u prostoru novogradiške Gimnazije. Učenici Osnovne škole Mato Lovrak prisutnima su prezentirali svoj način obrade lektirnog djela – ispričali su kako je izgledao klasičan sat lektire i prezentirali digitalne materijale: digitalnu umnu mapu, prezentaciju, videoreklamu, filmski prikaz jedne scene iz romana i kviz u Kahootu.
Učenici prvih razreda Gimnazije predstavili su svoje sate lektire i svoje digitalne materijale: prezentacije, novine, web stranicu, video intervju, kviz.
Sudionici projekta ( i učenici, i nastavnici i ravnatelji koordinatori) iskazali su iznimno zadovoljstvo rezultatima projekta, a posebno kreativnim radovima svih učenika.
Tekst: Natalija Golovrški, prof.