« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 8. razreda u ponedjeljak su 2. ožujka 2020. godine, u pratnji svojih razrednika, učiteljice Povijesti Marine Ćalušić Samardžija i pomoćnika u nastavi, u sklopu terenske nastave posjetili Pakrac, Lipik i Okučane. Ovaj pilot projekt organizira Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar, a financira ga Ministarstvo branitelja.
Posjet je započeo predavanjem o početku i tijeku rata na pakračkom području koje je održano u Hrvatskom domu dr. Franjo Tuđman. Saznali smo mnogo o ljudskim i materijalnim žrtvama i značenju ovoga bojišta u obrani Hrvatske. U spahijskom podrumu upoznali smo se sa zanatom kovača novca i kovanjem starog novca hrvatskog banovca, a neki od nas bili su i uspješni kovači te izradili svoj vlastiti novčić, suvenir iz Pakraca. U Muzeju grada Pakraca razgledali su izložbu „Ljepota lažnoga sjaja“ (izložba zaplijenjenih krivotvorina), a u Muzeju vojne i ratne povijesti izložbu fotografija, uniformi, oružja… Prisustvovali smo i svečanom događaju obilježavanja 29. godišnjice početka rata u Pakracu na kojem su sudjelovali pripadnici svečanih vojnih postrojbi, predstavnici udruga proizašlih iz Domovinskog rata, predstavnici susjednih gradova i općina. Vodiči su nas odveli i do Kusonja, najtužnijeg mjesta na pakračkom području za vrijeme Domovinskog rata.
U Lipiku smo posjetili čuvenu Državnu ergelu konja lipicanaca, prošetali gradskim parkom i saznali priču o lipičkom Kursalonu i izvorima termalne vode, ali i o ratnim razaranjima ovog nama susjednog gradića.
Terensku smo nastavu završili u obližnjim Okučanima, za Domovinskog rata okupiranima, a u akciji Bljesak oslobođenima. Kao simbol pobjede u središtu Okučana stoji spomenik Kristalne kocke vedrine koje su posvećene poginulim hrvatskim braniteljima.
Bio je ovo potresan, ali poučan susret s bliskom poviješću iz kojega su učenici osmaši puno toga naučili.
Tekst i fotografije: Natalija Golovrški