« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Društvo Naša djeca, Nova Gradiška uključilo se u projekt „100 ljudi, 100 ćudi“ koji je Savez Društava Naša djeca ostvario uz potporu Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike u okviru Natječaja Prevencija nasilja nad i među djecom i mladima.
Partner u ovom ciklusu projekta Društvu Naša djeca Nova Gradiška bila je Osnovna škola Mato Lovrak. Projekt je započeo 1. lipnja 2020. godine i trajao je do 31. svibnja 2021. godine, a cilj mu je podizanje svijesti djece i odraslih o važnosti prevencije nasilja među djecom. Osim novogradiškog Društva Naša djeca partneri u projektu bila su Društva Naša djeca i osnovne škole iz Duge Rese i Karlovca. Koordinatorica cijelog projekta bila je Lana Kassim iz Saveza Društava Naša djeca, a u projektnom timu iz Nove Gradiške bila je to Verica Lukačević.
Dvodnevnu edukaciju za mentore putem platforme Zoom (održana u veljači 2021. godine) vodila je psihologinja Nina Babič, pedagoška voditeljica kampa ljetovanja djece Zveze prijateljev mladine Maribora na kojem se provode radionice pod zajedničkim nazivom „Ponosno različni“ (Ponosno različiti) s ciljem jačanja samopoštovanja i poštovanja prema drugima, razbijanja predrasuda i stereotipa. Nina Babič članica je tima TOM Slovenija koji pruža psihosocijalnu podršku djeci i mladima suočenima s problemima.
Edukaciju u projektu „100 ljudi, 100 ćudi“ prošle su učiteljice OŠ Mato Lovrak, volonterke Društva Naša djeca: Verica Lukačević (projektna koordinatorica), Ivana Šokić, pedagoginja Slavica Ordanić-Janošević, Helena Barišić i Natalija Golovrški.
Nakon edukacije provedene su pedagoške radionice u 3. c razredu, 4. c razredu te 7. c razredu OŠ Mato Lovrak. Osvijestili smo međusobne različitosti na koje moraju biti ponosni i koje kod drugih moraju prihvaćati i poštovati, vrlinama koje ih krase, razgovarali o situacijama u kojima se teško nositi s osjećajima, izazovima odrastanja, nagovaranjima i zauzimanju stava.
U sklopu projekta proveden je i eksperiment s biljkom. Dvije su iste biljke izložene različitom tretmanu – nježnosti i brizi te ružnim riječima. Pratili smo i bilježili njihov napredak. U utorak, 25. svibnja 2021. godine, održana je supervizija projekta putem platforme Zoom. Sudionici Projekta iz Nove Gradiške, Karlovca i Duge Rese iznijeli su svoje dojmove i iskustva te rezultate provedenih aktivnosti.
Po završetku ovoga ciklusa Projekta radionice i aktivnosti provodit će se i u drugim razrednim odjelima u školi s ciljem širenja mreže nenasilja. Vrijeme pandemije i izolaciju od društva, okoline i uobičajenih aktivnosti teško podnose i djeca i odrasli. Istraživanja pokazuju da sve više djece traži psihološku pomoć. Ovakvi pristupi i prilike u kojima djeca mogu razgovarati s učiteljima i stručnim suradnicima dobro će doći u razvoju samopouzdanja i prihvaćanja međusobnih različitosti. Jer, kako je rekla edukatorica Nina Babič, djeca koja se u vremenu odrastanja s agresivnošću (vlastitom i agresivnošću okoline) nauče nositi i preoblikovati je u poželjne oblike ponašanja nikada neće postati nasilnici u odrasloj dobi.
Društvo Naša djeca Nova Gradiška