« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Na trećem online susretu učenici 7. razreda OŠ Koprivnički Ivanec iz Varaždinske biskupije i učenici 7.a razreda naše škole dovršili su među-školski projekt pod nazivom „Marijanska svetišta.“ Projekt je bio usmjeren na istraživanje svetišta posvećenih Blaženoj Djevici Mariji u Požeškoj i Varaždinskoj biskupiji. Nakon zajedničkog istraživanja, svojim smo prijateljima predstavili marijansko svetište Gospe od suza u Pleternici. Saznali smo da su se u blizini Pleternice održavale misije na kojima je spomenut događaj suzenja lika BDM u Siracusi. Tom događaju nazočio je tadašnji pleternički župnik te je, ponukan svime što je ondje vidio i doživio, odlučio u Pleternici uvesti pobožnost Gospi od Suza kroz devetnicu. Kroz dane devetnice Pleternica živi s hodočasnicima, a završno misno slavlje predvodi požeški biskup Antun Škvorčević 31. kolovoza na blagdan Gospe od suza.
Prijatelji iz iz Koprivničkog Ivanca istraživali su marijansko svetište u Močilama, susjedna župa Koprivničkog Ivanca. Od učenika smo saznali da je na mjestu današnje crkve u Močilama postajala još u srednjem vijeku kapelica posvećena Blaženoj Djevici Mariji. Nadalje su nam progovorili o predaji, koja kaže, da su u Močilama živjeli „bijeli fratri“ s crvenim križem, te da su oni svoj posjed ostavili koprivničkom župniku. Prve točnije vijesti o povijesti crkve potječu iz 1548. godine. Učenici su naglasili da možemo biti sretni što živimo u blizini Močila koje su veliko hodočasničko mjesto u kojem se okuplja veliko mnoštvo vjernika, posebno na blagdan Velike Gospe 15. kolovoza ne samo iz župe Močile već iz cijele Podravine pa i šire. „Marija je ta kojoj hodočasnici dolaze jer Ona približava nebo, liječi rane i prosvjetljuje dušu vjernika i hodočasnika…“ .Na kraju predstavljanja svetišta učenici su jedni drugima postavljali pitanja o predstavljenim im svetištima i pokazali veliko znanje. Za kraj možemo reći da su učenici vrlo otvoreno i angažirano pristupili ovom projektu i pokazali zainteresiranost za nove spoznaje i susrete s vršnjacima. Učenici su razvijali svoje talente, npr. crtajući sami svetišta, pjevajući Marijanske pjesme. Ovakvi projekti daju nove prilike za prijateljstva, suradnju, mogućnosti da o svojim svetištima učimo zajednički, istražujemo na jedan vrlo kreativan i inovativan način.
U novoj školskoj godini ostaje nam zajednički zadatak posjetiti Marijina svetišta.