« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 4. b razreda Osnovne škole Mato Lovrak kroz integriranu nastavu prisjetili su se jednog značajnoga slavonskoga pisca kojem se, rekla bih, posvećuje premalo pažnje, a čiji se prekrasni tekstovi nalaze u svim čitankama razredne nastave, koji je poznat po najljepšim opisima Parka prirode Kopački rit. Dakako, riječ je o Anti Gardašu. Čitajući dječji roman Duh u močvari, shvatila sam koliko je Ante Gardaš volio Slavoniju i Slavonce, iako nije rođeni Slavonac. Ante Gardaš rođen je 21. svibnja 1938. u Agićima kod Dervente, no svoj životni vijek i ostvaraj proživio je u Slavoniji, točnije Osijeku. Stoga sam odlučila njemu u čast napraviti Tjedan Ante Gardaša. Na početku drugog mjeseca učenici su dobili točne upute kako trebaju pročitati dječji roman Duh u močvari.
Tjedan Ante Gardaša započeo je u ponedjeljak, 27. veljače, a završio je u petak, 2.ožujka 2012. godine. Cilj integrirane nastave bio je povezati nastavne sadržaje iz PID, HJ i LK.
U četvrtom razredu, učenici su naučili da je Park prirode Kopački rit zaštićeno močvarno područje u kojem boravi raznolik biljni i životinjski svijet. Kako je lektirno djelo Duh u močvari prožeto krasnim opisima biljnoga i životinjskoga svijeta, pod satom prirode i društva učenici su istraživali o biljnim i životinjskim vrstama u Kopačkom ritu koristeći se Općom enciklopedijom, internetom i raznim školskim časopisima. Kao rezultat spoznavanja novih sadržaja nastala su dva plakata; jedan o položaju i smještaju Kopačkoga rita, te njegovim ljepotama prirode, a drugi je o flori i fauni. Učenici su usvojili i dva nova pojma, flora i fauna, te tako proširili svoj riječnik.
28. veljače pod satom Hrvatskoga jezika održala sam interpretaciju drugog ulomka iz romana u kojem je književnik vrlo slikovito opisao biljni i životinjski svijet Kopačkoga rita. Učenici su imali zadatak usporediti spoznaje flore i faune sa stanovišta stručne literature ,enciklopedije, i s literarnog gledišta Ante Gardaša. Uočili su kako u književnom dijelu prevladavaju usporedbe, opisni pridjevi-epiteti, te druga stilska izražajna sredstva, a u stručnoj literaturi su samo znanstvene činjenice.
29. veljače kroz blok sat HJ obradili smo lektirno djelo Duh u močvari. Učenici su bili podijeljeni u skupine koje su imale različite zadatke; istražiti na internetu biografske podatke o književniku, odrediti mjesta radnje u romanu i ilustrirati ih, proučiti osobine likova i naslikati portrete, tijek radnje prikazati stripom i načiniti slikovnicu prema kratkom sadržaju romana.
Istoga dana imali smo i blok sat likovne kulture u kojem su učenici likovnim sredstvom ugljenom trebali prikazati ljepotu biljnog i životinjskog svijeta Kopačkoga rita motivirani opisom iz romana Ante Gardaša Duh u močvari. Nastavna jedinica je bila točka i crta, a likovni problem kompozicija. Svi radovi su bili uspješni.
I na kraju, 2. ožujka, tjedan smo završili gledanjem istoimenog igranog dječjeg filma Duh u močvari. Nakon odgledanoga filma, učenici su usporedili igrani film i knjigu. Održali smo kratku debatu pod nazivom Film ili knjiga. Pobijedili su učenici koji su se opredijelili za knjigu, jer zaključili su raspravu rečenicom : „ Knjiga nam daje neograničenu slobodu zamišljanja likova i događaja prema točnim i detaljnim opisima književnika. I u tome je ljepota, jer nas 24-ero učenika nije zamislilo na jednak način isti događaj. Film nas sputava, vidimo sliku i to je to, ograničava našu maštu!“
Evo ovako smo mi proveli naš jedan radni tjedan. Bilo je vrlo zanimljivo, ali i poučno.
U našoj Foto-galeriji možete pogledati fotografije učeničkih uradaka, ili na sljedećem linku:
Tekst i foto: Katarina Šen, učiteljica
Za web pripremili : Mali novinari
Učiteljica: Irena Barić