« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U četvrtak 18. studenog 2022. učenici 5. A i 7. B razreda, pod vodstvom svojih učiteljica Darije Mikić, Branke Vuković i Andrijane Petrović, krenuli su na terensku nastavu u Cernik. Glavni cilj ovakve nastave bio je posjet cerničkom franjevačkom samostanu te razgledavanje biblijsko-arheološke izložbe. Kroz boravak u prirodi, rad na terenu i analizu viđenog učenici su povezivali i primjenjivali znanja i vještine iz predmeta: Matematika, Vjeronauk, Geografija i Hrvatski jezik, te je na taj način uspješno ostvarena među-predmetna korelacija. Pješačeći od škole do franjevačkog samostana učenici su prezentirali svoje vještine, znanje i kompetencije snalazeći se na geografskoj karti, rješavajući matematičke zadatke, vjeronaučne zagonetke te pravopisni kviz.
U Cerniku nas je dočekao fra Peter Deže, gvardijan franjevačkog samostana koji nam je pokazao unutrašnjost župne i samostanske crkve sv. Petra apostola, izgrađene u baroknom stilu. Govorio nam je o redovničkom životu i djelovanju franjevaca kao čuvara identiteta hrvatskog naroda na ovim prostorima.
Uslijedilo je razgledavanje biblijsko-arheološke izložbe, upoznavanje s arheološkom pozadinom nastanka Svetoga pisma, različitim izvorima važnim za razumijevanje Biblije, kao i s ambijentom Svete zemlje i Bliskog Istoka.
U drugom dijelu stalne postavke biblijsko-arheološke izložbe učenici su se upoznavali s biblijskom baštinom i poviješću nastanka Biblije promatrajući izložbene primjerke različitih biblijskih rukopisa, biblijskih prijevoda i biblijskih izdanja
Obišli smo i vrijednu knjižnicu u vlasništvu franjevačkog samostana koja sadrži oko 4000 svezaka i više rijetkih knjiga iz 16. stoljeća
Muzejska izložba u Franjevačkom samostanu Cernik vrijedno je kulturno blago koje svakako treba posjetiti jer omogućuje interdisciplinarno povezivanje sadržaja različitih nastavnih predmeta, doprinosi rastu znanja i opće kulture te razumijevanju i prihvaćanju suživota u kulturnoj i religioznoj raznolikosti.
Učenici su pokazali velik interes za ovakvu organizaciju nastave što je pokazatelj da bi i idućim generacijama trebalo omogućiti terensku nastavu i obilazak vrijedne edukativne biblijsko-arheološke izložbe u Cerniku.