« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U predblaganskom tjednu nastave učenici 5.a, 5.b. i 5.d razreda pod satom engleskog jezika, imali su priliku, naučeno znanje primijeniti u praksi pa su tako, kroz drugačiji pristup nastavi, u prostoru školske knjižnice, detaljnije upoznati s engleskom kulturom, tradicijom i običajem popodnevnog ispijanja čaja (afternoon tea) koji je, kako im je nastavnica pojasnila, zapravo, u Engleza, pravi mali lagani obrok (ritual) između ručka i večere. Naime, kada se govori o britanskim običajima, prvo pada na pamet čaj u 5 popodne.
Nakon usvajanja osnovnog bontona za stolom, učenici su saznali stavlja li se u šalicu najprije čaj ili mlijeko. Rasprava traje stoljećima, a smatra se da se u šalicu najprije ulije čaj, a potom mlijeko jer se tako lakše mogu odrediti najbolji omjeri. Najprije su učenici kušali čaj bez ikakvih dodataka, potom su probali s dodatkom mlijeka, a tko je želio, stavio je u čaj i malo šećera. Petaše je također interesiralo zašto se u britanski čaj dodaje mlijeko. Tako su od nastavnice saznali da se od 17. st. čaj posluživao u porculanskim čašama, a budući da je porculan tanak i puca na visokim temperaturama, mlijeko se dodaje da ohladi čaj te da čaša ne pukne, a druga teorija jest da se mlijeko dodaje da ublaži jaki okus čaja. Nakon kušanja većini učenika se svidio čaj bez ikakvih dodataka dok se drugima svidio više s mlijekom iako su priznali da im je to bila čudna kombinacija jer ju dosad nisu isprobali. Nastavnica im je donijela i crni čaj u listićima pa su razgovarali o uzgoju takvoga čaja te se tako upoznali s pravim čajem. Uživali su i u mirisu čaja, a iznenadila ih je njegova tamna boja pa je, uz dodatak mlijeka, taj čaj podsjećao na bijelu kavu.
Učenici su naučili i koje zemlje su vodeće u tradiciji ispijanja čaja. Turska stalno zauzima vodeću poziciju u potrošnji čaja. Samo u Velikoj Britaniji svakodnevno se popije više od 165 milijuna šalica tog napitka kojega je George Orwell proglasio „jednim od potpornih elemenata države zbog kojeg nastaju oštre diskusije oko toga kako ga treba spraviti“.
Cilj ovakvog pristupa nastavi je, osim proširiti znanje iz pojedinog predmeta, omogućiti bolju interakciju između učenika, ali i između učenika i učitelja jer se tako razvijaju osjećaj zajedništva, timskog rada, ali i vještine surađivanja s drugima.
Za web pripremili: Novinarska skupina
Voditeljica: Sanela Jurić, prof.
Fotografije: Kristina Abramović, prof.