preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Kolovoz 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 965287
Ovaj mjesec: 6444
Danas: 79
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Realizirane aktivnosti u okviru preventivnog projekta #suPUTnik
Autor: Irma Arbutina Đikić, 29. 5. 2023.

Mnoštvu uspješno provedenih aktivnosti OŠ Mato Lovrak Nova Gradiška u proteklom vremenskom razdoblju svakako valja pribrojiti i one u okviru preventivnog projekta #suPUTnik. Tijekom mjeseca veljače učenici PŠ Ljupina sa svojim su učiteljima na satu Likovne kulture izrađivali ružičaste straničnike s porukama koje potiču prihvatljive oblike ponašanja. Za učitelje i stručne suradnike na sjednici Učiteljskog vijeća 13. veljače 2023. organizirano je zanimljivo edukativno i interaktivno predavanje gospođe Koraljke Žepec usmjereno jačanju socijalno-emocionalnih kompetencija, uspostavljanju emocionalne ravnoteže te smanjivanju napetosti. 


Drugi susret s roditeljima u PŠ Ljupina održan je  15. veljače 2023. godine. Roditeljskom sastanku, organiziranom u obliku pedagoške radionice, odazvalo se deset roditelja, a predvodila ga je pedagoginja Slavica Ordanić-Janošević, članica projektnog tima. Radionica pod nazivom Komunikacijske vještine započela je razgovorom u krugu o načinu davanja imena djetetu, a nastavljena je pojašnjavanjem značenja riječi komunikacija. Spomenuta su načela komuniciranja te sastavnice verbalne i neverbalne komunikacije. Posebna pozornost posvećena je pojašnjavanju prepreka u komunikaciji, a u tu svrhu roditeljima je prezentirana Priča o Indijancu i kauboju. Roditelji su na primjeru igre uloga između učitelja imali priliku osvijestiti važnost aktivnog slušanja te su doznali na koje je načine moguće razvijati vještinu aktivnog slušanja kroz parafraziranje, reflektiranje, postavljanje „dobrih“ pitanja te sažimanje.
Prezentiranjem primjera „Ja“ i „Ti“ poruka sudionici radionice potaknuti su i na učinkovitiju komunikaciju unutar obitelji te razvijanje vlastitih komunikacijskih vještina.
Radionica je završila iznošenjem zapažanja roditelja o zadovoljstvu načinom komunikacije s djecom i drugim ljudima, ali i promišljanjem o tome što ometa dobru komunikaciju te o onome što joj pridonosi. Naposlijetku je roditeljima istaknuta iznimna važnost dijeljenja doživljaja, misli i osjećaja s djecom jer dokle god se dijete obraća roditelju, znači da roditelje vidi kao važne osobe u svom životu, bez obzira prenosi li im nešto pozitivno ili je možda s njima u trenutačnom sukobu. Krajem veljače, a povodom Dana ružičastih majica, stariji učenici putnici snimili su kratkometražne filmove na temu nenasilnog rješavanja sukoba koji će premijerno biti prikazani na druženju s roditeljima po završetku preventivnog projekta. Kreativni „filmaši“ svojim su idejama uvelike pridonijeli realizaciji zamišljenih aktivnosti pa ih valja spomenuti imenom i prezimenom. To su: Patrik Krpan, Noa Berić, Nika Štrkalj, Adrian Krpan, Fran Turkalj, Patrik Mihaljević te Luka Valentić.  

Tijekom ožujka, točnije 14. dana toga mjeseca, realiziran je i treći susret s roditeljima u PŠ Ljupina na temu Pravila, kazne i pozitivno discipliniranje djece. Prisustvovalo mu je trinaest roditelja, a predvodila ga je najmlađa članica projektnog tima, psihologinja Irena Cobović. Interaktivno predavanje započelo je trominutnom aktivnošću Koliko ste u stanju slijediti upute? u kojoj su roditelji u tišini trebali postupiti prema zadanim uputama na listiću. Nakon isteka vremenskog ograničenja prokomentirani su rezultati aktivnosti koji su pokazali kako je samo jedan roditelj od 13 prisutnih uistinu slijedio napisane upute, tj. prvu najvažniju uputu koja je zahtijevala da se najprije pročitaju sve upute, a onda postupi samo prema uputi broj 2.
U nastavku su roditelji doznali kako postoje dva načina na koja oni usmjeravaju dječje ponašanje i to reaktivno i proaktivno. Reaktivno ponašanje roditelja karakterizira reagiranje na djetetovo ponašanje, dok proaktivno ponašanje roditelja ima svrhu podučavanja djece o očekivanim ponašanjima u određenim situacijama. Jedan od načina proaktivnog ponašanja je jasno definiranje očekivanja u obliku obiteljskih pravila. Roditelji su se uključili u raspravu u kojoj su naveli nekoliko njihovih obiteljskih pravila, izrazili posljedice njihova kršenja te se osvrnuli na svoju dosljednost. Roditeljima je naglašena važnost uključivanja djece u donošenje obiteljskih pravila, budući da uključivanjem djece u određivanje pravila i posljedica, ona lakše i spremnije preuzimaju odgovornost za svoja neprihvatljiva ponašanja.
U nastavku interaktivnog predavanja naglašene su razlike između discipliniranja i kažnjavanja te prezentirani primjeri iz kojih su roditelji doznali što mogu koristiti umjesto kazni (određivanje granica, osiguravanje sigurnosti doma, povezivanje s djecom i pravovremeno sprečavanja neprimjerenog ponašanja). Fokus je stavljen na poticanje pozitivnog ponašanja pa je riječi bilo i o pohvalama i kritikama, odnosno prezentirani su konkretni savjeti vezani uz pohvaljivanje djeteta i kritiziranje ponašanja.

Preventivni projekt #suPUTnik trenutno ulazi u svoju završnu fazu. Pred članovima projektnog tima još je nekoliko aktivnosti kojima će biti obuhvaćeni učenici Matične škole, Područne škole Ljupina te njihovi roditelji. O njima će biti riječi nakon, nadamo se, uspješne realizacije!

Tekst i fotografije:

učiteljica Irma Arbutina Đikić





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju