« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U našoj školi tijekom ove školske godine među učenicima sedmih razreda proveden je program prevencije i ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju pod nazivom Alati za moderno doba. Preventivni program kreiran je s ciljem osnaživanja učenika viših razreda osnovnih škola za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju te ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda.
U svakom razrednom odjelu sedmih razreda, uz uvodno- informacijski susret, provedeno je po 11 tematskih radionica. Kroz radionice se učenicima razvijala svijest o sebi te su naučili prepoznati vlastite zaštitne čimbenike. Učenici su upoznati s osnovnim ljudskim potrebama i načinima njihova zadovoljavanja. Naučili su prepoznati psihološke potrebe, ali i uvidjeti rizična ponašanja djece i mladih u virtualnom okruženju. Učenici su samoprocjenjivali vlastito korištenje internetom te ih se poticalo na promišljanje o rizicima, znakovima prepoznavanja i upozorenja te štetnim psihosocijalnim posljedicama uslijed prekomjernog korištenja interneta. Poučavalo ih se o zdravom, uravnoteženom i osobno odgovornom korištenju interneta. Poučavalo ih se o odnosima, vrstama i određenju kvalitetnog odnosa te su uspoređivali odnose u realnom i virtualnom okruženju. Područje rada bili su i rizični oblici ponašanja u domeni ponašajnih ovisnosti, izbori ponašanja i posljedice koje proizlaze iz istih te vještine rješavanja problema i donošenja odluka. Razvijali su vještine odolijevanja pritisku vršnjaka i zauzimanju za sebe te ih se poučavalo različitim komunikacijskim stilovima s naglaskom na asertivnost. Učenicima se ukazivalo na važnost briga o cjelokupnom zdravlju te ih se poučavalo načinima nošenja sa stresnim situacijama. Tijekom provedbe preventivnog programa svatko od učenika imao je radnu bilježnicu koju su kontinuirano ispunjavali i ostala im je u trajnom vlasništvu.
Preventivni program su provodile pedagoginja Slavica Ordanić- Janošević i socijalna pedagoginja Martina Jugović Štefanac, a koje su za provedbu istoga posebno educirane te su o provedbi istoga detaljno upoznale roditelje učenika sedmih razreda, kao i članove Učiteljskog vijeća.
Kroz evaluaciju učenici su iskazali zadovoljstvo provedenim preventivnim programom navodeći da su im aktivnosti bile zanimljive i korisne.
Mogućnosti i prednosti virtualnog okruženja su brojne, ali sa sobom donose i mnoštvo rizika i negativnih aspekata, a o čemu je važno poučavati djecu i mlade te provedbu preventivnog programa Alati za moderno doba planiramo provoditi i sljedeće godine s novom generacijom učenika.
Tekst i foto: Martina Jugović Štefanac, soc. pedagog