« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kravati su mali Ljupinci, učenici 3. razreda, posvetili čitav tjedan (15.-19.10.) u okviru svog projekta Veliki Prijatelj. Tjedni zadatak oduševljeno su prihvatili jer kravata je modni detalj koji u dječjim očima privlači pažnju.
U dnevnim zadatcima učenici su, ponajprije, doznali nešto o povijesti kravate, tom sveopćem simbolu uglađenosti koji se vezuje upravo uz Hrvate. Naime, posebno im je bila zanimljiva činjenica kako su hrvatski vojnici, koji su služili u Tridesetogodišnjem ratu u prvoj polovici 17. stoljeća, bili prepoznatljivi po marami oko vrata, preteči današnje kravate. Kravata je tako bila dio bojne opreme i neka vrsta raspoznavanja, budući da u to vrijeme nije bilo vojničkih odora. U Francuskoj je 1667. godine čak i ustrojena posebna pukovnija Royal Cravates, koja je dobila ime po Hrvatima.
Trećaši ove Područne škole okušali su se i kao dizajneri kravata. Kako se približavao Dan jabuka, motiv koji se trebao pojaviti na njihovim papirnatim kravatama, pronašli su upravo u toj kraljici voća. Svoje uratke poslali su na izložbu u matičnu školu. Najviše smijeha u učionici bilo je u petak 19. listopada kada su se okušavali u različitim načinima vezivanja čvora kravate (85 teorijskih mogućnosti; najpoznatiji je jednostavni i dvostruki "windorski čvor" koji je afirmirao vojvoda od Windsora). Podsjetnik na tjedan posvećen ovom ovratnom modnom detalju bio je "šalabahter" s pet načina vezivanja kravate koji su učenici ponijeli kući svojim očevima.
Tekst i fotografije: učiteljica Irma Arbutina Đikić,
PŠ Ljupina