« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Jučer, 10. veljače obilježili smo Dan otvorene nastave na temu sigurnost. Učenici su birali dvije od mnoštva kreativnih radionica koje su im pripremili njihovi učitelji. Osim o sigurnosti na internetu, teme radionica bile su vezane i uz sigurnost u prometu, sportu, zdravlju, međuljudskim odnosima... Pod opširnije donosimo kratki pregled aktivnosti u pojedinim radionicama.
Radionica: Pravopisna brbljaonica; Voditelj: Natalija Golovrški
Nakon kratkih uvodnih aktivnosti – igre asocijacija te rasprave o dobrim i lošim stranama interneta, učenici su gledali film „Digitalni tragovi“. Uslijedio je razgovor o tome kakav digitalni trag ostavljamo na internetu, načinima i aktivnostima kojima stvaramo pozitivan, ali i negativan trag. Razgovor o načinima komunikacije na internetu i razlikama u komunikaciji s vršnjacima i odraslima.
Igranje igara iz projekta Sigurnost djece na internetu: Riječi mogu povrijediti i Nettiquette. Simulacija chata (brbljaonice) na papiru. Učenici su ispravljali pripremljeni tekst – trebaju „lektorirati“ tekst brbljaonice pazeći na veliko i malo slovo, č /ć, ije/je, oblike nekih riječi,…Razgovor o posljedicama pravopisno nepravilnog chatanja ili brbljanja? Utječe li to na učenikovu pismenost u offline komunikaciji? Aktivnost za zaokruživanje teme:
1. skupina – izrada plakata s pravilima pristojnog ponašanja na internetu
2. skupina – slanje elektroničke pošte s privitkom (u privitku vijest o održavanju dana otvorene nastave).
Radionica hrvatskog jezika: Sigurni u sebe i otvoreni prema drugima
Voditelji: Sanela Jurić (engleska smjena); Nasiha Bajrović i Irena Radošić (njemačka smjena)
Cilj radionice bio je osmišljavanje i stvaranje pozitivnih poruka o međuljudskim odnosima.
Svrha radionice: izgrađivati kvalitetne međuljudske odnose, razvijati toleranciju među učenicima, prepoznati primjere neprimjerenog ophođenja s drugima te razvijati konstruktivne načine komunikacije.
U uvodnom dijelu sata uslijedio je niz kratkih motivacijskih zadataka za opuštanje i igru s ciljem povezivanja grupe. Potom su učenici u skupnom radu čitali kratke priče i pisma i nudili rješenja svakodnevnih problema svojih vršnjaka (vezano uz školu, simpatije, ponašanje) te tako jačali samopouzdanje i razvijali suradničke odnose, pronalazili pozitivne te ukazivali na negativne primjere međuljudskih odnosa u lektirnim književnim djelima, kazališnim predstavama, filmu. Radionica je završila tzv. kvizom za zaljubljene i pisanjem pozitivnih poruka o ljudskim odnosima.
Radionica „Čuvanje narodnog blaga''; Voditeljica: Ana Šporčić (glazbena kultura)
Cilj radionice bio je utjecati na cjelokupni dječji razvoj, osobito na sposobnost kombiniranja stvaralačkih, motoričkih, komunikacijskih i glazbenih mogućnosti djeteta koje su potrebne za sudjelovanje u nekim oblicima očuvanja folklora i narodne baštine.
Kroz ovu temu učenici su naučili pojmove folklora i narodne baštine te spoznali važnost očuvanja istih. Učenici su upoznali i tradicionalne dječje igre, igre s pjevanjem, pjesme i plesove s kojima su se susretali njihovi roditelji, bake i djedovi.
Engleski jezik; Tema radionice: ABCs of SAFETY
Voditelji: Kristina Abramović, Igor Samac, Nada Kovre
Nakon prezentacije o grafitima i kratkog filma koji govori o sigurnosti djece i o tome kako trebaju postupiti u slučaju raznih vrsta opasnosti, učenici su na papirima izrađivali grafite s riječima vezanim uz film. Nakon toga, napravili su prezentaciju radova i fotografirali se za uspomenu.
Tema radionice: Sigurno i zabavno
Predavač: Tanja Špehar
Matematička tema vezana za sigurnost bila je korištenje programa Zondle.
Zondle je online platforma za učenje kroz računalne igre koja pomaže učiteljima, roditeljima i učenicima u stvaranju i igranju obrazovnih igara koje su prilagođene obrazovnim potrebama.
Obzirom da se radi o online igrici, učenici su, ovisno o razredu koji pohađaju, na tabletima ponavljali sadržaje iz matematike preko igrica koje su vezane za pitanja.
Nastavnik ima mogućnost kontrole ostvarenih bodova i uvid u pitanja koja su riješena.
Matematika – voditelj radionice: Dijana Džogić
Izrada sandučića povjerenja – učenici 5. i 6. razreda od starih su kutija napravili sandučiće te ih ukrasili svojim radovima i matematičkim geometrijskim likovima.
Sigurnost u matematičkim igrama: voditeljice: Janja Ivošević i Darija Mikić za učenike njemačke smjene. Učenici su uz pomoć geometrijskog pribora, (najviše šestara) izrađivali razne geometrijske slike. U njima se očitovala originalnost, dosjetljivost, preciznost i spretnost u rukovanju geometrijskim priborom. Radovi su izloženi u holu škole. Na kraju radionica, učenici su koristeći razne geometrijske likove izrađivali tangrame – brojke, razne životinje kao npr. labuda, ljude i slično.
Tema: Pružanje prve pomoći kod ozljeda; Voditelji: Martinović Sanela, Barišić Helena
Kroz radionicu učenici su upoznati sa osnovnim postupcima pružanja prve pomoći pri ozljedama lomova kosti, trovanja, nesvjestice, epileptičnog napada i gušenja. Voditeljice radionice prvo su teorijski objasnile postupke pružanja pomoći uz demonstraciju, a nakon toga učenici su svoja stečena znanja primijenili jedni na drugima kroz igranje uloga liječnik-pacijent.
Tema : Radikalni islam – prijetnja europskoj sigurnosti
Predavač: Marina Ćalušić
Nakon terorističkog napada u Parizu u siječnju 2015. ponovno se aktualizirala tema europske sigurnosti. Ova tema imala je za cilj jasno odvojiti islam od njegove radikalne inačice. U prvom dijelu predavanja, djeca su upoznata s temeljnim vrijednostima islama kao miroljubive religije. Drugi dio predavanja odnosio se na radikalni islam koji postaje sve veća prijetnja europskoj, ali i svjetskoj sigurnosti. Djeca su upoznata s ciljevima Islamske države kao i nasilnim metodama kojima se služe. Na kraju predavanja učenici su i sami zaključili da je radikalni islam u biti uvreda za islam.
Radionica: Šahovski turnir. Moto turnira: Šah u školi; Voditelj: Željka de Villa
Razredi : 4. – 8. r. Cilj radionice: razvoj osobina učenika – pažnja, logično zaključivanje, samodisciplina, odgovorno ponašanje, samokritičnost, tolerancija, strpljenje, poticanje druženja; u igri i druženju svi su jednaki.
Sigurnost u sportu (učenici 5.-8. razreda)
Sportovi: odbojka i mali nogomet; Voditelji: Aleksandra Pilipović, Saša Keser
Cilj: Odbojka: usvajanje osnovnih motoričkih, tehničko taktičkih elemenata odbojke. Razvijati vještine i navike bavljenja odbojkom.
Nogomet: učenicima koji pokazuju posebno zanimanje i imaju primjerene psihosomatske predispozicije za uspjeh u stvaralaštvu motoričkim izrazom,omogućiti stjecanje znatno većih motoričkih i teorijskih informacija u nogometu kao kineziološkoj aktivnosti, što otvara mogućnosti za njihovu stvaralačku afirmaciju i trajno opredjeljenje u tjelesnoj kulturi.
Tema : S Isusom na putu života
Vjeroučiteljice: Martina Videc, Emanuela Ljubičić, Andrijana Petrović
Vjeronaučna radionica kroz temu „S Isusom na putu života“ nastojala je učenike upoznati sa životnim nesigurnostima, problemima te ukazati na Isusa kao sigurnu luku, utjehu i pomoć. Vodilja radionice je biblijski tekst „Stišana oluja“.
Učenici su u grupnom radu izvršavali zadatke, a rezultat je pano s lađom, jedrom, ljudima, valovima, koji su tematski obrađeni i prikazuju stvarnost u kojoj živimo sa svim sigurnostima i nesigurnostima.
Naziv radionice: Sigurnost kroz strip
Voditelji : Ivica Brlić, Tihana Ribarić
Cilj radionice : izraditi strip na zadanu temu o sigurnosti na internetu na jednoj od dostupnih web 2.0 platformi.
Svrha radionice: primjenjivati sigurnosne naputke u svakodnevnom korištenju interneta, te racionalno i odgovorno se odnositi prema sebi i drugima u elektroničkom okruženju
Opis:
Učenici su upoznali korisničko sučelje i rad u web 2.0 alatu Pixton. Tijekom radionice svaki sudionik radionice izradio je jedan strip na zadanu temu o sigurnom korištenju interneta. Po završetku izrade stripova, svi radovi će biti sakupljeni i objedinjeni u jednu cjelinu pod nazivom „ Sigurnost kroz strip“. Radove možete pogledati u priloženim dokumentima ovoj vijesti.
Povodom Dana otvorene nastave s temom „SIGURNOST“ policijski djelatnici posjetili su naše učenike i održali predavanja „Prijateljstvo, a ne nasilje“ i „Zdrav za 5!“. Boris Janč, Darko Dadić, Alen Marjanović i Tomislav Maraković podsjetili su i osvijestili učenike 5.-8. razreda o problemima, opasnostima i mogućim posljedicama na internetu koje su i kod nas u Hrvatskoj sve veći problem. Prezentirali su i nezdrave navike života kroz različite vrste ovisnosti (alkohol, kofein, kocka, droga) s kojima se možemo susresti već u dobi odrastanja, ali i pogubnog djelovanja istih na ljudski organizam.
Predavanje, koje je također održano u sklopu Dana otvorene nastave, Konvencija o pravima djeteta, predstavila je gošća, savjetnica pravobraniteljice za djecu, gđa Sanja Vladović iz ureda Pravobraniteljice u Osijeku. Povod njenom dolasku u našu školu je i što je naša učenica Marta Kekez iz 7.a članica MMS-a, Mreže mladih savjetnika Pravobraniteljce za djecu. Marta je prisutnima predstavila savjetodavno tijelo mladih , a gđa Vladović je uz prezentaciju o Konvenciji o pravima djeteta s učenicima iz Vijeća učenika razgovarala o njihovim problemima i propustima u školi i životu općenito.
Za web pripremili: učitelji predmetne nastave i stručni suradnici Škole