« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) donijela je 1999. godine odluku o proglašenju 21. veljače Međunarodnim danom materinskoga jezika. S ciljem promicanja jezične raznolikosti i višejezičnog obrazovanja UNESCO želi podsjetiti da jezici nisu samo vitalan dio civilizacijskog kulturnog naslijeđa, već i nezamjenjivi izraz ljudske kreativnosti i veličanstvene različitosti“, navodi Portal za škole.
Ovogodišnji Međunarodni dan materinskoga jezika u našoj je školi obilježen organizacijom višednevnih aktivnosti (17. - 25. veljače). Učenici, učitelji razredne nastave i knjižničar su se u natjecateljskom duhu prisjetili vrijednosti materinskoga jezika, prvog jezika koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Tako su se učenici prvih razreda natjecali u rješavanju zadataka: napiši što više riječi koje započinju slovom „m“, prepoznaj predmet sa slike i upiši slova koja nedostaju, od ponuđenih slova složi što više riječi, od izrezanih riječi pravilno složi rečenicu.
Učenici drugih razreda imali su sljedeće zadatke: od izrezanih riječi pravilno složi drugu kiticu pjesme „Ide zima“ i zalijepi na papir, ponuđene riječi pravilno rastavi na slogove, od izrezanih riječi pravilno složi upitne rečenice, jesne rečenice pravilno preoblikuj u niječne rečenice, prisjeti se i pravilno zapiši prvu kiticu pjesme „Zeko i potočić“.
Učenici trećih razreda nadmetali su se u zadacima: pravilan redoslijed riječi u rečenici, pravilno oblikovanje jesnih, niječnih i upitnih rečenica; spoji lik i književno djelo kojem pripada, pravilno poredaj redoslijed kitica pjesme „Danas je fašnik“, razvrstaj riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), od zadane imenice napravi umanjenicu i uvećanicu.
Učenici četvrtih razreda u svakoj smjeni morali su se dobro pomučiti kako bi uspješno riješili svoje zadatke. Tako su učenici njemačke smjene imali zadatke: upotrijebi tablicu i odgonetni imena književnih vrsta, a potom pročitaj tvrdnje i napiši kojoj književnoj vrsti pripadaju; oboji istom bojom dječji roman i njegovog autora, imenice preoblikuj u pridjeve muškoga roda te ih pravilno upiši u križaljku, a potom odgovori kakvi su to pridjevi; rješavanje osmosmjerke – posvojni pridjevi. Učenici engleske smjene su imali zadatke: poveži pjesme s njihovim autorom, poveži tekst književnog djela s njegovim autorom, pravilno razvrstaj zadane riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), dopuni stihove naše himne, zadanim riječima dodaj slova ije, je, č i ć; zaokruži pravilno, a prekriži nepravilno napisane riječi, igra s velikim početnim slovom i interpunkcijskim znakovima u tekstu.
Tekst i foto: Vedran Šperanda, knjižničar