« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u sklopu projekta Živjeti zdravo započeo s obilježavanjem nacionalnog Tjedna školskog doručka u 2020. godini kako bi podigao svijest o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. U školama diljem Hrvatske jedan tjedan posvećen je upravo proslavi školskog doručka, s posebnim naglaskom na zaista važnu ulogu školskih kuhara/kuharica u očuvanju zdravlja naše djece.
Ovogodišnja tema „3,2,1 Kreni“ osmišljena je kako bi podsjetila roditelje i druge dionike da hranjiv školski doručak pomaže osigurati učenicima akademski uspjeh u školi i priprema ih za „pokret“ kako bi ostvarili sve svoje ciljeve. Istraživanja pokazuju da su djeca koja doručkuju u školi uspješnija u čitanju i matematici, imaju bolje rezultate na testovima znanja, imaju bolju koncentraciju i pamćenje te održavaju zdravu tjelesnu masu. Pravilna prehrana i adekvatna tjelesna aktivnost ključni su za pravilan rast, razvoj i zdravlje djece i mladih. Zdrave prehrambene navike koje djeca steknu u ranom djetinjstvu utječu i na način prehrane tijekom cijeloga života.Tjedan školskog doručka smo shvatili kao priliku da učenici započnu dan zdravim obrokom, isprobaju nešto novo te da uče i istražuju o važnosti konzumacije zdrave prehrane.
Učenici prvog razreda su razgovarali o važnosti doručka, ističući kako je doručak obrok koji se ne bi trebao preskakati, trebao bi uključivati vlakna, ugljikohidrate iz prirodnih šećera i bjelančevine. Smoothieji mogu biti odličan početak dana. Zdravi smoothie u jednoj čaši može zamijeniti cijeli obrok i pružiti sve potrebne nutrijente za nastavak dana. Povodom obilježavanja tjedna zdravog doručka, učenici prvog razreda su sa svojom učiteljicom Sanjom Mioč pripremili vitalni obrok, zdravi smoothie s bananama, zobenim pahuljicama, šumskim voćem, jagodama i mlijekom te tako zasitili svoje gladne trbuščiće.
Učenici drugog razreda su s učiteljicom Mirtom Matoković kroz sate Prirode i društva, Matematike, Likovne kulture i Sata razrednika obilježili Tjedan zdravog doručka. Pogledali su video, razgovarali o zdravoj i nezdravoj hrani, rješavali zagonetke i matematičke mozgalice te osmislili poster o zdravom/nezdravom doručku.
Učenici trećeg razreda, s učiteljem Mišelom Mijačankom i učiteljicom Arankom Suk, pripremali su u učionici domačinstva pohani kruh koji su zatim konzumirali uz čaj. Također, učili su o pravilnom postavljanju i ponašanju za stolom.
Učenici četvrtog razreda izradili su digitalni kviz s učiteljicom Martinom Cindrić. Smislili su pitanja o zdravom početku dana, razgovarali o važnosti doručka, smišljali izreke, te prepoznavali zdrave namirnice. Provjerili su znanje i ostalih učenika u školi.
Učenici petog razreda su s učiteljicom Ivanom Miočević pripremali štrudlu od višanja, jabuka i krumpira.
Učenici šestog razreda su s učiteljicom Ivom Babić sudjelovali u radionici „Što i kako pripremiti za zdravi doručak“. Razgovarali su o zdravim namirnicama te složili tjedne jelovnike za doručak od zdravih namirnica.
Učenici sedmog razreda su s učiteljem Tomislavom Krizmanićem pripremali povrtne tortilje.
Učenici osmog razreda su s učiteljem Marijanom Gašparovićem slušali su predavanje o uravnoteženom doručku i udjelu pojedenih vrsta hrane u doručku. Nakon predavanja su crtali vlastiti uravnoteženi doručak.
Učiteljica Renata Zuzjak je s učenicima 7. razreda snimila video uradak o kompostiranju.
Svemu navedenom svakako treba pridodati i naš školski tjedni jelovnik kojeg je naša kuharica Ivana prilagodila tako da odgovara zahtjevima zdravog školskog doručka.
Veliko hvala svima koji su na bilo koji način pridonijeli u organizaciji i realizaciji svih aktivnosti ovog zaista zanimljivog tjedna.
Slike Tjedna školskog doručka pogledajte OVDJE.