« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dana 28.3.2023. godine u 11.00 sati u školi će se održati radionica s temom More budućnosti za učenike 4.,5. i 6. razreda.
Trenutno se nalazimo u desetljeću koje je Opća skupština Ujedinjenih naroda (UN) u New Yorku 2017. godine proglasila Desetljeće znanosti o oceanima za održivi razvoj (2021.- 2030.) pod motom “The Science We Need for the Ocean We Want”. Iako je važnost mora i ocean za život na Zemlji dobro poznata do opće populacije ponekad ne dolazi takva poruka te ljudi nisu svjesni važnosti očuvanja mora.
Glavni cilj projekta je senzibilizirati djecu prema okolišu i održivom razvoju, potaknuti njihovo kreativno izražavanje na temu mora, približiti morske teme, te doprinijeti razumijevanju važnosti očuvanja oceana učenicima u osnovnim školama.Kroz edukativne radionice djeci će se približiti procesi koji se odvijaju u moru, upoznat će organizme koji tamo žive te vidjeti razne zanimljivosti iz morskog svijeta. Edukativne radionice provest će znanstvenice Instituta za oceanografiju i ribarstvo iz Splita. Dr. sc. Daria Ezgeta Balić, morski biolog s višegodišnjim iskustvom u organiziranju i izvođenju radionica za popularizaciju znanosti o moru namijenjene djeci od vrtićke do srednjoškolske dobi i dr.sc. Barbara Zorica, ribarstveni biolog, koja svoje znanje iz područja ribarstva prenosi studentima diplomskog studija.
Projektne aktivnosti
Istraživanje percepcije važnosti mora
Istraživanje percepcije važnosti mora kod djece viših i nižih razreda osnovne škole provesti će se prije svake radionice kroz kratki anketni upitnik.
Edukativne radionice
Radionice će se sastojati od dva dijela: teoretskog i praktičnog.
U teoretskom dijelu će kroz interaktivne prezentacije obraditi različite aspekte važnosti mora (koji sve organizmi žive u moru, koje su prilagodbe neki organizmi razvili za život u moru, što se s morem događa (zagađenje, zagrijavanje, ribarstvo...), zašto je more važno za život svih nas i sl).
U praktičnom dijelu radionice učenici će upoznati neke od metoda u istraživanju mora te će zatim pod lupom gledati unaprijed pripremljene preparate (plankton, ličinke i larve riba, alge, razni histološki preparati, sediment i sl.). Moći će vidjeti različite školjkaše, naučiti kako se određuje koliko su stare i sl. Pomoću VR naočala vidjet će video iz morskih dubina tako da "zarone" malo u more.
Kreativne radionice
Nakon edukativnih radionica učenike će se potaknuti na kreativno izražavanje, kroz crtež, fotografiju, kolaž, skulpturu, pjesmu ili video izrazit će svoje mišljenje/osjećaje o moru i njegovoj važnosti.
Vjerujemo da će učenici uživati u radionicama.