U povodu Svjetskog dana učitelja
Piše: Radojka Matić, učiteljica
Svake se godine 5. listopada obilježava Svjetski dan učitelja. Proglasio ga je UNESCO 1994. s ciljem isticanja važnosti učitelja kao najvažnijeg dijela društva za odgoj i obrazovanje. Tako je 1966. potpisana Preporuka o statusu učitelja.
Uh, što li sve nije potpisano i obećano!
U to smo se uvjerili i ovih dana prekida nastave, da ne upotrijebim onu drugu riječ.
No, što je, tu je!
I kad već imamo dane jabuka, šljiva, rakije, pekmeza, polja i šuma, oblaka i zraka, vatrogasaca, policajaca, majki i očeva, žaba i gljiva, dane seoskih žena,farmi i big brothera, lova i ribolova, zajednica ovakvih i onakvih, zašto i učitelji ne bi imali svoj dan i zašto ga ne bi dostojno obilježili?
U mnogim će se školama dječica raspisati kako je upravo njihova učiteljica najnaj, prisjećat će se odrasli svojih prvih učitelja, strogih i blagih, pravednih i nepravednih, zgodnih i manje oku i uhu ugodnih. Mi učitelji umišljat ćemo kako smi upravo mi po mjeri svojih učenika i kako dajemo sve od sebe za svoje učenike i za svoju školu!
I neka!
Dragi učenici, ne bojte se, bar što se mene tiče! Nema zadaća na zadanu temu o učiteljima!
Imamo mi bezbroj nevidljivih i samo nama znanih niti koje nas vežu i čine međusobno sretnima. Vjerujem, njima tkamo najljepše motive djetinjstva u prekrasne priče. Priče koje ćete tek kasnije shvatiti. Važno je da ih danas osjećamo i doživljavamo.
Dragi roditelji, ne ćemo '' u ovom svečanom trenutku slavlja'' prebacivati lopticu tko i kako odgaja vaše dijete. Želimo samo naglasiti koliko smo bliski s vašim djetetom da se ni po čemu ne želimo razlikovati. I mi kupujemo majice kod Kineza, jeftinije bilježnice u Bosi i Konzumu, a upravo mi je na tržnici bivša učenica dodala na vagu limun gratis, sjeća se, kaže, kako sam joj bila dobra. I tako me stavlja u brigu je li to mito i korupcija i jesam li ipak trebala vratiti taj limun ili ga dodatno platiti, a opet me obuzima onaj osjećaj kako me se sjeća, makar više ne ličim na sebe od prije kojih trideset godina.
I mogla bih ja još pisati na ovu temu, ali želim nešto drugo naglasiti!
Molim vas, šaljite svoju djecu u učitelje! Stvarno je to lijepo zanimanje!
Istina, treba se malo pomučiti i nakon srednje skupiti podosta bodova i upisati željeni fakultet i eto vas za pet godina u učionici! Ali to je luk i voda za vas - našu prepametnu dječicu! Budite spremni učiti kao što pjesma kaže: Učitelj je vječiti đak! Sa šest godina uđe u školu, sa šezdeset šest izađe iz nje! I za sve to vrijeme nosi torbu...
( Uvjerili ste se, naše prof. Klare – najmane 10 kg.Svojim bicom od Šantave do škole i nazad!)
Ako ste uspješni, možda vas dočekaju ovakvi odgovori učenika koje sam za ovu prigodu pokupila od naših učenika i onih iz drugih škola. Svakako ih pročitajte, a onda recite zar škola nije divna! Pa gdje ima toliko radosti, smijeha i druženja?!
Pročitajte i uvjerite se!
U subotu je tata pobijedio na izložbi pasa.
............................................................................
Računalo može raditi bez mozga.
......................................................................
Na livadi pasu ovce i sa njima i pastiri.
............................................................................
Nastavnica: Kako izmjeriti volumen vreće brašna?
Učenik: Stavit ćemo vreću brašna u menzuru punu vode.
................................................................................................
Crvena krvna zrnca zovu se elektrociti.
.....................................................................................
Krv koja nosi kisik zove se artiljerijska.
.....................................................................................
Obala je kopneni dio mora.
.................................................................................
Osunčana strana brda zove se pristojna.
....................................................................................
Viktorijini slapovi su dobili ime po kraljici Elizabeti.
.........................................................................................
Hindusi na glavi nose turbine.
..........................................................
James Watt izumio je parni VALJAK.
.........................................................................
Napoleon je posljednju bitku vodio kod Waterpola.
.....................................................................................
U Latinskoj Americi se govori latinski.
....................................................................................
Cijev je šipka kroz koju je provučena rupa.
......................................................................................
Putanja gibanja Zemlje oko Sunca zove se gibanica.
...........................................................................................
Živjeli su u četvrtom stoljeću prije Nove godine.
...........................................................................
Tekućina je isparila iz vode.
.............................................................
Ribe se razmnožavaju pomoću iskri.
...............................................................................
ZOO je super. Tamo vidiš životinje koje i ne postoje.
.........................................................................................
Prvi bicikl nije imao kotače.
......................................................................
Na galijama su veslali brodovi.
.....................................................................................
Kao gorivo koristi se ugljen, drvo, briketi i KOKOS.
.....................................................................................
Po kopnu voze avioni.
.....................................................................
Parni stroj izumio je James Bond.
............................................................................
Pravopisnu reformu proveo je Ljudevit Gej.
..........................................................................
Danas brodove pokreće parni stroj.
..........................................................................................
Nastavnica: O čemu je ovisio razvoj zračnog prometa?
Učenik: O vremenskim nepogodama.
....................................................................................................
Nastavnica: Što su akumulacijska jezera?
Učenik: To su umjetna jezera nastala prirodnim putem.
.........................................................................................................................
Nastavnica: Što pokreće vjetrenjaču?
Učenik: Ne znam.
Nastavnica: Pa to je kao da te pitam koja rijeka teče ispod Savskog mosta?!
Učenik: Pa, Sava.
Nastavnica: Točno! Pa, što onda pokreće vjetrenjače?
Učenik: Sava.
................................................................................................................
Nastavnica: Kako se zvao prvi umjetni satelit?
Učenik: Jurij Gagarin.
....................................................................................
Nastavnica: Kad su se ljudi spustili na Mjesec?
Učenik: 1696. godine.
..............................................................................................................
Nastavnica: Koje je bilo prvo primitivno plovilo?
Učenik: Bicikl.
.............................................................................................
Učiteljica: Hoćeš ti onda odgovarati?
Učenica: A ne bih, ja bih pisala usmeni!
..................................................................................................
Došao Ivičin tata na informacije i kaže njemu nastavnica:
"Vaš sin prepisao je test od najbolje učenice u razredu."
Pita nju tata: "A kako znate da je on prepisao od nje, a ne ona od njega?"
"Znam tako što su im prva tri zadatka jednaka, a u četvrtom je ona napisala ne znam, a Ivica - ni ja!"
..............................................................................................
Učiteljica pita učenika: Nabroji neke organe.
Učenik: Srce, pluća, jetra, burek....
........................................................................................................................
Na satu matematike učitelj pita Vlatka:
"Ako jedna zgrada ima pet katova, a do svakog kata vodi po 20 stepenica, koliko stepenica treba prijeći da bi stigao do petog kata?"
"Sve", odgovara Vlatko.
........................................................................................................................
Novi nastavnik upoznaje učenike i pita malog Luku:
"Kako se ti zoveš?"
"Luka."
"Lijepo ti je ime. Iz Biblije."
"Nisam ja iz Biblije, ja sam iz Bošnjaka."
.....................................................................................................
Kaže otac sinu:
"Kad god te pogledam, ti nikad ne učis. Što to treba da znači?"
"To znači da me stalno gledaš."
...................................................................................................
Pita Učo na satu matematike:
''Djeco, vidite li ovu nevidljivu crtu?''
.............................................................................................
Učiteljica: Što je notturno?
Učenica:To je pjesma o noćnom provodu. O noćnom životu.
Učiteljica: Čijem?
Učenica: Pjesnikovom.
..........................................................................................
Učiteljica na kraju šestog sata:
''Ovo danas s vama je rad kao po prilagođenom programu.''
..........................................................................................
Profesor: Marija, gukni!
Marija: A ne mogu, gladna sam!
............................................................................................................
Učiteljica: Danas je jedan od onih dana kad sam ja slaba, a vi to iskorištavate!
Učenici: Heh... pa moglo bi se to i tako reći!
..................................................................................................................
Počeo pismeni ispit iz gramatike.
Učiteljica Dini: Nadam se da te ovaj put neću uhvatiti u prepisivanju.
Dino: I ja se nadam, učiteljice!
......................................................................................................................
Eto, dragi moji, zar nije lijepo biti učitelj!
Zato, dragi učenici, svi u učitelje! Do tada će ,valjda, biti i novi kurikul po kojemu će
nadležni promisliti o ovoj:
''Svašta možete staviti u dječju glavu! Pitanje je što može ostati u njoj!''
U prilogu pogledajte jednu lijepu prezentaciju koja će ostati i u glavi i u srcu!
Radojka Matić, učiteljica hrvatskog jezika