
| « Siječanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Live Library“ u gradu Wroclaw, Poljska
Četiri učenika: Lora Rukavina, Martin Piskor, Renata Lodeta i Magdalena Balogović zajedno s vjeroučiteljem Ivanom Golubićem i koordinatoricom projekta Mirjanom Kelemin sudjelovali su na mobilnosti, susretu s partnerima Erasmus+ projekta R.A.I.N.B.O.W. od 10.3. do 16.3.2019. u Wroclawu, u Poljskoj.
Bilo je odlično! Tjedan dana boravili smo u velikom gradu, preko 600 000 stanovnika. Godine 2016. proglašen je i europskim glavnim gradom kulture, grad je četvrti u Europi po broju mostova te, između ostalih zanimljivosti, ovaj grad je prepun mnogobrojnih figura patuljaka s posvetama, koji krase wrocławske ulice.
Wrocław je važno željezničko čvorište, ima i međunarodni aerodrom, kao i riječnu luku na Odri. Već same znamenitosti i zanimljivosti grada se čine privlačnima.
No, naš posjet je imao još značajniju ulogu, a to je da se ponovo vidimo s našim partnerima iz Španjolske, Njemačke, Finske, Grčke i Poljske, u partner školi 'Szkoła Podstawowa nr 61 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu'.
Glavna tema ovog susreta je 'Live Library'. Svi sudionici su u svrhu povećanja kulturne osviještenosti i društvene inkluzije u svojim školama održali radionicu 'Live Library' i rezultate smo prezentirali na mobilnosti. „Živa knjižnica“ djeluje kao i svaka druga knjižnica; jedina razlika je što su knjige ljudi, koji ne samo da informiraju, već mogu odgovarati na pitanja te ih postavljati i tako i same steći nova znanja.
Upoznali smo se sa živim knjigama iz drugih zemalja čitanjem njihovih e-knjiga i prezentacija.
Osim naših aktivnosti vezanih uz projekt sudjelovali smo na nastavi te upoznali neke njihove metode rada i mogli usporediti obrazovne sustave naših zemalja.
.jpg)
S obzirom na našu glavnu temu projekta poticanje na čitanje, posjetili smo i Mediateku (multimedia library) gdje su nas lijepo ugostili i pripremili za nas aktivnosti i prezentacije o knjigama.
Od kulturnih znamenitosti posjetili smo The Four Denomination District gdje smo imali prilike upoznati četiri glavne vjeroispovjesti u njihovoj zemlji. Jedinstvena atmosfera mjesta uzrokovala je da se od 1995. godine naziva četiri vjeroispovijesti ili uzajamno poštovanje. Njegov jedinstveni karakter potječe od prekrasne sakralne arhitekture. Na 300m udaljenosti, u neposrednoj blizini su: Pravoslavna crkva Rođenja Bogorodice, crkva sv. Antuna Padovanskog - rimokatolički hram, Sinagoga pod Białym Bocianem i Evanđeoska crkva Božanske Providnosti.
Posjetili smo i Europski dom u Wroclawu, gdje su učenike upoznali s temeljnim vrijednostima Europske Unije.
Muzej Pan Tadeusz koristi razne umjetničke tehnike zajedno s kazališnim i performativnim alatima. Mi smo sudjelovali na radionici 'mramoriranje papira'.
.jpg)
Tijekom radionica svaki učenik je izradio vlastiti uzorak jedinstvenog mramornog papira koji se može koristiti kao dekoracija, naslovnica ili ukrasni papir.
I jedna od nezaobilaznih znamenitosti grada je zoološki vrt koji nam je bio iznimno zanimljiv zbog bogatstva životinja koje posjeduju.
Zoološki vrt Wroclaw najstariji je u Poljskoj i ima bogatu zbirku životinja. Tamo živi deset tisuća životinja, predstavnika preko 1.100 vrsta. Imali smo priliku upoznati rijetke i izvorne životinje sa svih kontinenata.
Crni majmun urlikavac jedan je od simbola Južne Amerike. Nekad su ga obožavali kao božanstva Maja, simbol pisaca i kipara. Tipične za ovu vrstu su jutarnje i večernje pjesme koje se mogu čuti kilometrima daleko
Jednu od ugroženih vrsta žaba iz jezera Titicaca u Južnoj Americi, Kornjača zvijezde Roti, poznata i kao McCordova zmijolika kornjača, jedna je od najrjeđih kornjača na svijetu, pingvine, morske pse, žirafe, klokane i još mnogo, mnogo drugih vrsta.
I za kraj tjedna učenici i učitelji škole pripremili su 'The night with a thrill'. Zadnju večer proveli su u školi, ali na jedan potpuno drugačiji način. Mnoge 'scary' aktivnosti su pripremili za njih. Gledali su horor filmove, uredili školu kao da je 'kuća strave' prepuna paukove mreže, živih crva, i strašnih maski.
Cijeli tjedan učenici i učitelji sudionici mobilnosti razvijali su svoje komunikacijske vještine na engleskom jeziku u interpersonalnoj komunikaciji, povećali kulturnu osviještenost te gradili europsku dimenziju u svom djelovanju i razvijali interkulturalnost.
.jpg)
Učenici su boravili u domovima njihovih učenika domaćina. Imali su priliku živjeti njihov život tjedan dana i nastaviti prijateljstva koja će potrajati u budućnosti.
Isprobali su tipičnu poljsku hranu, učili poljski jezik, dobili zamjenske roditelje i braću i sestre, nove prijatelje i polazili nastavu u poljskoj školi te proučavali kulturne znamenitosti grada kao da u njemu zaista žive.
Ovakvo iskustvo je jedinstveno!!!
.jpg)
Nakon uzbudljivih provedenih trenutaka u Wroclawu u Poljskoj, sljedeća Erasmus + grupa putnika s uzbuđenjem se priprema za novo putovanje i avanture u Grčku, u malo mjesto Karpenissi.
Do sljedećeg putovanja!!!
.jpg)