« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Tko kaže da čitanje lektire mora biti dosadno? Da to nije ni približno tako, pokazali su učenici šestog razreda koji su u četvrtak na dvosatu hrvatskoga jezika pročitane romane interpretirali i predstavili na posve nov način.
Naime, šestaši su ovaj mjesec čitali knjigu po vlastitom izboru koju su na kraju mjeseca trebali predstaviti svojim prijateljima u razredu i učiteljici. Pri izboru knjige učenici su mogli potražiti pomoć i savjet svojih prijatelja, učiteljice ili knjižničarke. Na početku mjeseca jednoglasno su prihvatili učiteljičin prijedlog o drugačijem predstavljanju pročitanih knjiga – priču iz papirnate vrećice.
O čemu se točno radi?
Nakon što su pročitali odabranu knjigu, učenici su trebali nabaviti papirnatu vrećicu. Prednju stranu papirnate vrećice oslikali su kao naslovnicu pročitanog djela, a na suprotnoj strani papirnate vrećice zapisivali ono što je unaprijed bilo dogovoreno: fabulu, mišljenje o pročitanom djelu, osobine likova, usporedbe sebe i glavnog lika, citate opisa ili rečenice koje su im ostale u posebnom sjećanju.
Glavnina je ove priče u sadržaju papirnate vrećice. Nakon izrade vanjskog dijela, u papirnatu vrećicu učenici su trebali staviti 5 predmeta koji imaju nekakvu vezu s pročitanom knjigom.
Tijekom predstavljanja rada učenici su iz vrećica izvlačili predmete koje su u njih stavili i objašnjavali zašto baš taj predmet zaslužuje svoje mjesto u njihovoj priči.
U vrećicama se tako našlo svašta: fotoaparati, mobiteli, naočale, tajna pisma, srebrne jabuke, tenisice, žarulje, ormar, čak i jedna bomba! Na sreću, evakuacija nije bila potrebna, a predstavljanja su protekla u opuštenom ozračju, uz puno smijeha i pljeska. Zahvaljujući knjižničarkinim preporukama, najčitaniji autor bio je Hrvoje Kovačević – čak je sedmero učenika odabralo neki od njegovih naslova.
Iako ovakav način obrade lektire od učenika iziskuje mnogo vremena i uloženog truda, rezultati su odlični, a učenici itekako motivirani za rad. Njihova motiviranost pokazuje da je osim suvremenosti i zanimljivosti knjige učenicima itekako važan i način na koji će se o njoj raspravljati u školi.
Svaka nova i drukčija ideja dodatni je poticaj učenicima na čitanje, te, nadajmo se, i na razvijanje ljubavi prema čitanju.