« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Pravila i čvrste granice
Upravo u nastavi s velikim udjelom otvorenih nastavnih oblika i velikom količinom samoodređenja nužno je postojanje čvrstih pravila i granica.
Jedan dio tih općevažećih granica načelno utvrđuju odrasli:
Postavljena pravila i granice djeci pružaju potreban okvir zaštite i sigurnosti. Unutar toga čvrstog okvira oni mogu u autonomnim procesima učenja koje su sami odredili stjecati svoja iskustva. Nastavnici i uključene osobe ohrabruju i podupiru djecu da se dosljedno pridržavaju tih granica.
U načelu se polazi od stajališta da djeca u opuštenoj i nedirektivnoj sredini mogu razviti vlastita pravila u ophođenju.
Slobodni rad
Slobodni rad (tj. slobodni odabira rada) u Montessori školi zauzima središnje mjesto kao oblik učenja.
U taj nastavni oblik spadaju:
Ciljevi učenja koji se ne mogu postići u okviru slobodnoga rada pokriveni su redovnom nastavom.
Obvezatna nastava
U Montessori školi sadržaji se nastavnoga plana za predmete hrvatski jezik, matematika te poznavanje prirode i društva uglavnom pripremaju tako da ih učenici za vrijeme slobodnoga rada mogu samostalno obrađivati.
Međutim, neki sadržaji zahtijevaju obvezatnu nastavu, npr:
Obvezatna je nastava povezana s predmetom, nastavnim gradivom, sredstvom rada, vremenom, nastavnikom i rasporedom sjedenja. U tome se vremenu teme obrađuju zajednički ili u skupini. Opseg i vremensko trajanje redovne nastave utvrđuje nastavno osoblje.
Rad na projektu
Poseban je oblik nastave projektna nastava, a povezana je s odabranom temom.
Tematska se područja istražuju i obrađuju u mnogim smjerovima. Prikupljaju se materijali i informacije, izvode pokusi, izrađuju grafički prikazi, prate procesi i slično.
Osim tehnika planiranja (planiranje vremenskoga plana za neku aktivnost, tko će što raditi, kada, gdje i kako) te tehnika prikazivanja i dokumentiranja (izvještaj, igra po ulogama, fotozidovi, plakati, izrada informativnih listova pa sve do razrednih novina) na važnosti dobivaju tehnike dobivanja informacija (izrada upitnika, intervju, pribavljanje informacije putem pisane ili telefonske ankete, fotografiranje, korištenje leksikona, priručnika, enciklopedija, rječnika odnosno stručne literature i slično).
Tečajevi i pozivanje stručnjaka izvana dopunjuju vlastiti rad učenika. Rezultati se rada po završetku projekta predstavljaju vlastitomu razredu, drugim razredima, roditeljima ili pak javnosti.
Rad s dnevnim i tjednim planovima
Zajednički izrađen plan rada za određeni dan/tjedan djeci nudi mogućnost da se sama organiziraju:
Rad u skupini i tečajevi
Radne su grupe tematski orijentirane jedinice koje se periodički ponavljaju:
Radne grupe također mogu imati karakter grupa s određenim sklonostima. Ovisno o zahtjevnosti sadržaja može biti korisno ponuditi tečajeve koji bi se održavali tijekom dužega razdoblja.
Suradnja i uključenost
Vijeće roditelja biraju roditelji po razrednim odjelima, a čine ga predstavnici roditelja učenika škole u razdoblju od godine dana.
Vijeće roditelja raspravlja o organizaciji rada škole i ostvarivanju godišnjega plana i programa škole te o svim pitanjima povezanima s ostvarenjem prava i obveza učenika i njihovih roditelja. Vijeće roditelja daje mišljenje o prijedlogu godišnjega plana i programa škole. Na početku školske godine donosi prijedloge i način sudjelovanja na ostvarenju plana i programa škole povezanih s izvanškolskim aktivnostima, promidžbom škole, kao i ponudom u nastavi boravka.
Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima važnima za život i rad škole te daje mišljenje i prijedloge u vezi s:
Predstavnike biraju zajedno učitelj i roditelji na godinu dana. On se uključuje u pomaganje aktivnosti i izvanškolskih aktivnosti u boravku kao i organizaciju izleta, proslava, priredbi, blagdana, rođendana i slično. Bira se na prvome roditeljskom sastanku.