
Raspored zvonjenja
| RASPORED ZVONJENJA | |
| Sat | Vrijeme |
|---|---|
| 1. | 8:00 - 8:45 |
| 2. | 8:50 - 9:35 |
| Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
| 3. | 9:50 - 10:35 |
| Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
| 4. | 10:50 - 11:35 |
| 5. | 11:40 - 12:25 |
| 6. | 12:30 - 13:15 |
| 7. | 13:20 - 14:05 |
| 8. | 14:10 - 14:55 |
| « Siječanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
← Povratak na stranicu Nastava na hrvatskom jeziku
Hrvatski je jezik najsloženiji nastavni predmet kojemu je u imeniku namijenjena najveća rubrika. Obuhvaća šest različitih područja koja zajedno čine jedinstvenu cjelinu, a to su: književnost, jezik, usmeno i pisano izražavanje, lektira i medijska kultura.
Nastavno se područje jezika odnosi na stjecanje znanja o hrvatskoj gramatici i pravopisu te se izučava uz pomoć udžbenika hrvatskoga jezika i radne bilježnice. Književnost se izučava uz pomoć čitanke koja sadržava odgovarajuće tekstovne predloške hrvatskih i svjetskih pisaca. Na taj se način učenici susreću sa hrvatskim i svjetskim književnim stvaralaštvom, ali i sa temeljnim književno-teorijskim pojmovima. Čitanka sadrži i gradivo medijske kulture kroz koje se učenici upoznaju sa bogatstvom medija od njihovih početaka pa do današnjih najmodernijih ostvarenja (tisak, kazalište, radio, film, internet…). Stečena znanja iz književnosti, učenici primjenjuju i proširuju čitajući lektirna djela, lektire (9 – 10 godišnje).
Nastavno se područje jezičnoga izražavanja dijeli na dva dijela – usmeno i pisano izražavanje. Usmeno se izražavanje odnosi na govorno izražavanje učenika na nastavnim satima te na krasnoslov (izražajno recitiranje poezije) i interpretativno čitanje književnih predložaka. U rubrici se pisanog izražavanja prati pisano izražavanje učenika u obliku raznih literarnih i drugih izričaja.
E-lektire
Hrvatski pravopis
Jezični savjeti
Eduvizija
Hrvatski jezični portal
Hrvatski leksikon Abecedarij
"Samo se srcem dobro vidi. Ono bitno očima je nevidljivo." Ovo je najpoznatiji citat iz romana Mali princ francuskoga pisca Antoinea de Saint-Exuperyja.
Čarobni Mali princ, dječak čista srca i radoznalih očiju, čiji lik zavoli svako dijete koje pročita ovaj roman. Nezaobilazna lektira za generacije osmaša zasjala je kod nas u novom ruhu. Učenici su dobili zadatak napraviti svoj planet, na satu lektire ga opisati i reći zašto bi ga Mali princ trebao posjetiti. Oduševljenju nije bilo kraja dok smo razgledavali planete i slušali priče o njima.

Uvijek me iznova oduševi dječja mašta. Planeti su uistinu bili predivni. Mali princ dobio je poziv da posjeti Planet sporta i nauči igrati nogomet, rukomet, tenis te plivanje, planet na kojem postoji samo ocean sa svim bogatstvom živog svijeta, mali zeleni planet na kojem se kriju tri planine i gušter (kako bi Mali princ vidio da postoje i druge životinje osim ovce), planet na kojem žive samo sretni i nasmijani ljudi i Zlatni planet pun staklenika s biljkama koji u svom srcu čuva sjemenke svih biljaka iz cijelog svemira (ako negdje nestane neka biljka, može se doći na ovaj planet, ući u unutrašnjost i uzeti sjemenku te ju opet posaditi).





Kako je roman Mali princ pun mudrih misli i pouka koje su uvijek aktualne, učenici su dobili zadatak iz romana izvaditi po deset mudrih misli. Na satu smo ih pročitali, a onda su učenici izrađivali ovčice od hamer papira. Kada su bile gotove, na ovčice smo nalijepili najljepše poruke i mudre misli.





Što reći o ovakvoj obradi lektire? Mislim da je ovo jedna od najbolje odrađenih lektira uopće. Vjerujem da će i učenicima ostati u lijepom sjećanju baš kao i Mali princ kojeg su upoznali na svom osnovnoškolskom putovanju.
Ivana Antolović, prof.