Osnovna škola Nikole Hribara iz Velike Gorice u prosincu je za Dan škole ugostila učenike i učitelje iz drugih zemalja. S Gabrieleom iz Italije, Teom iz Makedonije i našim učenikom Ivanom razgovarali smo o njihovoj domovini, tradiciji, školi, hobijima...
Sudjelujete li prvi put u ovakvoj razmjeni učenika? O čemu ste razmišljali prije putovanja? Gabriele: Bio sam jako uzbuđen. Čuo sam da je Hrvatska prekrasna zemlja, ali nisam znao koliko jer nisam bio u njoj. Tea: I ja sam bila jako uzbuđena i radoznala jer sam prvi put putovala u Hrvatsku. Ivan: Prvi put sudjelujem, ovaj put sam domaćin, ali volio bih upoznati druge zemlje, njihove običaje, tradiciju, kulturu, povijesne znamenitosti, a najviše od svega nove prijatelje. Kad netko kaže Hrvatska, što vam prvo padne napamet? Što ste znali o njoj prije svog dolaska? Gabriele: Iskreno, nisam znao puno. Hrvatska me asocira na lijepe otoke i lijepo more. Prije dolaska gledali smo film o Zagrebu, o nekim važnijim spomenicima, ali se ne sjećam kojim. Naravno, Mandžukić, Modrić, Brozović, Perišić... Navijam za Inter, a u Interu igraju tri hrvatska nogometaša.
Tea: Kad netko spomene Hrvatsku, meni su pred očima lijepe slike mora i žitnih polja. Kako biste opisali svoju zemlju? Iz kojeg mjesta dolazite? Gabriele: Dolazim sa sjevera Toskane, iz grada Massa. Toskana se nalazi na zapadu Italije. Italija je zemlja mog rođenja, ona mi je sve. Ako nešto moram izdvojiti, onda je to Rim. Grad koji je poseban i slikovito prikazuje prošlost. Tea: Živim u Štipu koji se nalazi na istoku Makedonije. Moja domovina je stvarno prelijepa. Sačuvala je svoju tradiciju. Ima bogatu baštinu i prekrasnu prirodu. Puno ljudi to ne zna, čak ni Makedenci ne poznaju sve ljepote svoje zemlje, što je žalosno. Ima bogatu kuhinju. Grad koji biste svakako trebali posjetiti je Ohrid. Ivane, kako bi ti u nekoliko rečenica opisao našu domovinu? Hrvatska ima prekrasan krajolik i najljepše more. Mislim da je posebna po svojim nacionalnim parkovima. Moja je zemlja gostoljubiva, a rekao bih i da je borbena. Tema Erasmusa je Naša kultura – europska baština. Hol naše škole postao je izložbeni prostor. Što ste od bogate baštine svojih zemalja izdvojili kako biste nam pokazali? Gabriele: Donijeli smo fotografije trgova, fontana, spomenika, crkvi iz poznatih toskanskih gradova Firence, Pise, Siene... Toskana je jako lijepa pokrajina. Svoje nove prijatelje počastili smo ukusnim kolačem pandoro. To je tradicionalni božićni kolač koji je nastao u Veroni. Tea: Izložili smo neka tradicionalna makedonska jela: ajvar, pinđur, ljutenicu i naše rukotvorine. Svoj kraj predstavili smo i makedonskim nošnjama koje smo odjenule. Ivan: U holu naše škole učenici, roditelji i učitelji uredili su projektni kutak. Napravljena je drvena turopoljska kuća u kojoj možete vidjeti dječje likovne radove na kojima su podculice – kapice na glavi s ukrasima koju su djevojke nosile nakon udaje i podgutnice – preteče kravate koje su izradili učenici sa svojim učiteljicama. Izloženi su i neki tradicionalni turopoljski predmeti: korito – drvena posuda za pranje rublja, preslice, česalo za češljati konoplju, stara škrinja za čuvanje odjeće, tkani ručnici, dijelovi turopoljske narodne nošnje... Zidove škole krase učenički likovni radovi i fotografije svete Lucije i drvenog turopoljskoga graditeljstva. A zanimljivo je pogledati i slovaricu našeg kraja. Kako se osjećate u našoj školi? Jeste li u ovo kratko vrijeme uspjeli malo bolje upoznati neke učenike? Gabriele: Ugodno se osjećam u vašoj školi. Škola je jako velika i moderna, modernija nego moja. Družim se s drugim učenicima. Naučili su me brojati na hrvatskom do deset, a znam i pozdraviti na hrvatskom: dobar dan, bok i doviđenja. I ja sam njih naučio neke riječi na talijanskom. Tea: Svi su jako srdačni. Po cijele se dane družim s učenicima koji sudjeluju u Erasmus+ projektu. Sudjelujemo u radionicima. Obilazimo i upoznajemo vaš kraj. Dosad smo bili u dvorcu Lukavec, Mraclinu i drvenoj kući Modić Bedeković. Razumijem hrvatski, pa se lako sporazumijevamo. Najviše sam se sprijateljila s Mateom kod koje sam smještena. Njezini roditelji su jako gostoljubivi. Neprestano me pitaju je li mi ukusno to što jedem.
ŠKOLA – SLIČNOSTI I RAZLIKE
U koji razred ideš? Koliko je učenika u tvom razredu? Gabriele: Idem u 5. b razred. U mom razredu je 21 učenik. Tea: I u mom razredu je 21 učenik. Idem u 6. 1 razred . Ivan: Učenik sam 5. f razreda, a u njemu su 23 učenika. Koliko školskih predmeta imaš? Koliko prosječno sati u školi dnevno provodiš? Koliko godina traje tvoja osnovna škola? Gabriele: Imam osam predmeta. Idemo uvijek ujutro u školu i imam pet sati dnevno, a u više razrede prelazimo nakon petog razreda. Tea: Osnovna škola u Makedoniji traje devet godina. Uh, nisam nikad brojala. Mislim da imam 13 predmeta. U školi sam uvijek od 7.30 do 13.30. Ivan: Imam jedanaest obveznih predmeta, uglavnom pet ili šest sati svaki dan. Kao što znate, u Hrvatskoj osnovna škola traje osam godina. Mi smo jedan tjedan ujutro u školi, a drugi poslijepodne. Koliko, otprilike, vremena svaki dan odvojiš za učenje? Imaš li puno zadataka za školu koje moraš napraviti kod kuće? Gabriele: Nemamo puno zadaće kod kuće. Možda oko sat i pol vremena. Tea: Ovisi o tome pišemo li ispit, onda učim oko 5 sati prije ispita, a inače oko tri sata. Najviše zadaće imamo iz Matematike. Ivan: Oko tri sata dnevno odvojim za učenje i pisanje zadaće, najviše zadaće imam iz Matematike. Nekad imam više, a nekad manje. Je li vam informatika obvezan ili izborni predmet? Koristiš li se računalom i na drugim predmetima ili u radu kod kuće za školu? Gabriele: Mi nemamo Informatiku. Imamo nešto slično Informatici. Zove se Tehnologija i obvezna je od prvog razreda. Tea: I nama je Informatika obvezna. U školi se koristimo računalom i na drugim predmetima, ali nam profesori ne daju baš zadatke kod kuće za koje nam treba računalo. Uglavnom se služimo knjigom. Ivan: Informatika nam je obvezna od ove školske godine, koristim se računalom kod kuće za školske projekte i izradu prezentacija. Pogledam u pravopis na internetu ako ga ne mogu naći na polici. Bili ste na nekim satovima u našoj školi. Jeste li sudjelovali u nastavi? Gabriele: Bio sam na satu Vjeronauka. Bilo je zabavno. Na ukrasima za bor pisali smo poruke. Pisao sam o miru na talijanskom. Onda smo poruke čitali naglas, stavljali na bor i ukrašavali učionicu. Tea: Bila sam na satu Geografije i Engleskog. Učenici su bili jako aktivni, a tako je i u mom razredu. Primijetila sam da na satu engleskog profesor uglavnom govori na engleskom, a kod nas nam profesor dosta toga kaže i na mekedonskom. Što ne voliš u školi? Da možeš nešto promijeniti u svojoj školi, što bi to bilo? Gabriele: Volim jako povijest pa bih volio više sati povijesti i jedan sat posvećen samo čitanju. Volio bih da čitamo o različitim temama. Tea: Možda samo da imamo svaki dan šest sati. Mi nekad imamo i sedam sati, a to je puno. I ja bih voljela da jedan sat tjedno imamo sat čitanja na kojem bismo čitali različite knjige ili lektire jer kod kuće to baš ne radimo. Znam to i po sebi. Bilo bi super kad bismo jednom tjedno imali sat plivanja. Ivan: Volio bih da imamo manje domaće zadaće i da u školi mogu odabrati badminton kao slobodna aktivnost. Kako bi se, po vašem mišljenju, trebao ponašati superučitelj? Gabriele: Trebao bi uvijek organizirati rekreaciju prije nastave i svaki nam dan nešto zanimljivo čitati. Tea: Superučitelj nije prestrog, ne viče na djecu i ne piše puno po ploči. Daje nam zadatke u kojima više istražujemo. Dobar je, pomaže nam u radu, sluša naše mišljenje i posluša naše želje (ako ne pretjerujemo) i ispuni ih. Duhovit je, ali ne pretjerano. Ivan: Svaki superučitelj bi nas trebao nešto naučiti. Ne bi smio biti prestog i trebao bi očekivati od nas onoliko koliko možemo dati. Trebao bi voljeti razgovarati s nama i slušati naša razmišljanja. Imaš li neke hobije? Čime se baviš u slobodno vrijeme? Gabriele: Najčešće čitam i igram se sa svojim bratom. Tea: Kao i svako dijete puno vremena provodim na internetu. Volim igrati nogomet s prijateljima. Ivan: Svašta volim raditi u slobodno vrijeme. Čitam knjige, igram igrice na playstationu, igram tenis, gledam filmove... Koliko dnevno provodiš vremena na računalu i mobitelu iz zabave? Gabriele: Najviše jedan sat. Nemam mobitel. Tea: Previše, tri do četiri sata. Ivan: Ako imam slobodnog vremena, više od dva sata. Što će ti posebno ostati u sjećanju nakon ovih nekoliko dana provedenih u Hrvatskoj? Gabriele: Jako su mi bile ukusne štrukle. Družio sam se s puno djece... Sve će mi ostati u lijepom sjećanju. Tea: Najviše će mi u sjećanju ostati štrukle koje smo radili i stare drvene kuće. Imate li neku poruku za svoje nove prijatelje? Gabriele: Bit će mi drago ugostiti ih u Italiji. Tea: Svojim novim prijeteljima bih poželjela da upoznaju moju domovinu, a svojim prijateljima u Makedoniji ću reći kako je Hrvatska predivna zemlja. Ivan: Drago mi je što vam se moja domovina i zavičaj svidio.
NAJ ZA KRAJ...
Tvoj najdraži pjevač, pjevačica ili grupa je ... ... talijanska grupa Maneskin (Gabriele) ... imam ih jako puno (Tea) ...George Ezra (Ivan) Predmet bez kojeg ne možeš zamisliti život je ... ... knjiga (Gabriele) ... mobitel (Tea) ... mobitel (Ivan) Voliš li videoigrice? Ako da, najdraža ti je ... ... Fortnitte (Gabriele) ... ne igram videoigrice (Tea) ... Fortnitte (Ivan) Knjiga koju bi preporučio je ... ... Beskrajna priča Michaela Endea (Gabriele) ... Veliki i mali Boška Smakoskog (Tea) ... Koko u Parizu Ivana Kušana (Ivan) Najdraži sport ti je ... ... nogomet (Gabriele) ... nogomet (Tea) ... tenis (Ivan) Tvoje omiljeno jelo je ... ... pizza s mascarponeom i pršutom (Gabriele) ... banica (Tea) ... pizza (Ivan) Prijatelj je ... ... netko tko te nikad neće iznevjeriti (Gabriele) ... netko poput brata ili sestre (Tea) ... onaj kojemu vjeruješ i tko tebi vjeruje (Ivan) Sreća je ... ... pojesti komad pizze (Gabriele) ... kad si okružen svojom obitelji i kad ti mama kupi mobitel (Tea) ... kad dobiješ peticu... kad si tužan, a prijatelj je uz tebe (Ivan)
Dorijan Barišić |
Osnovna škola Nikole Hribara
Velika Gorica, Ruđera Boškovića 11. Klasa: 600-01/19-01/1 Urbroj: 238/31-20-02-19-3 Velika Gorica,04.3.2019.
Sukladno Pravilniku o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti izvan škole (NN br. 67/2014. i 81/2015.) Povjerenstva za provedbu javnog poziva i izbora najpovoljnijih ponuda višednevne terenske nastave Osnovne škole Nikole Hribara objavljuje
REZULTAT ODABIRA PONUDA
Prema javnom pozivu za organizaciju višednevne terenske nastave objavljenom 8. veljače 2019. za višednevnu izvanučioničku nastavu u Šibenik, roditelji učenika 6. razreda, na zajedničkom roditeljskom sastanku održanom dana 04.3.2019. odabrali su ponudu agencije Kontakt Tours po cijeni od 765 kn.
Povjerenstvo |
Ove školske godine, 28.2., u našoj je školi održano Županijsko natjecanje iz matematike. Sudjelovalo je 130 učenika u pratnji svojih mentora. Zahvaljujemo svima na sudjelovanju te čestitamo svima na ostvarenim rezultatima. |
Županijsko povjerenstvo za natjecanje učenika osnovnih škola Zagrebačke županije iz matematike objavljuje privremene, a potom i konačne rezultate sa natjecanja koje je održano u Osnovnoj školi Nikole Hribara 28. veljače 2019. godine.
Privremeni rezultati
Rezultati
Državno povjerenstvo nakon uvida u testove i eventualne korekcije bodova, natjecatelja iz cijele države, određuje popis učenika koji se pozivaju na državno Natjecanje i to po 20 učenika u svakom od 5. do 8. razreda osnovne škole. |
U srijedu, 27. veljače, učenici naše škole zajedno sa svojim učiteljima, obilježili su Dan ružičastih majica. Nacionalni dan prevencije vršnjačkog nasilja (Dan ružičastih majica) svake se godine obilježava zadnje srijede u veljači. Na inicijativu Centra za edukaciju i prevenciju nasilja, 2014. godine u Hrvatskoj se po prvi put obilježio Dan ružičastih majica, a 2017. godine proglašen je Nacionalnim danom prevencije vršnjačkog nasilja. Odjenuvši ružičastu majicu, učenici su poručili – STOP nasilju među vršnjacima. Tako su potvrdili stav naše škole o nasilju.
Novinarska skupina |
Osnovna škola Nikole Hribara
Velika Gorica, Ruđera Boškovića 11
Klasa: 600-01/19-01/1 Urbroj: 238/31-20-02-19-3 Velika Gorica, 27.2.2019. POZIV Agencijama za predstavljanje ponude broj 1/2019 Sukladno članku 15. stavku 4. Pravilnika o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno – obrazovnih aktivnosti izvan škole (“Narodne novine” br. 67/14 i 81/15 ), Povjerenstvo za provedbu javnoga poziva i izbor najpovoljnije ponude OŠ Nikole Hribara na sastanku održanom 25.2.2019.g. donijelo je odluku o izboru ponuda koje će biti predstavljene roditeljima učenika šestih razreda za koje se organizira višednevna izvanučionička nastava Izabrane su ponude sljedećih agencija: 1. Trakostiyan tours d.o.o. 2. Kontakt tours d.o.o. 3. Eklata d.o.o
Obavještavamo Vas da će se predstavljanje ponuda održati u OŠ Nikole Hribara na roditeljskom sastanku, koji će se održati 04. 3. 2019. godine u 18.30 sati u školskoj knjižnici.
Povjerenstvo |
I ove školske godine učenici naše škole prikupljali su po 1 kunu za školovanje našeg kumčeta u Tanzaniji, Denisa Kweija. Ove kalendarske godine Denis kreće u 2. razred srednje škole. Od prikupljene 2.201,50 kn, 1.000,00 kn uplaćeno je za Denisovu školarinu.
Trajnom odlukom Vijeća učenika ostatak novca, tj. 1.201,50 kn, dan je bivšoj učenici naše škole koja je doživjela tešku nesreću nakon koje joj je potrebno trajno liječenje. Najviše novca prikupili su učenici 2. b razreda. Bravo za 2. b i hvala svima na odazivu! U prilogu se nalazi popis prikupljenog novca po razredima i potvrda o uplati.
|
U petak, 15. veljače, imali smo čast u našoj školi ugostiti Željku Horvat-Vukelju, poznatu hrvatsku književnicu i dramaturginju. Od 1989. pa do 2014. bila je urednica časopisa za mlade „Modra Lasta“. Objavila je brojne slikovnice, a neke od njih imamo i mi u našoj knjižnici pa dođite i posudite ih. Neki od naslova su „Balončica ili Djevojčica koja nije voljela jesti“, „Hrabrica ili Kako je Perica postao hrabar“, „Panjoglav ili Dječak koji nije volio prati uši“, „Petra uči plivati“, „Zdenko Slovojed“, „Zelene slikopriče“. Autorica piše i igrokaze, a dva su igrokaza, „Reumatični kišobran“ i „Hrabrica“, postavljena na pozornici Gradskog kazališta „Žar ptica“. Zbirku igrokaza „Reumatični kišobran i drugi lutkarski igrokazi“ također možete pronaći u našoj knjižnici, a autoričine „Slikopriče“ čitamo za lektiru. Poznat je i njezin roman „Putovanje patuljka Zvončića“, a njezina najpoznatija zbirka priča je „Šiškablaška“. Već dugi niz godina posjećuje škole i dječje knjižnice kako bi zabavila i nasmijala djecu i mlade. Njezin vjerni pratitelj u posjetima uvijek je ljubičasta torba koju naziva „Ljubica Torbić“, a iz njezinih pretinaca iskaču mnoga iznenađenja i nevjerojatni likovi iz priča. Književnica je napisala i zbirku pričokaza, književne forme koju je sama osmislila, a istodobno predstavlja priču i igrokaz u kojemu sudjeluje i publika. Jedan od svojih pričokaza prikazala je i u našoj knjižnici, a naši učenici i učenice pratili su je sudjelujući s velikom pažnjom i znatiželjom. Radujemo se ponovnom susretu! |
Nesreće se događaju svakodnevno i svugdje: u kući, na poslu, u školi, na cesti, tijekom sporta i zabave… Zbog toga smo pozvali djelatnice Crvenog križa Velike Gorice u našu školu kako bi članovima našeg volonterskog kluba Hribarovi volonteri pokazale različite tehnike pružanja prve pomoći. Radionica je održana u četvrtak, 14. veljače 2019. godine, a naši volonteri su naučili kako ispravno postupiti s unesrećenom osobom te joj pružiti prvu pomoć.
Erika Likan Kelentrić |
61. školsko natjecanje mladih tehničara održano je 30.1.2019.
Na natjecanju su sudjelovala 32 učenika u šest različitih kategorija: maketarstvo i modelarstvo, graditeljstvo, robotika, fotografija, robotsko spašavanje žrtve i modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina. Učenici su pisali provjere, izrađivali praktične radove te su na kraju predstavljali svoj rad. Najuspješniji učenici pozvani su na županijsko natjecanje, a to su Ema Pavišić (5. r.), Marija Borović (6. r.), Ivan Dijanić (6. r.), Sara Katulić (8. r.), Dora Dijanić (8. r.) i Franjo Ksaver Jaroš (8. r.). Čestitamo učenicima na uloženom trudu!
Irena Gimpelj Gal |
U ponedjeljak 28.1.2019. održano je školsko natjecanje u šahu za učenike od 5. do 8. razreda.
Na natjecanju je sudjelovalo 20 učenika. Prvo mjesto zauzeo je Patrik Conjar (8. r.), drugo mjesto Tin Likan Kelentrić (5. r.), a treće mjesto Dominik Ilijanić Pribić (6. r.). Čestitamo svim učenicima!
Irena Gimpelj Gal |
U ponedjeljak 4.2.2019. održano je gradsko natjecanje u šahu u PŠ Buševec.
Našu školu predstavljale su dvije ekipe. Učenici Patrik Conjar, Tin Likan Kelentrić, Dominik Ilijanić Pribić, Dorijan Likan Kelentrić i Marin Juričić u ekipi dječaka i Paulina Mašek, Ema Hapač, Dora Kubinger i Darija Nikšić u ekipi djevojčica. Ekipa djevojčica osvojila je treće mjesto. Čestitamo učenicima na uspješnom predstavljanju naše škole!
Irena Gimpelj Gal |
U petak, 8. veljače 2019., učenici 5. c i 5. d razreda u pratnji profesorica uputili su se u Zagrebačko kazalište mladih gdje su pogledali predstavu „Junaci Pavlove ulice”. Junake istoimene knjige već su upoznali čitajući lektiru, a sada su ih imali priliku uživo vidjeti na kazališnim daskama. Oduševila nas je predstava u izvedbi polaznika Učilišta ZKM-a koji su odlično odigrali uloge i pritom glasno uzviknuli: „Sve za grund. Grund ni za što!“ Naša je srca opet osvojio maleni Nemeček koji je pokazao kako su zaista oni najmanji ponekad zapravo najveći junaci. |
|