Školski godišnji projekt
"Čitajmo u travi, u snu i na javi"
Koordinator: Željka Rabuzin, mag. prim. edu., uč. mentor
Sukoordinatorice projekta: Anica Konjić, Sanja Rojc, Bojana Gaternig, Valentina Hosnjak, Mislava Jonjić, Nikolina Hader, Martina Škrinjar, Aleksandra Damjanić
Tim podrške: ravnateljica Valerija Paljak, Mateja Krsnik, Mateja Kovačić, Silvija Šreter, Mihael Bađun, Maja Bosilj, Andreja Hrženjak, Melita Bešvir, Marina Stolnik, Ines Krobot, Maja Peharda, Ivana Zdelar, Bernarda Skok, pedagoginja Ivanka Hukić
Sudionici: učenici od 1. do 8.razreda, razrednici i ostali učitelji, stručni suradnici, tehničko osoblje, Vijeće roditelja, učiteljice u mirovini, hrvatski branitelji, bivši učenici, udruga "Mladi u Petrijancu"
Cilj projekta je potaknuti učenike na sve oblike čitanja, osvijestiti u učenika da mogu čitati što žele, književne i neknjiževne tekstove, u različitim prostorima, da mogu čitati jedni drugima, da čitaju kako bi što bolje ovladali vještinom čitanja i tako bolje razumijeli svijet oko sebe, lakše učili i zdravije provodili slobodno vrijeme. Također, predstaviti učenicima zanimljivu literaturu iz različitih područja (STEM, jezično-umjetničkih, povijesnih…) kao i izdvojiti, kroz razne aktivnosti, učenike koji više čitaju, tradicionalno tijekom Čajanke u knjižnici, Čitanja do zvijezda i Čitanja naglas te dodavanjem novih aktivnosti.
Kroz tekstove koji se bave ekološkim, zdravstvenim i građanskim odgojem osnažiti učenička znanja o našoj školi kao Eko-školi i školi koja sudjeluje u Erasmus projektima (kroz čitanje i prevođenje tekstova pisanih na stranim jezicima). Povezati se, čitanjem, sa svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, ravnateljicom, stručnom službom, roditeljima, bakama, djedovima, širom zajednicom (vrtićem, staračkim domovima, susjednim školama). Koristiti IKT tehnologiju u svrhu promicanja čitanja. Približiti učenicima čitanje kao užitak kroz istraživanje njihovog interesa i čitateljskog ukusa (plakati, stripovi, vicevi, sportske biografije…) Prikupiti novu i stariju knjižnu građu i organizirati male čitateljske kutke u prostorima u školi i oko škole (izraditi klupice čitalice za male i velike čitače i čitateljice). Organizirati javno predstavljanje tekstova i knjiga koje djeca sama odaberu kao njima zanimljive, kao i svih drugih aktivnosti koje će se tijekom godine ostvarivati u školi.
Prijedlog aktivnosti:
RUJAN
1. Osmišljavanje krilatice koja potiče na čitanje, upisivanje najuspješnije, najduhovitije, najpoticajnije razredne krilatice u knjižicu koju za tematski pano priprema Likovna grupa – razrednici s razrednim odjelima nastavno na tematski naslov
2. Priprema glavnog projektnog panoa – uč. Silvija Šreter s polaznicima Likovne grupe
3. Uređenje kutka koji potiče na čitanje časopisa – uč. Željka Rabuzin i učenici koji polaze DOD iz Hrvatskoga jezika
4. Čitanjem i slušanjem glazbe ususret prvom od 4 godišnja doba u nastavnoj godini – aktivnost za učenike 5. razreda osmislila uč. Melita Bešvir
5. Čitamo tekstove na otvorenom – učiteljice Hrvatskoga jezika
6. PŠ Nova Ves svaki dan započinje čitanjem!
LISTOPAD
1. Uz Dječji tjedan – aktivnost čitanja psihološko-emocionalnih tekstova osmišljava pedagoginja Ivanka Hukić za Vijeće učenika
2. Predstavnici razreda tekst s Vijeća prenose razrednicima i ostalim učenicima iz svog odjela, kasnije tekstove izlažemo u holu škole da ih mogu pročitati svi
3. Gledamo kratke animacijske filmove – Što poznati misle o čitanju? – uč. Hrvatskoga jezika
4. Čitamo na otvorenom – svi! (jedan školski sat kad vrijeme dozvoljava, čitamo što god želimo)
5. Bivši učenici i učitelji škole dolaze u goste i čitaju – tko ima priliku, neka ih pozove
6. Čitajmo sa školskom kuharicom, čitajmo kuharicu, čitajmo i na engleskom – aktivnost osmislila i provodi učiteljica Bojana Gaternig, učiteljica Barbara Hunjek
7. Jednominutni čitateljski izazov – aktivnost osmislila i s učenicima na satovima Hrvatskoga jezika tijekom listopada i studenog provela uč. Aleksandra Damjanić
8. "Knjiga i film" - Cinestar projekcija filma "Tajni vrt" - projektna aktivnost u sklopu Nacionalnog projekta za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja "Čitanjem do zvijezda" - školska knjižničarka Nikolina Hader i učiteljica hrvatskog jezika Martina Škrinjar
STUDENI
1. Odabir domoljubnih tekstova za čitanje u holu – čitanjem obilježavamo sjećanje na Domovinski rat i Vukovar – čitaju svi, veliki i maleni – tekstove priprema šk. knjižničarka, a čitanje koordiniraju učiteljice Hrvatskoga jezika, čitaju i branitelji, naši sumještani, prate mediji
2. Čitamo bajke na njemačkom jeziku – aktivnost osmislila uč. Marija Majhen
3. Što najviše čitate? – aktivnost tijekom prvog obrazovnog razdoblja putem anketnog istraživanja provodi novinarska družina usmjerena od uč. Aleksandre Damjanić
4. "Knjiga i film" - Cinestar projekcija filma "Vještice Roalda Dahla" - projektna aktivnost u sklopu Nacionalnog projekta za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja "Čitanjem do zvijezda" - školska knjižničarka Nikolina Hader i učiteljica hrvatskog jezika Martina Škrinjar
PROSINAC
1. Čitamo u staračkom domu – aktivnost provodi Dramska družina i uč. Željka Rabuzin
2. Dočekajmo Božić čitajući jedni drugima – čitaju učenici, ravnateljica, djelatnici škole, roditelji – aktivnost „Knjiga je dar, riječi su darovi“ – u dogovoru s ravnateljicom osmišljavamo na razini škole (možda umjesto priredbe)
3. Otvaramo čitateljski kutak u dijelu škole gdje borave učenici razredne nastave – aktivnost osmislila uč. Anica Konjić – čitaju učenici, ravnateljica i koordinatorica cijelog projekta
4. Čitajmo i slušajmo glazbu, pozdravimo dolazak zime – aktivnost provodi učiteljica Melita Bešvir s odabranim odjelom
5. Čitamo uz kamine – svi razredni odjeli centralne i područnih škola uredili su učione pred blagdane, samostalno biraju prigodne tekstove, razmjenjuju tople misli i poruke uz razredne kamine te potiču na čitanje u obiteljskom okruženju tijekom praznika
6. Čitateljska aktivnost koja je provedena tijekom sva četiri mjeseca je uključivanje u čitanje popularno-znanstvenih tekstova na nacionalnoj razini u okviru webinara za učenike i učitelje organiziranog od strane Agencije za odgoj i obrazovanje – aktivnost provela učiteljica Željka Rabuzin s polaznicima dodatne nastave hrvatskoga jezika te učiteljicama informatike Valentinom Hosnjak i Mislavom Jonjić
7. Božićna razmjena knjiga - aktivnost organizirale školska knjižničarka Nikolina Hader i učiteljica hrvatskog jezika Martina Škrinjar
8. Školsko natjecanje Nacionalnog projekta za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja "Čitanjem do zvijezda" - mentorica Martina Škrinjar i školska knjižničarka Nikolina Hader
9. Knjižni bor - aktivnost izrade bora od knjiga realizirala školska knjižničarka Nikolina Hader
SIJEČANJ
1. Čitamo s osmijehom – projekt nastavljamo proširivanjem imena – od Svjetskog dana smijeha čitamo tekstove o smijehu, važnosti smijeha za obitelj i zdravlje, književne i neknjiževne, znanstvenopopularne – aktivnost provode svi razredni odjeli na satovima Razrednih odjela, Hrvatskoga jezika, stranih jezika, razrednici i predmetni učitelji
2. Izrađujemo maskotu Godišnjeg projekta, Smješka čitatelja, Smješku čitateljicu– aktivnost provode razrednici sa svojim razrednim odjelima, učiteljice u produženom boravku
VELJAČA
1. Postavljamo tematsku izložbu – Čitajmo s osmijehom, pišimo s radošću, govorimo sa smjelošću – što postaje krilatica i nadolazećeg županijskog LiDraNa – aktivnost provode razredni odjeli odabirom najuspješnije izrađenog Smješka, izložbu postavlja i prigodne tekstove čita dramska družina, uz pomoć učiteljica Silvije Šreter i Željke Rabuzin
2. Uoči Valentinova otvaramo čitateljski kutak za čitanje tekstova ljubavne tematike u zajedničkom prostoru škole – kutak uređuju učiteljice iz boravka, Ines Krobot i Maja Peharda, tekstove priprema školska knjižničarka Nikolina Hader, ulomke iz romana za Čitanjem do zvijezda učiteljica Martina Škrinjar – aktivnosti se do kraja godine provode u kutku tijekom satova Hrvatskoga jezika, provode ih sve predmetne učiteljice
3. Čitamo tekstove o toleranciji, nenasilju, ljudskim slobodama, dječjim pravima, pubertetu – aktivnosti se provode na satovima Geografije, Povijesti, Vjeronauka, Hrvatskoga jezika…prema odabiru predmetnih učitelja
OŽUJAK
1. Čitamo prigodne ekotekstove uz Dan šuma, Dan voda, Dan Zemlje – aktivnosti se provode u svim odjelima centralne i područnih škola, odabiru ih predmetni učitelji i razrednici
2. Čitamo u prirodi, na otvorenom, na standardnom jeziku i narječjima, čitamo latinicu, crtamo glagoljicu, uređujemo školski hodnik tematskom izložbom, čitaju je svi – aktivnost provode učiteljice Hrvatskoga jezika, sa svim razrednim odjelima izlaze na izvanučioničku nastavu i povezuju projekt s Danima hrvatskoga jezika
3. Pozdrav proljeću, čitanje i glazba – aktivnost provodi uč. Melita Bešvir s odabranim odjelom
4. Županijsko natjecanje Nacionalnog projekta za poticanje čitanja i promicanje čitanja "Čitanjem do zvijezda" - mentorica Martina Škrinjar i školska knjižničarka Nikolina Hader
TRAVANJ
1. Čitamo tekst „Rom i vjetar“, i druge tekstove koji su povezani s učenicima romske nacionalne manjine – aktivnost provode razredni odjeli s razrednicima uz Dan Roma
2. Čitajmo našim starima – posjet Domu za starije i nemoćne – aktivnost provode uč. Anica Konjić i Željka Rabuzin s odabranim učenicima
3. Ususret Uskrsu čitamo uz glazbu/sanjarimo – aktivnost se provodi na razini škole, uključuje učenike koji polaze i Glazbenu školu, učitelje koji sviraju, roditelje, Vijeće učenika i Vijeće roditelja, ravnateljicu, pedagoginju, školsku knjižničarku, svira tko želi, čita tko želi, u aktivnosti usmjeravaju učiteljice Bernarda Skok, Anica Konjić, Mirjana Brlek, Melita Bešvir, Marina Stolnik, Aleksandra Damjanić, Martina Škrinjar i Željka Rabuzin koje pripremaju učenike i tekstove
4. Usporedna engleskih i hrvatskih djela i autora - aktivnost provodi učiteljica engleskog jezika Ljiljana Mavrek sa sedmim razredima
SVIBANJ
1. Čitajmo da bismo rasli! – aktivnost uključuje samostalan odabir teksta ili djela, ulomka, stiha za koje bismo željeli da ga i drugi pročitaju, svaki razredni odjel može ponuditi svoj tekst, slažemo završni projektni pano u duhu vizije naše škole „Rastimo zajedno!“ - svi razredni odjeli
2. Čitajmo u sumrak, čitanje je kao zrak! – u aktivnost se uključuje tko želi i može, na razini cijele škole, čitamo u dvorištu škole, u predvečerje
3. Književni susret s Krunoslavom Mikulanom - aktivnost za 7. i 8. razrede organizira školska knjižničarka Nikolina Hader
4. Tjedan bez interneta - aktivnost provodi učiteljica informatike Jasminka Belščak - čitanje stručnih časopisa
5. Književno-likovna radionica - aktivnost provode školska knjižničarka Nikolina Hader i učitelj likovne kulture Mihael Bađun
LIPANJ
1. Pozdrav ljetu, čitanje i glazba – aktivnosti se provode na satovima Glazbene kulture i Hrvatskoga jezika, nositelji aktivnosti, učenici i predmetni učitelji
2. Čitamo na hrvatskom i njemačkom jeziku "Pozdrav koroni" (Theaterspiele) - aktivnost provode ravnateljica Valerija Paljak i učiteljica HJ Željka Rabuzin
3. Prvašići u travi, u snu i na javi: od slova do čitanja - aktivnost 1.a razreda i razrednice Bernarde Skok
4. Izrada brošure - učiteljice informatike Mislava Jonjić i Maja Bosilj, školska knjižničarka Nikolina Hader, koordinatorica projekta Željka Rabuzin
5. Izrada Youtube kanala "Čitajmo u travi, u snu i na javi! - učiteljice informatike Mislava Jonjić i Maja Bosilj
https://www.youtube.com/channel/UC9po4SJk2i4xqtWONiKULWg
6. Evaluacija projekta – kroz izvješća, razmjenu iskustava, izradu brošure – aktivnosti provodi projektni tim, ravnateljica
« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |