Školska godina 2015./2016.
Opis projekta za 3. međužupanijsku smotru projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja učenika 3. e razreda OŠ Petrijanec - Područni odjel Strmec Podravski:
„Pričaj mi priču“
Tematsko područje
Društvene komunikacijske vještine (društvena dimenzija)
Cilj
Zainteresirati učenike za svakodnevno, kako u školi tako i doma, usmjereno i ugodno čitanje i prepričavanje prigodnih tekstova, priča ili bajki kako bi što više obogatili svoj rječnik, usavršili govorne sposobnosti i tako naučili uživati u maštovitim književnim svjetovima kao i ravnopravno sudjelovati u raznim društveno-komunikacijskim procesima unutar škole i društvene zajednice.
Voditeljice:
Kristina Čačić, mag. paed. relig. et catech.
Bernarda Skok, uč. razredne nastave
Učenici:
Učenici koji su sudjelovali u izradi projekta i koji će projekt predstavljati članovi su grupe „Aktivni građani“: Maja Oršoš (3. razred), Dejan Ignac (3. razred), Patricija Oršoš (3. razred), Tatjana Oršuš (3. razred).
Opis
Izbor i istraživanje problema
Sudionici projekta odlučili su istražiti koliko njihovi vršnjaci u romskim razredima općenito vole čitati te kako učenicima što kvalitetnije prezentirati nužnost, ali i zadovoljstvo svakodnevnog čitanja radi stjecanja potrebnih govornih vještina zbog sudjelovanja u raznim društvenim i komunikacijskim procesima. Na odabir ove teme potaklo ih je njihovo svakodnevno životno - školsko iskustvo prema kojemu učenici Romi i njihovi roditelji primjećuju kako dolaskom u 1. razred, zbog nedovoljnog znanja hrvatskoga jezika, učenici Romi moraju svladavati razne poteškoće kako bi kvalitetno mogli izvršavati sve svoje školske obaveze.
Prilikom istraživanja problema učenici su:
- pomoću ankete preispitivali mišljenje svojih vršnjaka o čitanju općenito (3. razredi – „romski razredi“)
- posjetili su dvije važne knjižnice kao najvažnije medijsko i komunikacijsko središte : školsku knjižnicu u Petrijancu i gradsku knjižnicu u Varaždinu – dječji odjel
- dodatno su se upoznavali s raznim bajkama i pričama u školi (čitanjem, prepričavanjem, stvaralačkim izražavanjem: dramatizacija, ilustracija, isticanje temeljne poruke, stvaranje razredne e- slikovnice)
Ovakvim pristupom istraživanja problema napravljena je dobra podloga za traženje najboljih mogućih rješenja problema.
Moguća rješenja problema
Sudionici projekta uočili su 4 moguća rješenja problema:
što raniji ulazak djevojčica i dječaka romske nacionalnosti u vrtički i/ili predškolski sustav odgoja i obrazovanja
omogućiti, u što većem broju, besplatne primjerke bajki, slikovnica i priča za uporabu kod kuće
osnivanje razrednog čitalačkog kluba „Čitanjem do zvijezda“
- oblikovanje razredne e-slikovnice i stvaranje tonskog zapisa najljepših priča
Nakon razmatranja jačih i slabijih strana pojedinog rješenja, učenici su se odlučili za dva najbolja rješenja.
Najbolji pristup rješenju problema
U 3. e razredu osnovan je čitalački klub „Čitanjem do zvijezda“ u kojem se svakodnevnim čitanjem i prepričavanjem raznih bajki i priča te stvaralačkim izražavanjem (dramatizacija, ilustracija, isticanje temeljne poruke) stvarala ugodna čitalačka atmosfera koja je učenike uvodila u maštoviti svijet umjetnosti i književnosti. Rezultat rada čitalačkog kluba je oblikovanje razredne e-slikovnice i stvaranje digitalnog zapisa (mp3) triju najljepših priča prema odabiru razreda: „Zlatna jabuka“ – Hrvatska narodna bajka; „Milosrdni otac“ – biblijska priča iz evanđelja po Luki, „Legende o Romima“ – narodna priča Roma Lovara.
Plan djelovanja
Razredni čitalački klub „Čitanjem do zvijezda“ svakodnevno je funkcionirao kroz tekuću školsku godinu, a ponajviše ponedjeljkom kada su se završavali kreativni materijali za e-slikovnicu i vježbalo se čitanje određenih priča za digitalni tonski zapis. E-slikovnicu i tonski snimak izabranih priča će predstavnici projekta pokloniti školskoj knjižnici kako bi ga budući naraštaji škole mogli koristiti u razne školske i razredne svrhe. Iduće školske godine nastavit ćemo raditi na projektu s ciljem da još više obogatimo svoje čitalačke i govorne vještine.
Ostvareni rezultati
Sudionici projekta su putem suradničkog učenja i javnih nastupa, demokratskih vještina vođenja i upravljanja radom skupine, a na temelju uočavanja problema, prikupljanje podataka te istraživanja i rješavanja problema stekli znanja, stavove i vještine potrebne za razumijevanje koncepta aktivnog građanina unutar svoje razredne zajednice kao i šire školske zajednice i društva. Takav pristup istraživanju problema unio je veliko osvježenje u otkrivanju i razumijevanju funkcioniranja svakodnevnih školskih i životnih pojava.
Projekt je bio predstavljen
Projekt je bio predstavljen, pomoću prigodne prezentacije i popratnih materijala, sljedećim skupinama: učiteljskom vijeću OŠ Petrijanec, učenicima 3.c i 4.c/d razreda s romskom populacijom, saborskom zastupniku Veljku Kajtaziju, široj javnosti putem web stranica škole te lokalnim medijima putem pisanog izvješća o ciljevima i rezultatima projekta.
Izvješće o sudjelovanju na 3. međužupanijskoj smotri projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja Međimurske i Varaždinske županije:
„Pričaj mi priču“ – projekt iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja učenika 3. e razreda
Učenici 3. e razreda Područne škole Strmec Podravski: Dejan Ignac, Tatjana Oršuš, Maja Oršoš i Patricija Oršoš sudjelovali su na 3. međužupanijskoj smotri projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja Međimurske i Varaždinske županije za osnovne i srednje škole. Predstavljanje projekata odvijalo se u prostorijama Srednje škole Čakovec 1. travnja 2016. god.
U kreativnoj i poučnoj radnoj atmosferi same smotre predstavnici naše škole odradili su odličan posao. Kroz projekt pod naslovom „Pričaj mi priču“ predstavili su ostalim sudionicima smotre, učenicima i mentorima iz drugih škola kao i zainteresiranim prisutnim roditeljima kako zainteresirati učenike da kroz svakodnevno usmjereno i ugodno čitanje te prepričavanje prigodnih priča i/ili bajki što više obogate svoj rječnik i usavrše govorne sposobnosti te nauče uživati u maštovitim književnim tekstovima. Učenici su u projektu istaknuli kako su to odlični putovi za stjecanje sigurnosti za ravnopravno sudjelovanje učenika inojezičara u raznim društveno-komunikacijskim procesima kako unutar škole tako i unutar šire društvene zajednice.
Učiteljice mentorice Bernarda Skok i Kristina Čačić bile su ponosne na odlično odrađeni zadatak projektnog tima te s nestrpljenjem s učenicima očekuju poziv na Državnu smotru koja će se održati u Zagrebu, 21. svibnja 2016.
Školska godina: 2012./2013.
ŠKOLSKI PROJEKT: „Kišobran prijateljstva – Ambrelik d’urtaš“
Školska godina: 2013./2014.
U šk. god. 2013./2014. školski projekt "Kišobran prijateljstva" prerastao je u projekt koji će se prezentirati na 1. međužupanijskoj smotri građanskog odgoja i obrazovanja Varaždinske i Međimurske županije.
Sudionice projekta: Patricija Kranjčić (6.c), Magdalena Rihtarić (6.a), Andreja Oršoš (6.b) i Kristina Oršoš (6.b)
Učiteljica - voditeljica projekta: Kristina Čačić
Učiteljica - sudionica projekta: Martina Škrinjar (Hrvatski jezik)
Naziv projekta: "Različitost je izazov, upoznajmo se!"
Predstavljanje projekta:
1. Županijski aktiv učitelja razredne nastave - Varaždinske toplice
2. Međužupanijska smotra "Projekt građanin" - Čakovec
3. Specijalizirani stručni skup vjeroučitelja Varaždinske biskupije: OŠ Petrijanec
4. Viječe roditelja: OŠ Petrijanec
5. Državna smotra "Projekt građanin" - Zagreb
Školska godina: 2014./2015.
U šk. god. 2014./2015. nastavlja sa svojim radom grupa koja se okuplja na izvannastavnoj aktivnosti "Projekt građanin"!
Sudionice za smotru: Patricija Kranjčić (7. c), Kristina Oršoš (7. b), Veronika Koprek (7. c), Andreja Oršoš (7.b)!
Uvodne aktivnosti: izrada bilježnice za građanski odgoj i obrazovanje; organizacija za sudjelovanje u kvizu "Koliko poznaješ Hrvatski sabor?"; odabir projektne teme
Sudionici kviza "Koliko poznaješ Hrvatski sabor?": David Sokač i Mateo Jovan (6. a); Patricija Kranjčić i Veronika Koprek (7. c); Ervin Sokač i Marko Malčec (8. c)
Bilježnica za građanski odgoj i obrazovanje!
Ljudska prava ...
Stvaratelji bilježnice za građanski odgoj i obrazovanje!
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |