« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tokom veljače i ožujka u našoj je školi proveden projekt #Deletecyberbullying čiji je cilj pružiti informacije djeci, mladima i roditeljima o oblicima elektroničkog nasilja. Projekt je u Hrvatskoj iniciran od strane Udruge roditelja „Korak po korak“ koja je prevela i prilagodila priručnik za korištenje u hrvatskim školama, a dostupna je i mobilna aplikacija u svrhu informiranja mladih. U projektu su s pedagoginjom Škole sudjelovali učenici sedmog razreda matične i područne škole.
Projekt je obuhvaćao radionice na temu cyberbullyinga: što je cyberbullying, koje su karakteristike, gdje se događa, tko je nasilnik, a tko žrtva takvog oblika nasilja. U prvom dijelu radionice učenici su ispunjavali anketne upitnike o njihovom ponašanju u online prostoru.
Tako smo doznali da samo 29 % ispitanih učenika razgovara redovito s roditeljima o onome što rade online, dok 9 % to nikad ne čini. 74 % učenika nikada se nije promijenila lozinka prilikom prijave na svoj profil. 11 % učenika doživjelo je da su jednom ili dvaput neke njihove tajne objavljene na internetu. 74 % učenika nikad nije vidjelo neželjen materijal objavljen o sebi na internetu, a njih 88 % nije bilo nagovoreno da šalje poruke seksualnog sadržaja od strane druge osobe. 94 % ispitanih učenika nije bilo prijavljeno na natjecanje ili anketu bez njihovog pristanka. 12 % učenika objavilo je neki sadržaj o nekome bez njegovog pristanka, a 9 % ih tvrdi da su to napravili neki od njihovih prijatelja i prijateljica. 9 % ispitanih učenika predstavilo seu online prostoru kao netko od svojih školskih prijatelja ili kao neka druga osoba. 9 % učenika isključilo je nekog iz grupe na internetu, 36 % isključilo je nekog iz grupe zbog lošeg ponašanja, 11 % je bilo isključeno od strane redovitih članova grupe, 6 % je isključilo nekog, ali i njih su isključivali, a 23 % je vidjelo da se takve stvari događaju. 17 % učenika smatra da je anonimnost nedostatak jer su ih ljudi anonimno vrijeđali i osjećali su se bespomoćno, 14 % ih smatra da je anonimnost prednost jer štiti od mnogih stvari uključujući i cyberbullying, njih 46 % smatra da anonimnost može biti dobra i loša- ovisno o situaciji, a 37 % nema mišljenje o tome. 6 % ispitanih učenika mijenjalo je jednom ili dvaput nečije slike ili video snimke bez njihovog pristanka. 6 % učenika smatra da uznemiravanje putem interneta nije ništa ozbiljno, 3 % je uznemiravalo nekog radi osvete, a isti postotak smatra da svi to rade te su se oni samo pridružili. 80 % ispitanika reklo je kako nikada ne bi ni nad kim vršili cyberbullying. (Cjelokupni rezultati ankete dostupni su u prilogu.)
Putem prezentacije učenici su dobili uvid o tome kako se na ispravan način zaštititi da ne postanu žrtve cyberbullyinga, rješavali su kviz te gledali prigodan filmić. Osim što smo nešto ponovili, novo naučili, dobro smo se i zabavili.
Pedagoginja Valentina Habunek Mrazović