Kutak za učenike
Ne brini se oko toga da budeš bolji od bilo koga drugoga, jer će te to samo oneraspoložiti.
Umjesto toga, usredotoči se na to da budeš bolji od samoga sebe.
Učini korak naprijed u odnosu na jučer. A kad dođe sutra, nađi načina da budeš još bolji.
Uspoređivanje sebe s drugima samo će te odvesti u razočaranje ili aroganciju, a ništa od toga neće pozitivno utjecati na tebe.
Umjesto toga, uspoređuj sebe sa sobom i tad ćeš uistinu imati nešto s čime ćeš se pozabaviti.
Kad ideš za tim da postaneš bolji od sebe, nikoga ne ugrožavaš.
Ti si jedinstven i daleko od uspoređivanja s bilo kime.
Prestani se brinuti o uspoređivanju s drugima.
Uloži svoju energiju u pozitivnu svrhu bivajući najbolji što možeš biti, a onda čak i bolji od toga.
Ralph Marston
IZRAČUNAVANJE PROSJEKA |
|
Ovdje možeš izračunati svoj prosjek ocjena. Predmete koje nemaš označi sa NEMAM. Ako imaš koju jedinicu to znači da si ne možeš izračunati prosjek, za taj predmet nemoj stavljati NEMAM jer tada neće biti točno izračunat prosjek. Ovo izračunavanje prosjeka ne radi u Internet Exploreru.
|
|
|
|
PREDMET
|
OCJENA |
Hrvatski jezik
|
|
Likovna kultura
|
|
Glazbena kultura
|
|
Engleski jezik
|
|
Matematika
|
|
Priroda i društvo / Priroda / Biologija
|
|
Kemija
|
|
Fizika
|
|
Povijest
|
|
Geografija
|
|
Tehnička kultura
|
|
Tjelesna i zdravstvena kultura
|
|
Vjeronauk
|
|
Njemački jezik
|
|
Informatika
|
|
|
|
|
Već ti je stvarno dosta! Ne znaš koja te glupost, neugodnost ili opasnost sutra čeka u školi? Rugaju ti se, vrijeđaju te, guraju, izbjegavaju, stalno napadaju riječima ili fizički. Zašto baš tebi? Hoće li to ikad stati? Kako to zaustaviti?! |
Ako se ovo i tebi događa, nažalost, to što prolaziš zove se vršnjačko nasilje ili bullying. Vršnjačko nasilje je vrsta zlostavljanja, a radi se o tome da jedan ili više učenika stalno ili svako malo namjerno uznemiruje, napada ili vrijeđa drugog učenika koji se od toga ne može obraniti. Oni koji zlostavljaju su obično zbog nečega moćniji od onoga kojeg napadaju. Ili su stariji ili veći i krupniji ili ih je više.
Važno je da znaš: NISI TI KRIV (KRIVA) ZA TO ŠTO TI SE DOGAĐA. Često se mladi koji su izloženi nasilju počnu pitati: "Zašto baš meni?", "Kako to da ne gnjave druge?", "Možda sa mnom nešto nije u redu?", "Možda sam nečim ovo zaslužio?" ili "Sama sam si kriva jer...."
To nije istina!
Nisi kriv, nisi kriva. Tko god to da radi, oni su odgovorni i to što rade se ne može ničim opravdati. To jednostavno nije u redu. To nije dječja igra, niti može proći pod zadirkivanje ili slučajnost. Slučajnosti nema kada se isti događaji ponavljaju istim osobama.
Namjerno je, nasilje je, nije u redu i mora prestati!
|
NE MORAŠ TRPJETI! POTRAŽI POMOĆ I ZAŠTITI SE!
Često onaj koji je nasilan prijeti osvetom ako nekome kažeš što se događa, osobito ako kažeš roditeljima ili učiteljima. Često su takve prijetnje samo riječi, i moć se zasniva samo na vjerovanju da se nećeš nikome obratiti. Većina njih se značajno primiri nakon što ga odrasli pozovu na red ili kad osjete posljedice svog ponašanja. Ma koliko te takve prijetnje uznemiruju, NEMOJ ŠUTJETI O NASILJU. Reci roditeljima, reci učiteljima, reci prijateljima. Što više ljudi zna što se događa i kako se ti pri tome osjećaš to je veća šansa da će ti netko uspjeti pomoći. Ako trpiš i šutiš, šanse da netko sazna što ti se događa i pomogne su male. A mnogi nasilnici nastavljaju zlostavljati baš zato jer nitko ne reagira.
Obavezan si samom sebi ne šutjeti i učiniti sve što možeš da bi se zaštitio.
NE BOJ SE – sjeti se da se nasilnik samo prikazuje velikim i moćnim. On (ona) nije tako moćan kao što bi htio da drugi misle o njemu (njoj). Njihovo ponašanje često sliči na ponašanje paunova, kad pogledaš njihovo šepurenje izgledaju puno veće nego što stvarno jesu.
Strah samo podgrijava njihovu želju da budu veliki i moćni. Kad im izbiješ taj adut ostaju ono što jesu, djeca s problemom nasilnog ponašanja koja najčešće ne znaju drugačije pristupati ljudima.
|
Sportaši treniraju prije natjecanja, glazbenici vježbaju prije koncerta, glumci imaju probe prije predstave – i za dobru priču potrebna je vježba pisanja.
Što više pišete, to će se više razvijati vaš osobit stil pisanja. S vremenom ćete primijetiti da se način pisanja mijenja, da postaje sve bolji. U nastavku pročitajte nekoliko korisnih savjeta za uspješno pisanje, kako sastavaka, školskih zadaća i lektire na satu hrvatskoga jezika, tako i literarnih djela u sklopu izvannastavnih aktivnosti.
Uvod, središnji dio, završetak
Izvrstan sastavak odlikuje se smisleno posloženom strukturom koju tijekom pisanja treba slijediti. Uvod, središnji dio i završetak tri su dijela koja čine svaki sastavak. Poredak tih dijelova ne znači da ćete napisati savršen sastavak, no ne smijete ih zanemariti, neovisno o tome o čemu pišete. Bez uvoda, središnjega dijela i završetka sastavak bi bio nepotpun.
Isto se odnosi na kreativno pisanje. Stvaralački oblikovan sastavak također mora imati početak i kraj. Jednostavno počnite pisati i pokušajte sastavak oblikovati u tri ključna dijela.
Jezična pravila, rečenica, zamjenice
Da bi nastao dobar sastavak, korisno je posvetiti veću pozornost jeziku i jezičnom izražavanju. Ako želite biti vješti u pisanju sastavaka, bavite se istraživanjem jezičnih zakonitosti što više možete. U sastavku nećete pogriješiti ako se poslužite različitim vrstama rečenice, npr. umjesto nabrajanja rečenica složenih na isti način: „Ana je govorila vrlo malo. Ana je otišla kući. Ana je skuhala špagete…“ poslužite se rečenicama koje će biti zanimljivije i različito oblikovane. U tekstu se možete poslužiti i zamjenicama koje upotrijebite umjesto imena ili imenica. Imena možete zamjenjivati i drugim imenicama (Ana – djevojčica, gospođica, sestra).
Vezničke riječi – mala tajna velikih majstora pisanja
Vezničke riječi kao što su: kada, i, zatim, potom, kasnije, nakon toga, onda – također su važne u pisanju sastavaka. U pisanju nemojte uvijek upotrebljavati samo jedan veznik. Ako se u sastavku ponavlja jedan te isti veznik (npr. i onda, zatim), sastavak će zvučati dosadno i uspavljujuće. U rečenicama zato upotrebljavajte različite vezničke riječi.
Stilska izražajna sredstva
I stilska izražajna sredstva (preneseno značenje, personifikacija, epiteti itd.) također će obogatiti svaki sastavak, učiniti ga življim, napetijim i kreativnijim. Na satima književnih interpretacija stoga dobro naučite razlikovati izražajna sredstva kako biste ih upotrijebili u svom pisanju. Na početku će vam se činiti teškim uskladiti temu, dijelove sastavka i pronaći prikladna izražajna sredstva, no s vremenom ćete primijetiti da je svaka vježba bila korisna, da ste mnogo toga naučili i znatno poboljšali svoj način pisanja.
Sastavci s osjećajem – najbolji sastavci
Tko treba napisati sastavak, obično već ima zadanu temu. Naravno, ponekad je bolje kad temu možemo sami birati, ali i u zadanim temama možemo pronaći svoj prostor za slobodnu jezičnu igru, varijacije i kreativno oblikovanje. Uvijek je važno znati koji se dio zadane teme želi istaknuti. Da biste to otkrili, potrebno je uključiti vlastite stvaralačke sposobnosti. Naravno, to ne znači da ćete „skrenuti“ s puta zadanog temom, odnosno da ćete promašiti temu.
Primjerice, ako je zadano napisati sastavak o životu miševa, tada ne možete pisati o slonovima, iako znate onaj vic o slonu koju se boji miševa. Naime, kad čitatelj pročita naslov, očekuje da će se u tekstu govoriti o onome što je najavljeno naslovom.
Tko dobro poznaje predmet odnosno zadanu temu o kojoj treba pisati, lakše će se usredotočiti jer mu je područje poznato te u sastavak može unijeti i osobna iskustva.
To je nekoliko najvažnijih preporuka za pisanje, a pritom nije važno je li riječ o stručnom članku (npr. iz povijesti ili prirode), literarnom sastavku ili stvaralačkom radu. Upravo u stvaralačkom pisanju, kada pišete o temama koje vas zanimaju, vlastita iskustva i doživljaji dolaze u prvi plan.
Izvor: http://www.profil-international.hr/skolski-odjel/osnovna-skola/tajne-uspjesnoga-pisanja
Ugodno i stalno mjesto za učenje, detaljno razrađen tjedni raspored učenja, dobra motiviranost učenika (čitatelja) tek su neke od prednosti koje omogućuju uspješno učenje. Pročitajte više o tehnici čitanja koja će vam olakšati i čitanje najtežih stručnih i znanstvenih tekstova. Jer tko bolje čita, lakše uči!
Dobro razvijene vještine čitanja i tehnike rada na tekstu siguran su put prema uspješnom učenju. Čitanje je obično prvi i najvažniji korak za obradu gradiva koje se uči. „Bubanje“ činjenica dok se sve ne „upije“ sigurno nije metoda koja obećava uspjeh, a o zadovoljstvu učenja da i ne govorimo.
Tehnika čitanja SQ3R
Američki pedagog Francis Robinson razvio je 1946. godine metodu čitanja koja čini čuda – učinkovita je i pomaže umu da pročitano što duže pamtimo.
Kratica SQ3R označuje engleske riječi Survey (pregledati), Question (pitati), Read (čitati), Recite (sažeti), Review (ponoviti).
Kako čitati prema metodi SQ3R
1. U prvom koraku (Survey) čitajte da biste stekli pregled knjige – pročitajte naslove poglavlja, potpise pod slikama i sadržaj knjige.
2. U drugom koraku (Question) pokušajte pretpostaviti o čemu bi se u tekstu moglo raditi. Pritom zapisujte natuknice i pitanja na koja ćete dobiti odgovor nakon čitanja. Tako aktivirate svoje predznanje i razvijate zanimanje za čitanje.
3. U trećem koraku (Read) tekst pročitajte polako i temeljito. Pokušajte svjesno slijediti autorove misli i način na koji iznosi argumente (činjenice i dokaze). Poslužite se markerom u boji i označite što je potrebno istaknuti.
4. U četvrtom koraku (Recite) napišite sažetak svakog odlomka, odlomak po odlomak, i što je najvažnije – napišite ga svojim riječima. Odgovorite pritom na pitanja iz drugog koraka. Korisno je da drugoj osobi (učeniku, roditelju) objasnite odlomak po odlomak o čemu se radi u tekstu.
5. U petom koraku (Review) provjerite bilješke iz četvrtog koraka i pokušajte ponoviti sadržaj cijeloga teksta. Pritom možete nacrtati i mentalnu (umnu) mapu.
Aktivno čitanje
Ako vam se metoda čitanja SQ3R čini presloženom, pokušajte s metodom aktivnoga čitanja. Za aktivno čitanje bit će vam potrebne različite olovke u boji (markeri, flomasteri, drvene bojice) kojima ćete označavati dijelove teksta: važna mjesta u tekstu i ključne riječi podcrtajte određenom bojom.
Ako naiđete na nejasno mjesto ili ako nedostaju neke informacije, zabilježite upitnike sa strane. Tvrdnje koje vam se čine sumnjive možete podcrtati isprekidanom crtom, a one s kojima se slažete označite uskličnikom. Suprotstavljene tvrdnje (za i protiv) označite znakom plus ili minus. Informacije koje se više puta ponavljaju ili su važne prepišite na marginu (rubnicu). Na taj ćete način lakše steći pregled sadržaja te se lakše snaći u mnoštvu činjenica.
Ako na ovaj način čitate sadržajno odvojen dio (ulomak ili odlomak teksta), napišite sažetak svakog dijela. Pritom se služite vlastitim riječima i formulacijama: ono što ste sami razradili i izrekli svojim riječima, lakše ćete upamtiti. Na kraju svoje bilješke možete nacrtati na mentalnu (umnu) mapu koja će biti pregled pročitanoga.
Izvor: http://www.profil-international.hr/skolski-odjel/hrvatski-jezik
Priručnik „Kako uspješno učiti?“
Priručnik „Kako uspješno učiti?“ napisan je za djecu i mlade. Nudi savjete kako se lakše snalaziti u školskom gradivu te kako stvoriti svoj osobni stil učenja te tehnike za ostvarivanje najboljih rezultata u najkraćem vremenu. Pomaže djeci da organiziraju učenje vremenski i na način koji im najviše odgovara.
Okvirni vremenik pisanih provjera
1. razred | 2. razred | 3. razred | 4. razred |
5. razred | 6. razred | 7. razred | 8. razred |
Tinj 1. razred | Tinj 2. razred | Tinj 3. razred | Tinj 4. razred |
« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |