ČASOPIS UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE PETRA PRERADOVIĆA
Kliknite na naslov ili na sliku za ulazak na portal!
ERASMUS +
Climate Change and STEM Education in Classrooms
2022. - 2024.
Savjetodavna linija za roditelje
0800 0800
Savjetodavna linija za djecu
116 111
Pozivi na oba broja su besplatni.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
08.00 - 08.45
08.50 - 09.35
09.40 - 10.25
10.45 - 11.30
11.35 - 12.20
12.25 - 13.10
13.15 - 14.00
14.00 - 14.45
14.50 - 15.35
15.40 - 16.25
16.45 - 17.30
17.35 - 18.20
18.25 - 19.10
19.15 - 20.00
10 RAZLOGA ZAŠTO UČITI STRANI JEZIK
Prednosti učenja stranog jezika u bilo kojoj životnoj dobi brojne su: povećanje veličine mozga, poboljšanje pamćenja, borba protiv demencije, jačanje pažnje i mnoge, mnoge druge.
Učenje stranog jezika oduvijek je poticalo stvaranje zagonetnih predrasuda o negativnom utjecaju na osobnost i mentalne sposobnosti čovjeka.
Prema jednom drugom, još ekstremnijem stajalištu, učenje nekog drugog jezika osim materinskog, stvara neku vrstu shizofrenije ili podijeljene ličnosti.
I neka istraživanja podržavaju ideju da je učenje dvaju jezika potencijalno problematično; prvi su istraživači primijetili da su dvojezične osobe sklonije ograničenom rječniku i sporijem pristupu riječima.
Te je mitove i predrasude u novije vrijeme pomela oluja znanstvenih istraživanja koja dokazuju nezamislive psihološke prednosti učenja stranog jezika. A te prednosti nadmašuju puku činjenicu što ćete u Parizu na francuskom moći naručiti šalicu kave ili u Berlinu na njemačkom pitati gdje se nalazi stajalište autobusa.
1. Učenje stranog jezika utječe na rast mozga
Prema novijim istraživanjima koje su proveli švedski znanstvenici, učenje stranih jezika doslovno utječe na rast mozga. Do tog su zaključka došli mjereći mozgove grupe studenata Prevoditeljske akademije prije i poslije intenzivnog, svakodnevnog osmosatnog učenja njima dotad potpuno nepoznatih jezika – arapskog, ruskog, kineskog.
S druge strane, proučavali su i skupinu studenata medicine koji su istim tempom i intenzitetom učili druge sadržaje, nevezane uz učenje stranih jezika.
Prije i poslije eksperimenta izvršili su na studentima magnetne rezonance i došli do fascinantnog otkrića: struktura mozga studenata medicine ostala je nepromijenjena, dok su se određeni dijelovi mozga studenata stranih jezika doslovno povećali! Povećali su se hipokampus i određena područja moždanog korteksa i to proporcionalno s ostvarenim rezultatima i količinom uloženog truda. (Johan Mårtensson i dr. 2012.)
2. Učenjem stranog jezika protiv demencije
Dvojezičnost odgađa Alzhimerovu bolest za pet godina kod osoba kod kojih postoji predispozicija za razvoj te bolesti. (Craik i dr., 2010 ).
Čini se nevjerojatnim, ali istraživanja koja se još uvijek provode, potvrđuju taj rezultat. Dakle, ova istraživanja dokazuju nešto nevjerojatno: učenje stranog jezika ima mnogo jači učinak na demenciju od bilo kojeg drugog rješenja, čak i od najnovijih farmaceutskih proizvoda.
3. Učenjem stranog jezika bolje razlikujemo zvukove
Učenje stranog jezika jača naše auditivne sposobnosti, a mozak se mora naprezati kako bi razlikovao razne zvukve. Upravo učenjem stranih jezika mozak vježba bolje razlikovati ono što dopire kroz uši. (Krizman i dr., 2012 ).
4. Učenjem stranog jezika razvijamo senzibilitet za razne jezike
Djeca koja rastu u dvojezičnim obiteljima razlikuju jezike koje prije nisu nikada ni čuli (Werker & Sebastian-Galles, 2011). Izloženost zvukovima različitih jezika, npr. španjolskog i katalonskog, pomaže djeci razlikovati engleski i francuski.
5. Učenjem stranog jezika poboljšavamo pamćenje
Djeca koja su odrasla u dvojezičnom okruženju imaju jaču radnu memoriju u odnosu na djecu koja su rasla uz samo jedan jezik ( Morales i dr., 2013 ). To znači da djeca koja od malena uče strani jezik imaju razvijenije sposobnosti računanja, čitanja i mnogih drugih vještina.
6. Učenjem novog jezika do multitaskinga
Dvojezične osobe brže i manje stresno prelaze s jednog zadatka na drugi. Pokazuju također jaču kognitivnu fleksibilnost i lakše se prilagođavaju nepredviđenim okolnostima. (Chaterine de Lange, 2012)
7. Veća koncentracija
Dvojezične osobe bolje vladaju svojom koncentracijom i često su u stanju ograničiti distrakcije. ( Bialystok & Craik, 2010 ).
8. Udvostručiti aktivacju mozga
Kognitivne se sposobnosti, poput koncentracije i multitaskinga, kod dvojezičnih osoba razvijaju zato što su kod njih aktivna dva jezika i te osobe moraju istovremeno i kontinuirano razmišljati koje pojmove i riječi koristiti ( Francis, 1999 ). Ta neprestana analiza jezične ispravnosti donosi mentalne dobrobiti.
9. Učenje stranog jezika mijenja pogled na svijet
Učenjem stranog jezika možemo doslovno promijeniti naš pogled na svijet. Učenjem japanskog jezika, primjerice, u kojem postoji nekoliko pojmova za svijetloplavu i tamnoplavu boju, naš mozak može percepirati boju na različite načine ( Athanasopoulos i dr., 2010).
10. Poboljšavamo materinski jezik
Budući da učenje stranog jezika skreće pažnju na apstraktna pravila i jezične strukture, koristi od toga ima i materinski jezik.
Istraživanje drugih kultura
To je deset prednosti koje postižemo uranjanjem u drugu kulturu i promatranjem vlastite kulture s jednog drugog stajališta. Veliki Fellini je također govorio: „Drugačiji jezik je drugačiji pogled na život.“
Mogli bismo reći da si učenjem novog jezika stvaramo alternativni život, „novu dušu“.
Da pojasnimo: u ovim se istraživanjima govori o dvojezičnim osobama i o onima koje s učenjem stranog jezika započinju u ranoj dobi. Dokazano je, također, da gore navedene dobrobiti vrijede i za one koji u zrelijoj dobi započnu s učenjem jednog ili više od 7 000 stranih jezika na svijetu.
Tajna aktivnog uma u bilo koje životno doba je u stalnoj želji za učenjem.