ŠKOLSKA GODINA 2023./2024. listopad Dani u mjesecu i radno vrijeme knjižnice: 3./5./9./11./ 13./17./19./23./25./ 27.i 31. 10. od 8,00 do 14,00
|
|
Zadnji petak u mjesecu, prva dva sata rad sa djecom u PO u Sošićima. |
KNJIŽNIČARKA: Tatjana Šušnica Relić, prof.hr. jezika i diplomirana knjižničarka
Korisnicima knjižnice na raspolaganju je prostor u kojem je smještena knjižna građa za obaveznu i slobodnu lektiru, stručna građa, referentna zbirka, zavičajna zbirka, knjige na stranim jezicima (engleski i talijanski, ), časopisi i novine za djecu i odrasle, multimedijalna zbirka namijenjena prvenstveno medijskoj kulturi hrvatskoga jezika, ali i zabavi učenika.
Korisnici knjižnice su svi učenici i djelatnici naše škole koji u knjižnici mogu:
Posuditi, čitati knjige, slikovnice, časopise služiti se enciklopedijama i rječnicima
odigrati neku društvenu igru, učiti, družiti se i slično.
Ovdje možete saznati i pročitati bitne stvari i dokumente iz područja knjižničarstva:
IFLA-in i UNESCO-ov Manifest za školske knjižnice poziva vlade kako bi putem svojih ministarstava odgovornih za obrazovanje razvile strategiju, vodile politiku i donosile planove u kojima će biti ugrađena ova načela potrebna za postavljanje temelja za dobro funkcioniranje školskih knjižnica.
Standardi za školske knjižnice određuju minimalne uvjete glede knjižnične građe, knjižničnog osoblja, prostora i opreme za obavljanje djelatnosti školskih knjižnica u osnovnim i srednjim školama.
IFLA-in Manifest o Internetu u kojem IFLA potiče vlade zemalja potpisnica da uz pomoć knjižnica i informacijskih službi podupiru neometan protok informacija dostupnih putem interneta te da se suprotstave svakom pokušavaju cenzure ili sprečavanja pristupa.
Pravilnik o reviziji i otpisu knjižnične građe kojim se utvrđuje postupak i određuju rokovi revizije knjižnične građe te otpis knjižnične građe u školskim knjižnicama s ciljem obnavljanja fonda te utvrđivanja stvarnog stanja knjižničnog fonda.
Etički kodeks Hrvatskoga knjižničarskog društva određuje temeljna pravila ponašanja koja obvezuju djelatnike u knjižničarskoj struci te upoznaje članove struke s pravilima profesionalnog ponašanja u struci.
O čitanju u Godini čitanja
U našem trećem razredu u matičnoj školi nekoliko je učenika koji često posjećuju knjižnicu i tragaju za dobrim naslovima. Jedno se dijete ipak izdvaja a to je Dorotea Starčić. Ona je u dvije godine školovanja, u školskoj knjižnici, posudila više od 90 naslova. To su, s obzirom na dob, prvi i drugi razred osnovne škole, slikovnice, ali impozantna je brojka koja govori koliko ona voli čitati. Zahvaljujući mogućnosti među knjižnične posudbe, nove naslove koje naša knjižnica nema donosim/posuđujem iz knjižnice Žminj, ogranka Gradske knjižnice i čitaonice Pula.
Razgovarala sam sa njom i evo što je odgovorila na moja pitanja.
Knjižničarka: Tko te i kada prvi put upoznao sa slovima, riječima i čitanjem?
Dorotea: Moja mama me naučila sva slova, potom čitati ,bila sam mala, imala sam četiri/ pet godina, ona me puno toga naučila.
K: Opiši nam kako se osjećaš dok čitaš?
D: Jako sam znatiželjna, puno toga mogu naučiti. Dok čitam uronim u tu priču, poželim da sam ja u toj priči. Voljela bih i da sam dio priče, kao određeni likovi iz određenih priča a i da sama napišem slično.
K: Ilustracije u djelu ?
D: Ilustracije su mi veoma važne, jer ponekad kad ne možeš zamisliti nekakav događaj one ti mogu pomoći a nekad kad misliš da znaš one ti daju primjer kako bi to moglo izgledati.
K: Koje teme su ti najzanimljivije?
D: Najviše me interesiraju teme gdje je puno ljubavi, dobrote i prijateljstva a opet da bude puno akcije, nekakvih tajni, da bude kao u životu. Naravno, na kraju djela želim sretan kraj.
K: Priča, pjesma, strip…?
D: Najviše volim stripove a onda priče i pjesme.
K: Preporuka?
D: „Naopake bajke“ na smiješan način prikazane klasične bajke, „Fantastične Leteće knjige gospodina Morrisa Lessmorea“, „Zgode i nezgode Šegrta Hlapića“. Od likova bi izdvojila Hlapića jer je bio dobar i odličan primjer kako se treba ponašati. Treba uvijek biti dobar i činiti dobro. U knjizi ima nekih strašnih dijelova ali uvijek se sa dobrim djelima popravi strašna situacija.
K: Kakvo je za tebe mjesto knjižnica?
D: Knjižnica je vrlo opuštajuće mjesto. Osjećam se sretno kad samo pomislim što sve mogu uzeti čitati i da bih u njoj mogla biti cijele školske sate.
K: Poruka prijateljima?
D: Da je jako dobro čitati, ako čitaju da će im biti lakše u školi, znat će koristiti nekakve riječi koje do tada nisu koristili.
K: Što želiš biti kad porasteš?
D: Vjeroučiteljica, zborovođa ili knjižničarka.
Škola na netu |
• Edu.hr |
• eLektire |
• E-knjižnica |
• Portal za škole |
• Portal Nikola Tesla |
• Istrapedia |
• Wikipedia |
• Ninite |
• W3Schools |
Razno |