TERENSKA NASTAVA IZ GEOGRAFIJE
Terenska nastava u Osnovnoj školi Pušća i Područnoj školi Pavla Štoosa u Dubravici
Terenska nastava se u OŠ Pušća provodi nekoliko puta tijekom školske godine. Sastavni je dio godišnjeg plana i programa rada škole. Na terensku nastavu najčešće odlazimo u bližu okolicu škole (Medvednica, Zagreb, Hrvatsko zagorje). Organizator terenske nastave je najčešće učitelj geografije, ali ovisno o prevladavajućoj temi to su i kolegice iz drugih predmeta (npr. vjeronauk, likovna kultura, hrvatski jezik, povijest, fizika, kemija…). Terensku nastavu planiramo tako da tematski obuhvaća više nastavnih predmeta (što više korelacija). Primjerice prilikom posjete Muzeja Krapinskih neandertalaca učenici su iz predavanja, razgovora i razgledavanja mogli ponoviti i naučiti dijelove gradiva koje su učili u sklopu geografije, povijesti, likovne kulture, glazbene kulture, tehničke kulture, biologije, kemije…
Kako bi terenska nastava bila uspješno provedena potrebno je uskladiti sve tri njene glavne cjeline, a to su planiranje, provedba i provjera.
1) PLANIRANJE – potrebno je isplanirati gdje i kada ćemo ići; organizirati prehranu i prijevoz; kontaktirati institucije kod kojih dolazimo; zatražiti suglasnost roditelja/staratelja; rezervirati ulaznice; obavijestiti ravnatelja, stručne suradnike i kolege u školi; pratiti vremensku prognozu; dogovoriti zaduženja učenika i učitelja prije, tijekom i nakon terenske nastave; zamoliti pomoć školske knjižničarke prilikom korištenja literature; osigurati financijska sredstva (terensku nastavu na načelu dobrovoljnosti financiraju roditelji) itd.
2) PROVEDBA – prilikom provedbe učenici bi trebali biti što aktivniji, postavljati pitanja, bilježiti najznačajnije podatke, fotografirati pojave i procese u prostoru, rješavati postavljene zadatke (npr. orijentacija pomoću kompasa).
3) PROVJERA – učenici u školi prezentiraju što su naučili na terenskoj nastavi (izradom plakata, računalnih prezentacija, usmenim i pisanim izrazom, prikazom fotografija). Terenska nastava se prikazuje i u školskom listu za što su zaslužni učenici koji pohađaju novinarsku grupu i njihove voditeljice. Gradivo naučeno/ponovljeno na terenskoj nastavi provjerava i vrednuje se na redovitoj nastavi geografije.
U sklopu terenske nastave u posljednjih nekoliko godina posjetili smo: Park prirode Medvednicu (špilja Veternica, rudnik Zrinski), Zagreb (Meteorološki stup na Zrinjevcu, Prirodoslovni muzej, Tehnički muzej, Muzej Mimara, HNK, Zvjezdarnica, Institut Ruđer Bošković, Gornji grad, Islamska vjerska zajednica, Židovska vjerska zajednica, Katedrala, Dani japanske kulture, Sajam minerala i fosila…), Krapinu (Muzej krapinskih neandertalaca), Kumrovec (Staro selo)…
U slobodno vrijeme učitelj geografije je u nekoliko navrata samostalno ili s manjom grupom učenika (koji su završili planinarsku školu) bio na Dinari, Mrežnici, Hahlićima, Svetoj Geri, Zavižanu, Soči, Krnu, Mojstrovki, Mangartu…
U nastavku slijede učenički prikazi nekoliko terenskih nastava koje smo proveli u zadnjih par godina objavljenih u našem školskom listu te prikazi s ostalih odabranih lokaliteta koje smo imali prilike posjetiti.
Proljeće na Medvednici
Pred ulazom u Veternicu
U Veternici
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Narodne novine |
• Bug |
• Enter |
Učenici |
Učitelji |
Općenito |
Roditelji |