PROJEKT: ENERGY@SCHOOL IDE DALJE
Autor: Blaženka Mravunac, 3. 4. 2019.
ENERGY@SCHOOL projekt ulazi u završnu fazu. Mladi čuvari energije su upravo završili energetsku igru koju su igrali putem aplikacije u 7 zemalja -od 1. veljače pa sve do kraja ožujka! U sklopu igre su se istraživali izvori gubitaka energije u školama, koje smo nazvali Duhovi – I nastojali smo ih uhvatiti – odnosno riješiti problem prekomjerne potrošnje. Prije početka igre, svi partneri su sudjelovali na edukaciji. Pa pogledajte što smo sve radili! Mladi čuvari energije OŠ Rečica: Toni Kapučija, Domagoj Skolan, Kalista Kranjčec, Manuela Frklić, Krsto Fištrović, Hanna Skolan i Lora Živko sa voditeljicom projekta u našoj školi, Blaženkom Mravunac
Naime 2 mjeseca su „Mladi čuvari energije“ mjerenjem temperature provjeravali i pratili čuvanje ili rasipanje energije u 3 odabrane učionice . Temperature prostorija su regulacijom termostatskih ventila održavali između 18° – 22° C, što se definira kao temperature ugode u radnim prostorijama . Kod ove regulacije pomagao nam je i „Stariji čuvar energije“, naš domar, Dražen Mergl, koji je regulirao rad peći u kotlovnici ovisno o vanjskim temperaturama i zadržavanju učenika u školi. Tijekom igrice su se „istjerivali duhovi“ u slučaju prekomjerne potrošnje, pa smo time naučili gospodariti energijom i pratiti razloge njene povećane potrošnje.
Naši mlađi čuvari energije su se formirali u grupe ovisno o zadacima: neki su provjeravali temperature u učionicama, neki su pratili i provjeravali gašenje tj, nepotrebno paljenje svjetla i računala u učionicama , neki su upisivali podatke ili slali učiteljici – voditeljici projekta u našoj školi a neki su bili zaduženi za istjerivanje duhova tj igranje igrice na instaliranoj aplikaciji. Svi učenici su se angažirali i zato su zaslužili pohvale!
Pohvaljujemo i treći razred koji su u svojoj učionici pratili temperature i regulacijom ventila samostalno naučili kako se može utjecati na temperature u prostoriji. Oni su jedini to bili u mogućnosti , jer su u istoj učionici boravili stalno, dok su se u drugim mjerenim učionicama razredi izmjenjivali ovisno o rasporedu.
Učenici trećeg razreda u svojoj promatranoj učionici za vrijeme mjerenja temperature -sa „čuvarom energoije“ – Lorom Živko
U sklopu projekta smo napravili još neke akcije promicanja svijesti o uštedi energije:
Učenici šestog razreda su u sklopu projekta na satovima tehničke kulture govorili o iskorištavanju i uštedi energije vode te izradili plakate na tu temu.
Učionica sa LED rasvjetom (dobivena u sklopu projekta)
U učionicama postavljena upozorenja pored prekidača svjetla i na računalima
Iako smo imali problema tijekom provedbe , mislimo da smo puno toga naučili.
Mislimo da smo postigli cilj ove igre i projekta te naučili da se malim, svakodnevnim i redovitim praćenjem potrošnje može postići ušteda energije koja utječe na globalnu potrošnju. Dakle, svake mini-akcije su poželjne i svatko od nas bi ih mogao provoditi u vlastitim domovima jer time vodimo brigu o sebi ali i o okolišu. Drago nam je da su naša djeca sudjelovala u ovom projektu i unatoč problema koje smo imali te se nadamo da će postati ambasadori održivosti kako u svojim kućama tako i kasnije na svojim radnim mjestima.
U završnom razdoblju projekta planirano je još niz zanimljivih komunikacijskih aktivnosti a jedna od slijedećih je interaktivne radionice pod nazivom – BarCamp koje će se održati 10.travnja u JU Aquatica
Voditeljica projekta Blaženka Mravunac
više o projektu možete pogledati:
https://www.interreg-central.eu/Content.Node/ENERGYATSCHOOL.html
https://www.facebook.com/EnergyatSchool/https://www.interreg-central.eu/Content.Node/ENERGYATSCHOOL.html
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
KURIKUL2023-2024 .doc
KURIKUL2022-2023 novo(1).pdf
4.OS RecicaRecica kurikulum.pdf
PRAVILNIK O NAČINIMA, POSTUPCIMA I ELEMENTIMA VREDNOVANJA UČENIKA U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
ZAKON O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Dnevni tisak |
Učenje |
Rečica |
E-Twinning |