Malaga, Španjolska JOŠ JEDNA IZVRSNA EDUKACIJA
Autor: Marinko Plazibat, 5. 9. 2022.
U španjolskom gradu Malagi sudjelovala sam od 8. do 12. kolovoza 2022. na edukaciji naziva OUTDOOR EDUCATION. Organizator edukacije bila je organizacija PLUS PROJECT, a edukator Mehmet Ates. Grupa je bila vrlo raznolika. Polaznici su stigli iz Slovenije, Njemačke, Slovačke, Poljske, Rumunjske i Turske. Jako smo dobro funkcionirali kao skupina.
Kao što i sam naziv edukacije glasi - OUTDOOR EDUCATION -svakodnevno (9 - 14 sati) smo boravili vani, na različitim lokacijama Malage (centar grada, muzej, tvrđava, tržnica, plaža) u kojima nas je naš izvrsni edukator kroz raznolike aktivnosti poticao na razmišljanje o načinu odvijanja terenske nastave. U sklopu edukacije posjetili smo Muzej Pabla Picassa (rođen u Malagi), sjajnim vodstvom obišli prekrasnu Malagu te imali prilike pogledati i Flamenco show.
Sjajna edukacija koja će zaista unaprijediti moju terensku nastavu.
Ivana Dolaček
Izvješće sa dosadašnjih strukturiranih tečajeva u sklopu projekta Erasmus+ KA1 projekta „Re-Ci-Da“
VRLO KVALITETNE EDUKACIJE
U sklopu projekta „Re-Ci-Da“ do sada su na mobilnostima sudjelovale dvije naše učiteljice razredne nastave i knjižničarka. Učiteljica Ružica Jerbić sudjelovala je na edukacijama „Classroom Management Solutions for Teachers” i “Flipped Classroom” u Berlinu, od 28. 10. do 2. 11.2019. Edukacijama je učiteljica poboljšala svoje metodičke, digitalne, jezične i socijalne vještine koje već koristi u radu s darovitim učenicima. Osim edukacije kratko je stigla upoznati i znamenitosti Berlina. Grad sa zanimljivom poviješću, prepun različitih kultura i arhitekture na učiteljicu Jerbić ostavio je snažan dojam.
Učiteljica Tanja Nemčanin, također učiteljica razredne nastave, od 20. 9. 2019. do 4. 10. 2019. boravila je u Grčkoj, u Ateni, na seminaru “Educational Video Production & Publishing”. Seminar je organizirala agencija ITCS.com i trajao je pet dana (25 sati). Na seminaru su bili upoznati s programima uz pomoć kojih se mogu izrađivati kratki videouradci te s njihovom primjenom u nastavi i s projektima što je dodatno obogatilo digitalne kompetencije svih sudionika.
Naša knjižničarka Ivana Hengl boravila je od 14.10. do 19.10.2019. u Dublinu na edukaciji koja je nosila naziv „Photo and video making in our classroom“. Kolegica prenosi kako joj je bilo izuzetno zanimljivo i poučno te da je ovo bio najkvalitetniji i najzanimljiviji seminar od brojnih dosadašnjih na kojima je prisustvovala. Naglašava postupnost pri upoznavanju programa i aplikacija. Rad je započet programom za komuniciranje i dijeljenje informacija i njihovih uradaka, a zatim su upoznali programe i aplikacije za uratke jednostavnog grafičkog dizajna te programe za obradu fotografija i videa.
Ovo su bile sve mobilnosti na strukturirane tečajeve u sklopu projekta „Re-Ci-Da“ koje su ostvarene u 2019. godini. Naravno, usporedno s tečajevima, započele su i radionice za tri darovite skupine te su, unatoč štrajku, dosad ostvarene sve tri planirane radionice. Nove radionice i nove mobilnosti očekuju nas u ovom projektu već početkom 2020. godine.
Napisala: Monika Mihaljević
Završnica Erasmus+ projekta „Centar izvrsnosti 2019.“
MNOŠTVO ODRAĐENIH AKTIVNOSTI
Erasmus+ KA1 projekt „Centar izvrsnosti 2019.“, raspisan i započet 2017. godine, uskoro se bliži svome završetku. To je povod da škola predstavi što je sve učinila u protekle dvije godine na osnaživanju rada s darovitim učenicima.
Podsjetimo, OŠ „Retfala“ je kao cilj projekta „Centar izvrsnosti 2019.“ istaknula dugoročno kvalitetno i suvremeno obrazovanje uz naglasak na rad s darovitim učenicima kako bi im se pružili interdisciplinarni programi. Stoga je u međunarodnim usavršavanjima sudjelovalo čak 12 zaposlenika i zaposlenica škole kako bi radionice predstavljene učenicima i učenicama pokrivale raznolika područja. To su komunikacije na stranom jeziku (engleski i njemački jezik), poduzetništvo, prirodoslovlje, kulturološke raznolikosti i informatičko- komunikacijske tehnologije. Kao dio ovog nosivog projekta, koji provode „Tim za projekte“ i „Tim za kvalitetu“ OŠ „Retfala“, daroviti učenici su u dvije godine rada bili uključeni u više europskih međunarodnih eTwinning projekata, obilježili dane darovitih učenika, dan poduzetništva, te sudjelovali u posjetima institucijama i tvrtkama (BiOS i Muzej likovnih umjetnosti Osijek). Škola je tijekom projekta stupila u kontakte s gotovo 20 škola diljem Europe, a izravno u radionicama surađivala s profesorima više osječkih fakulteta, više srednjih škola te udrugom Šokačka grana.
Na usavršavanjima diljem Europe, od Norveške i Grčke do Irske i Italije, sudjelovalo je 9 učitelja, knjižničarka, pedagoginja i ravnateljica. Jedinstvena međunarodna iskustva, uvid u rad u drugim državama Europske unije te prenošenje ideja, znanja i iskustava vrlo su vrijedni rezultati. Kvalitetni seminari i europsko iskustvo pridonijeli su novoj kvaliteti rada, a to je izravno moglo osjetiti i 29 učenika i učenica uključenih u Darovitu skupinu. Za njih je do sada organizirano 14 interdisciplinarnih radionica te su im ponuđene dodatne aktivnosti. Škola se već dugo vremena posvetila radu s darovitim učenicima jer je primijećeno da njihove sposobnosti i vještine u obrazovnom sustavu često ne nalaze odgovarajući prostor.
Kao krunu rada s darovitima na projektu OŠ „Retfala“ je povodom Dana darovitih učenika (21. ožujka) organizirala manifestaciju „Jake boje kreativnosti“. Tim povodom održano je više različitih događanja. Nakon što je od 12 do 13 sati na školskom igralištu održan međunarodni projekt „Eratostenov eksperiment“, a potom i Međunarodno matematičko natjecanje „Klokan bez granica“, u poslijepodnevnim je satima održan Znanstveni sajam iz područja matematike, kemije, biologije i geografije koji je popraćen izložbom eTwinning projekata i videoprojekcijama ostvarenog u radu s darovitima. Nakon sajama održano je 10 raznolikih radionica za učenike i učenice. Okrugli stol Kuda idu „svoja“ djeca zaokružio je dan, a dao je riječ sudionicima s mahom višegodišnjim iskustvom u radu s darovitim učenicima. Sajam su posjetili mnogi učenici i roditelji te predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje i profesori s osječkih fakulteta, izrazivši zadovoljstvo viđenim.
Škola je uspjela u svome planu da, kako i sam naziv projekta „Centra izvrsnosti 2019.“ poručuje, 2019. postane centar izvrsnosti, čemu snažno pridonosi i status jednog od središta Centra izvrsnosti Osijek za znanstveno područje. U školi se, naime, svake druge subote održavaju radionice za darovite učenike Grada Osijeka iz područja biologije, kemije, fizike i geografije. Tako je darovitim učenicima naše škole ponuđen čitav niz aktivnosti kojima se želi potaknuti razvoj njihovih često zatomljenih potencijala.
Osnovna škola „Retfala“, unatoč skorom završetku projekta, ne staje u svojim planovima u radu s darovitima i razvoju. Ove godine prijavila je čak tri međunarodna Erasmus+ projekta za koje trenutno čeka ocjenu i odobrenje. Ukoliko projekti budu odobreni, međunarodno iskustvo trebali bi osjetiti izravno i učenici i učenice, čemu se iskreno nadaju.
Mirko Andrić, voditelj projekta
Posjet Poduzetničkom inkubatoru BIOS
PODUZETNIŠTVO TREBA DAROVITE
Povodom obilježavanja tjedna poduzetništva te u sklopu Erasmus+ projekta Centar izvrsnosti 2019., Poduzetnički inkubator BIOS ugostio je 13. ožujka 2019. 15-ak darovitih učenika i učenica 7. i 8. razreda OŠ Retfala iz Osijeka.
Djelatnica BIOS-a Tihomira Klobučar održala je izlaganje te učenike i učenice upoznala s ulogom potpornih institucija i inkubatora te značenjem tih pojmova. Objasnila je važnost koju takve institucije imaju za razvoj lokalne poduzetničke zajednice.
Prilikom obilaska BIOS-a učenici su upoznati s radom Coworkinga, naučili nešto novo o hardverskom laboratoriju. Tvrtka Orqa je rado ugostila nadarene učenike te objasnila koliku važnost BIOS ima za mlade poduzetnike poput njih. Tvrtka im je predstavila proizvode koje su implementirali, a oni su se oduševljenjem pogledali prostore u kojima mladi poduzetnici rade. Najviše interesa učenika i učenica pobudile su, sada već slavni Orqain proizvod, FPV naočale za upravljanje dronovima.
Učenici i učenice pokazali su velik interes za rad BIOS-a te su ovaj posjet ocijenili kao jedan od najboljih događaja koji im je ponuđen u sklopu projekta „Centar izvrsnosti 2019.“
Mirko Andrić, koordinator projekta
OŠ „Retfala“, Osijek
PROJEKT K1 – CENTAR IZVRSNOSTI
Misija naše škole je kvalitetno i suvremeno odgajati i obrazovati učenike za život prema njihovim potrebama i mogućnostima jer želimo učenicima ponuditi odgoji i obrazovanje za 21. stoljeće, zaposlenicima poticajno i suvremeno radno okruženje, a zajednici mjesto posebno kvalitetnog odgoja i obrazovanja s naglaskom na rad s darovitim učenicima. Zbog toga je cilj škole osnivanje Centra izvrsnosti do 2019. godine koji će učenicima, zaposlenicima i zajednici pružiti dugoročno kvalitetno i suvremeno obrazovanje uz naglasak na rad s darovitim učenicima. Kako bismo prikupili sredstva za ovaj cilj, prijavili smo naš projekt na natječaj Erasmus+ pri Ageniciji za mobilnost i programe Europske unije. Prijava je bila vrlo uspješna te nam je odobren dvogodišnji KA1 projekt pod nazivom „Centar izvrsnosti 2019".
Osim toga, već sedmu godinu zaredom bavimo se radom s darovitim učenicima. Želja nam je projekt rada s darovitim učenicima i njihovu inkluziju dovesti na višu razinu, ali bez pomoći drugih to ne će biti ostvarivo. Problem nije samo nedostatak materijalnih sredstava, već i nedovoljna educiranost učitelja za rad s takvom djecom. Škola je ustrajna u pronalaženju rješenja, a za to ju ohrabruju rezultati evaluacija nakon provedenih radionica s darovitima koje se održavaju nekoliko puta godišnje.
Rad su potaknule pedagoginja i ravnateljica, a učitelji surađuju volonterski izvan radnog vremena. Odnedavno predmetnu nastavu pohađa učenik po diferenciranom programu s izraženom darovitosti što je oživilo interes među djelatnicima i „Timom za darovite“, te potaknulo osnivanje „Tima za projekte“. Važno je istaknuti da se učitelji ne osjećaju sposobnima izravno i svakodnevno u redovnoj, izbornoj i dodatnoj nastavi pristupati radu s izuzetno darovitim učenikom i izvršiti inkluziju na zadovoljavajući način. Pokušaji da se potakne širi interes za područje (resorno Ministartvo, grad i županija) nisu pokazali značajnije rezultate. Zbog svega je rad s darovitim učenicima donedavno bio u stagnaciji. Škola je stupila u kontakt i s nevladinim udrugama, pri čemu se posebno ističe udruga "Ingenuim" iz Zagreba.
Posebno mjesto zauzimaju eTwinning projekti s kojima je škola preko učitelja geografije uključena od 2010. godine. Do sada je spomenuti učitelj sudjelovao u 10 cjelogodišnjih eTwinning projekata (7 osnivač) u 8 godina rada pri čemu su projektima dodijeljene tri Europske oznake kvalitete, a jedan je od projekata dobio nagradu COMET za područje prirodnih znanosti i matematike. U međuvremenu su se priključili brojni suradnici te se eTwinning zajednica u školi proširila na nemali broj učitelja koji su sudionici i ovoga projekta. Prošle školske godine ostvarena su tri eTwinning projekta. Knjižničarka i učitelj geografije sudjelovali su na međunarodnim Erasmus+ seminarima diljem Europe te su svoja iskustva, vještine i znanja pretočili u formiranje "Tima za projekte" i oblikovanje ovog projekta.
Važno je spomenuti i povećani interes učitelja ali i učenika za prirodoslovno, IKT i STEM područje: videokonferencijski sati iz fizike, sudjelovanje u projektima NATURA 2000, provođenje "Eratostenovog eksperimenta", nagrade iz projekta "Mali ekolozi za velike nagrade" itd. Učitelji i stručni suradnici Škole trude se unutar svojih tehničkih, vremenskih i obrazovnih mogućnosti tradicionalne nastavne metode zamijeniti neposrednim učenjem, terenskim radom, projektnom nastavom, obrnutom učionicom i sl., no ograničeni su iskustvima, nedovoljna je organizacijska potpora i sustavniji pristup što će, nadamo se, ovaj projekt promijeniti.
Kao što je vidljivo, iako u ustanovi već postoje projekti i inicijative, a zaposlenici nisu bez iskustva, to je daleko od potreba i mogućnosti ustanove. Zbog toga projekt "Centar izvrsnosti 2019." predstavlja velik izazov za ustanovu i nadamo se veliku prekretnicu ne samo za ustanovu, već za lokalnu, regionalnu i širu zajednicu.
Tijekom 24-mjesečnog razdoblja provedbe projekta na stručnim usavršavanjima sudjelovat će nastavno i nenastavno osoblje jer je cilj osigurati cjelovitost u razvoju škole. U realizaciji projekta i njegovih aktivnosti sudjeluju: ravnateljica Blaženka Jelaš, pedagoginja Mirjana Žnidaršić , učitelj geografije Mirko Andrić , učiteljice njemačkog i engleskog jezika Ivana Palijan i Martina Skvorcov, učiteljica vjeronauka Ljiljana Mandurić , učiteljice prirode, biologije i kemije Vlatka Šalić Dujmić i Ivana Dolaček, učiteljica matematike i informatike Monika Mihaljević, učiteljica matematike i fizike Tomislava Jukić , knjižničarka Ivana Hengl i učiteljica razredne nastave Tanja Nemčanin. Učiteljica glazbene kulture Ivona Ferić i matematike Božica Kovačević ne će sudjelovati u usavršavanjima, ali kroz daodatni rad u „Timu za projekte“ podupirat će njegovo provođenje.
Nakon usavršavanja svi će sudionici „Tima za projekte“ odraditi najmanje jednu radionicu u trajanju od dva školska sata s darovitim učenicima šestih i sedmih razreda. Tako će tim učenicima u vrijeme trajanja projekta biti ponuđeno petnaestak radionica koje će biti organizirane jednom mjesečno krenuvši od drugog polugodišta ove školske godine.
Poštovani učenici, roditelji i kolege, pozivamo vas, stoga, da nas podržite u našim nastojanjima kako bismo svi imali što bolju i kvalitetniju školu.
U vrijeme trajanja projekta na internet stranicama škole redovito ćemo objavljivati ono što radimo u okviru projekta „Centar izvrsnosti 2019“.
Osnovna škola „Retfala“ ugostila je 8. 5. 2018. nagrađivanu dramsku skupinu osječke jezične gimnazije (II. gimnazija Osijek) koja svoje predstave izvodi na engleskom jeziku. Gostovala je povodom izvedbe radionice za darovite učenike koje se u OŠ „Retfala“ provode u sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Centar izvrsnosti 2019.“
Predstavu su pod mentorstvom profesorica Aleksadre Pavličević i Tihane Pavičić izvela četiri učenika (David Gašo, Mihael Batrnek, Juraj Böhm, Karlo Čavlović). Zanimljivo da je ovu predstavu, nagrađenu prvim mjestom na državnom natjecanju, režirao jedan od glumaca, nekadašnji učenik naše škole, David Gašo. Predstava Identity (Pier pressure) progovara o identitetu, što je bila tema i ove radionice. Retfalački učenici tom su prilikom pod vodstvom učiteljice Stele Zubaj pripremili kratke glumačke odlomke te pritom dobili izvrsne glumačke savjete iskusnijih i starijih učenika jezične gimnazije.
Kao dio Erasmus+ projekta „Centar izvrsnosti 2019.“, koji se od početka ove školske godine provodi u OŠ „Retfala“, izvest će se ukupno 16 multidisciplinarnih radionica namijenjenih darovitim učenicima škole. Radionice izvodi 12 učitelja koji će tijekom dvogodišnjeg projekta sudjelovati na usavršavanjima putem strukturiranih tečajeva diljem Europe. Na povratku s usavršavanja svi učitelji sudionici prenijet će svoja znanja učenicima u redovnoj nastavi, a posebno u radu s darovitim učenicima.
Dosada su na usavršavanjima sudjelovali učiteljica engleskog jezika Stela Zubaj u Dublinu, učitelj geografije Mirko Andrić u Kopenhagenu te učiteljica matematike Monika Mihaljević u Rimu. Kvalitetni seminari i europsko iskustvo pridonijet će novoj kvaliteti rada posebno s darovitim učenicima čije sposobnosti i vještine u obrazovnom sustavu često ne nalaze odgovarajući prostor.
Cilj projekta „Centar izvrsnosti 2019.“ jest pružiti dugoročno kvalitetno i suvremeno obrazovanje uz naglasak na rad s darovitim učenicima te će stoga usavršavanja zaposlenika škole i radionice predstavljene učenicima pokrivati područja komunikacije na stranom jeziku (engleski i njemački jezik), poduzetništvo, prirodoslovlje, kulturološke raznolikosti i IKT tehnologije. Kao dio ovog nosivog projekta koji provode „Tim za projekte“ i „Tim za kvalitetu“ OŠ „Retfala“ daroviti učenici će kroz dvije godine rada biti uključeni u više europskih međunarodnih eTwinning projekata, obilježiti dane darovitih učenika, dan poduzetništva, projektne dane, te sudjelovati na terenskim radionicama. Misija škole je kvalitetno i suvremeno odgajati i obrazovati učenike za život prema njihovim potrebama i mogućnostima jer želi učenicima ponuditi odgoji i obrazovanje za 21. stoljeće, zaposlenicima poticajno i suvremeno radno okruženje, a zajednici mjesto posebno kvalitetnog odgoja i obrazovanja s naglaskom na rad s darovitim učenicima.
1. eTwinning radionica
2. Predstava dramske skupine II. gimnazije
3. Radionica glazbe sa studentima Umjetničke akademije u Osijeku
U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.
Popis udžbenika
za 2024./2025. šk. god.
Odabir udzbenika 2024-2025.pdf
Uporaba udzbenika prema odabiru iz 2023-2024.xlsx
POPIS UDZBENIKA 1.-4.pdf
POPIS UDZBENIKA 5.-8..pdf
ODLUKA O ODABIRU UDZBENIKA 23-24 (1).pdf
ODLUKAO O ODABIRU DOM 2023.-2024..pdf
POPIS DODATNIH MATERIJALA 2023.-2024..docx
Osnovni likovni pribor za rad 5 do 8 razred.docx
Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.
MEDIJI |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Glas Slavonije |
> Novi list |
> Slobodna Dalmacija |
> HRT |
> RTL |
> Dnevnik.hr |
> Index.hr |
> net.hr |