Eco-Herit@ge Matters KA2 projekt NAPOKON UŽIVO – U GRČKOJ!
Autor: Marinko Plazibat, 4. 11. 2021.
Još jedna nevjerojatna aktivnost Eco-Herit@ge Matters KA2 projekta. Ovoga puta, prva kratkoročna mobilnost s grupom učenika OŠ „Retfala“, održana u Prevezi, Grčka, između 24. i 30. listopada 2021. Već treću godinu u našoj školi radimo na projektu pod nazivom Eco Herit@ge Matters, koji promiče ekologiju i načine zaštite našega okoliša, podiže svijest o čistom okolišu te prepoznavanju svijeta u njemu. On je samo jedan u nizu eTwinning KA1, KA2 i Erasmus projekata koji naš školski Tim za projekte provodi. U njih su uključeni brojni učitelji te mnoga djeca, koja s puno uloženog truda rade na različitim zadacima koji se pred njih postavljaju.
Kroz prethodno razdoblje odradili smo mnoštvo različitih aktivnosti, zajedno s našim partnerima iz drugih zemalja uključenim u spomenuti projekt. Budući da Covid19 nije dopustio mobilnosti uživo, organizirali smo virtualna putovanja u Portugal, Rumunjsku i Italiju, a sada smo napokon mogli i uživo otići na prvu pravu mobilnost, u grčki grad Preveza.
Hrvatski tim predstavljalo je 4 učenika - Borna Požega, Ana Aračić, Šimun Škobić, i Petra Mikolin, pod nadzorom njihovih nastavnica, Marijane Živaljić i Ljiljane Mandurić.
Mobilnost je trajala ukupno sedam dana, uključujući i dane putovanja.
Najlakše je bilo putovati avionom - za neke je to bio prvi let, pa je posebno bilo uzbudljivo. Nakon slijetanja na atenski aerodrom pridružio nam se rumunjski tim te smo se uputili prema centru Atene, i glavnim znamenitostima Akropole, a nakon toga prema Prevezi, autobusom koji nas je čekao.
Sljedeći dan smo se zajedno s timovima iz Portugala i Italije uputili prema školi domaćina naše mobilnosti - 4. Gimnaziji Preveza. Ondje su nas dočekali ljubazni domaćini te smo se nakon upoznavanja, razmjene darova i pozdrava uputili u radionice upoznavanja škole, ali i samog grada Preveze. Na zanimljiva način po školi i gradu bili su postavljeni qR kodovi koji su tražili od djece, podijeljenih u različite timove, da se upoznaju s učionicama namijenjenim za različite predmete, ali i znamenitosti koje krase grad.
Treći dan bio je namijenjen za aktivnosti u Arheološkom Muzeju Nicopolis te upoznavanje s grčkom poviješću, kao i obilaske lokaliteta i drevnih građevina. Istoga dana susreli smo se s ekološkim centrom digitalne tehnologije povezan sa zaljevom Amvrakikos.
Nakon toga posjetili smo jednu od najljepših pješčanih plaža u Prevezi te u kratko vrijeme pokušali skupiti smeće koje smo pronašli ondje, u posebne vreće od platna koje smo ranije sami izrađivali.
Četvrti dan sudjelovali smo u prezentaciji proslave nacionalnog praznika, Greek National Holiday of „OXI“.
Nakon pretproslave u školi uputili smo se do centra grada, gdje su najbolji učenici škole položili vijence kod glavnog spomenika, a zatim u Gradsku vijećnicu gdje nas je primio gradonačelnik sa svojim suradnicima. Na prekrasnom svečanom prijemu, gdje su se za govornicom izmjenjivali važni ljudi grada, ali i mi koordinatori iz spomenutih zemalja, gradonačelnik nam je uručio certifikate za uspješan rad na projektu, uz poticaj da i dalje nastavimo s predanim radom, na sličnim projektima očuvanja okoliša.
No tu danu nije bio kraj. Kako je Preveza na samoj obali Egejskoga mora, uputili smo se u vožnju brodom te potragu za delfinima kojih je ondje mnogo. Iako nismo imali sreće te nismo uspjeli vidjeti delfine, uživali smo u krajoliku i samoj vožnji. Nakon vožnje morali smo probati temperaturu mora, pa smo se odvažili i na taj pothvat, jer ipak je kraj listopada, a kod nas je more odavno prehladno za kupanje, za razliku od spomenutog koje je bilo više nego ugodno.
Sljedeći dan bio je namijenjen proslavi spomenutog praznika, koji Grci slave u čast pobjede za vrijeme drugog svjetskog rata te pokreta otpora protiv nacizma. Bilo je lijepo vidjeti najbolje učenike Preveze kako u posebnoj povorci prolaze centrom grada, iza svoje zastave koje je nosio odabrani učenik ili učenica neke škole. Sve je započelo u mjesnoj pravoslavnoj crkvi sv. Haralampija iz 16. stoljeća.
Nakon toga uslijedio je izlet prema Pargi, jednom od najljepših turističkih odredišta grčke obale. Na putu smo posjetili mistični arheološki lokalitet nazvan „Oracle of the Dead“ (tj. mjesto gdje su stari Grci „pričali s mrtvima“).
Gradić Parga posebno nas je oduševio prekrasnim dvorcem na uzvisini, cvijećem, plažama, restoranima, kafićima i pogledima.
Posljednjeg dana boravka u školi smo imali razne radionice, učenje grčih plesova, ukrašavanje kamenja, bojanje i slično, u čemu smo svi uživali .
Sve je završilo ukusnim ručkom u restoranu uz more, gdje smo se uz odličnu tradicionalnu hranu zabavili uz glazbu tradicionalnog instrumenta Bouzouki, plešući sirtaki i pjevajući.
Zahvalni što smo imali priliku učiti i otkrivati nevjerojatna mjesta zajedno s našim međunarodnim timom!
Hvala, 4. Gimnazio iz Preveze, hvala, Eco Herit@ge Matters tim, hvala #ErasmusPlusHrvatska i #EtwinningEuropa!
Marijana Živaljić i Ljiljana Mandurić
Bili smo u Rumunjskoj, slijedi susret u našoj školi
ZAPOČELO OSTVARENJE NOVOGA ERASMUS+ PROJEKTA
U sklopu projekta ERASMUS + KA229 pod nazivom “The Power of Understanding” (Snaga razumijevanja) četiri učenice naše škole (Hanna Kaladić, Ana Magličić, Eva Getoš i Katarina Galinec), u pratnji učiteljice Tatjane Mioković i knjižničarke Ivane Hengl, koordinatorice projekta u OŠ “Retfala”, sudjelovale su od 27. do 31. siječnja 2020. u prvoj transnacionalnoj aktivnosti u “Vasile Parvan” školi u Barladu, Rumunjska.
U aktivnosti je sudjelovalo ukupno 19 učenika i 20 učitelja iz pet zemalja partnera u projektu (Cipar, Portugal, Litva, Španjolska, Hrvatska) te osam učitelja i 60 učenika iz škole domaćina kao nositelja projekta. Aktivnost pod nazivom “ The magic of the word” (Čarolija riječi) obrađivala je temu “Uloga bajki u kulturi neke zemlje”. Učenici su bili aktivno uključeni u sedam radionica te su, osim upoznavanja europske kulture kroz bajke i priče zemalja sudionica, imali prilike usavršiti svoju sposobnost komunikacije na engleskom jeziku te, upoznavanjem i druženjem s vršnjacima iz pet europskih zemalja, razvijati toleranciju i uvažavanje drugih. Vlastitim izlaganjima i prezentacijama učenici su imali priliku razvijati sampouzdanje i motivaciju za učenje te upoznati kulturu i tradiciju drugih zemalja i predstaviti svoju.
S druge strane, učitelji su obogatili svoje iskustvo europske suradnje u okviru ERASMUS+ i eTwinning projekata, razmjenjivali iskustva s kolegicama I kolegama i stručno se usavršavali upoznajući nove metode u poučavanju učenika za bolje razumijevanje pročitanog te, također, unaprijedili sposobnost komunikacije na engleskom jeziku.
Projekt se nastavlja drugom transnacionalnom aktivnosti čiji domaćin je OŠ “Retfala. Oko 20 učenika i 10 učitelja iz navedenih zemalja, uz učenike i učitelje naše škole, sudjelovat će u aktivnostima od 23. do 27. ožujka na temu ekologije.
Tatjana Mioković
Uvodni sastanak partnera u sklopu Erasmus+ KA2 projekta “Eco Herit@ge Matters” u Portugalu
IZVRSNI PARTNERI OBEĆAVAJU IZVRSTAN REZULTAT
U sklopu kontaktnog seminara koji je dio Erasmus+ KA2 projekta “Eco-Herit@ge Matters”, naše učiteljice Ljiljana Mandurić i Maja Holoker boravile su od 6. do 10. studenoga 2019. u Portugalu. Seminar je održan u gradu Espinhu, u školama Gomes de Almeida i
Domingos Capela, te u školi u Ovaru pod vodstvom koordinatorice ovoga projekta Marise Rocha.
Na seminaru su sudjelovale i po dvije predstavnice drugih država sudionica ovoga projekta: Rumunjske, Grčke i Italije te naši domaćini iz Portugala, Marisa Rocha I Bruno Marques. Još jednom se potvrdilo kako je riječ o izvrsnim partnerima koji obećavaju izvanredan rad i rezultate projekta.
Tijekom seminara održane su radionice o orijentaciji i izradi QR kodova. Na seminaru su dogovorene daljnje aktivnosti ovoga projekta – datumi mobilnosti, broj učenika i učitelja po mobilnosti, financijski aspekti, mjesečne aktivnosti itd. Prva mobilnost na kojoj će sudjelovati dva učitelja i četvero učenika naše škole je u ožujku 2020.g. u Italiji.
Tijekom seminara učiteljice su imale priliku obići tri portugalske škole, upoznati se s organizacijom rada škola te upoznati učitelje i učenike. Posljedni dan seminara provele su u Portu, gradu predivne arhitekture koji odiše poviješću.
Prekrasna mjesta, ljubazni i nasmijani ljudi, tradicionalna hrana, predivne građevine - sve to je utkano u ovo putovanje, uspomene, nova iskustva, znanje i poznanstva koje nam je ono donijelo.
Napisala: Maja Holoker
U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.
Popis udžbenika
za 2024./2025. šk. god.
Odabir udzbenika 2024-2025.pdf
Uporaba udzbenika prema odabiru iz 2023-2024.xlsx
POPIS UDZBENIKA 1.-4.pdf
POPIS UDZBENIKA 5.-8..pdf
ODLUKA O ODABIRU UDZBENIKA 23-24 (1).pdf
ODLUKAO O ODABIRU DOM 2023.-2024..pdf
POPIS DODATNIH MATERIJALA 2023.-2024..docx
Osnovni likovni pribor za rad 5 do 8 razred.docx
Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.
MEDIJI |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Glas Slavonije |
> Novi list |
> Slobodna Dalmacija |
> HRT |
> RTL |
> Dnevnik.hr |
> Index.hr |
> net.hr |