Prvo Erasmus+ domaćinstvo naše škole u projektu Eco-Herit@ge Matters
Autor: Marinko Plazibat, 24. 3. 2022.
OŠ „Retfala“ je od 7. do 11. 3. 2022. godine, u sklopu Erasmus+ KA2 Eco- Herit@ge Matters projekta, imala čast ugostiti čak pet međunarodnih škola s prostora Europe. Bilo je to najveće međunarodno iskustvo naše škole od njezina postojanja. Riječ je o dvije portugalske škole iz okolice Porta, o talijanskoj školi iz mjesta Gangi na Siciliji, o rumunjskoj školi iz mjesta Baclean te o grčkoj školi iz mjesta Preveza. Naša škola otvorila je širom svoja vrata međunarodnim partnerima te u pet izuzetnih dana pokazala svoju kvalitetu, timski rad i slavonsku gostoljubivost.
Eco-Herit@ge Matters je projekt koji za cilj ima proučavanje i očuvanje ekološke baštine s ciljem njezine reinterpretacije i prepoznavanja kao resursa za stvaranje novih radnih mjesta u poduzetništvu s naglaskom na turizam. Projekt je pokrenuo Mirko Andrić, učitelj geografije i ujedno voditelj Tima za projekte, daleke 2019. U projektnom timu su od samoga početka i učiteljice Verica Jukić, Marijana Živaljić, Ivona Ferić, Ljiljana Mandurić, Ivana Dolaček, Vlatka Šalić Dujmić, Tomislava Jukić i Maja Holoker. No u organiziranje petodnevnog domaćinstva nisu sudjelovali samo članovi tima, već se vrlo motivirano i srčano pridružila cijela škola.
Provedba projekta odužila se zbog krize uzrokovane pojavom koronavirusa pa je planirano domaćinstvo iz 2020. godine odrađeno sada. U projektnim aktivnostima je izravno sudjelovalo 14 učitelja (i ravnatelji svih uključenih škola), 23 učenika partnerskih škola te 20 učenika naše škole. Prvoga dana gosti su obišli Tvrđu, nakon čega je u školi organiziran svečani program. Program je uz pratnju školskog zbora, TS Batorek, ritmičku skupinu škole te gudački trio učenica naše škole oduševio sve prisutne, među kojima je bila i dogradonačenica Grada Osijeka, gospođa Jasenka Crnković. Udruga Šokačka grana svesrdno je pomogla u organizaciji aktivnosti čitavog tjedna, i to kroz tradicijsko uređenje škole, prikaz tradicijskog veza na programu otvaranja, organizaciju radionice tradicijskih igara nakon programa otvorenja te u organizaciji radionice veza posljednjeg dana aktivnosti. U uređenju škole pomogao je i cijenjeni osječki umjetnik Nikola Faler ustupivši školi njegove nadaleko poznate skulpture od slame. U suradnji i pod pokroviteljstvom Kulturnog centra Osijek, školi je ustupljena konferencijska dvorana u prostoru Stare pekare u kojoj se predstavila naša škola te izložen program domaćinstva. HI hostel Stara pekara bio je svih pet dana smještaj za naše goste, ali i mjesto za večernja druženja i zabavu.
Drugog dana program sudionike je odveo u snijegom okićen Park prirode Papuk. Nakon prilaska Grofove staze, koja je na sudionike ostavila izuzetan dojam, uslijedio je objed u Planinarskom domu Jankovac. Posjet Geo-info centru u Voćinu, čiji je sadržaj sve ostavio bez daha izuzetnom kombinacijom obrazovnih i atraktivnih sadržaja, zaokružio je posjet parku. Put je zatim vodio prema Đakovu i đakovačkoj katedrali, a povratak u Osijek uslijedio je nakon tradicijske večere.
Srijeda je bio dan rezerviran za QR istraživačku rutu centrom Osijeka od Tvrđe do Gornjeg grada, koja se oslanjala na kombinaciju IKT vještina i ekološkom i baštinskom pristupu prostornim sadržajima. Nakon što su kušali langošice, bureke i pite, sudionici su se pješice uz Dravu preko vodenice uputili prema Pampasu, na kojem je odrađena aktivnost „pologging“ u kojoj su učenici šetajući prikupljali otpad. U isto vrijeme ravnatelji gostujućih škola su u pratnji ravnatelja Igora Kopića posjetili Vukovar i Erdut, te ih je prostoru Grada Osijeka službeno primio dogradonačelnik Grada Osijek, gospodin Dragan Vulin.
Četvrtog dana sudionicu su se uputili u Info centar „Podravlje“ kojim upravljaju Hrvatske šume, a osnovan je i radi kao dio projekta „Naturavita“. Izuzetan gospodin Dalibor Tonc bio je naš domaćin koji nam je pokazao centar, proveo nas poučnom stazom te osigurao sadnju šest stabala - za svaku školu po jedno. Slijedio je posjet Lovačkom domu Zlatna greda te Parku prirode Kopački rit.
Petoga dana organizirane su četiri jasno tematski povezane radionice: kemijska analiza vode rijeke Drave i tla s Pampasa, osmišljavanje održivog razvoja Pampasa i poslova budućnosti, radionica tradicijskog veza Šokačke grane. U isto vrijeme organiziran je radni sastanak koordinatora projekta svih škola. Nakon svečanog programa zatvaranja održana je IKT radionica usmjerena na TwinSpace stranice projekta. Završna večera bila je u znaku tradicijski pripremljenog čobanca i šarana u rašljama uz pratnju tamburaša. Bila je ovo prilika da se u opuštenoj atmosferi svi sudionici druže i osjete pravo slavonsko veselje i gostoprimstvo.
Izvanredno zadovoljstvo svih sudionika potvrđeno je višestrukim procesima evaluacije. No i bez njih bilo je očito da je domaćinstvo ispunilo sve svoje zadatke - od onih jasno projektno tematski strukturiranih do onih organizacijskih. Ali naši su gosti prije svega isticali da su se u našoj školi osjećali kao kod kuće, da ih inspirira naše zajedništvo i timski rad, uključenost naših učenika i kvaliteta programa.
Uime tima zahvaljujem svim zaposlenicima škole, uključenim učenicima i roditeljima, partnerima i donatorima na svesrdnoj pomoći i entuzijazmu jer bez uključenja svih ovo prvo domaćinstvo škole u Erasmus+ projektima ne bi bilo toliko kvalitetno.
Mirko Andrić, koordinator projekta u OŠ „Retfala“
Bili smo u Rumunjskoj, slijedi susret u našoj školi
ZAPOČELO OSTVARENJE NOVOGA ERASMUS+ PROJEKTA
U sklopu projekta ERASMUS + KA229 pod nazivom “The Power of Understanding” (Snaga razumijevanja) četiri učenice naše škole (Hanna Kaladić, Ana Magličić, Eva Getoš i Katarina Galinec), u pratnji učiteljice Tatjane Mioković i knjižničarke Ivane Hengl, koordinatorice projekta u OŠ “Retfala”, sudjelovale su od 27. do 31. siječnja 2020. u prvoj transnacionalnoj aktivnosti u “Vasile Parvan” školi u Barladu, Rumunjska.
U aktivnosti je sudjelovalo ukupno 19 učenika i 20 učitelja iz pet zemalja partnera u projektu (Cipar, Portugal, Litva, Španjolska, Hrvatska) te osam učitelja i 60 učenika iz škole domaćina kao nositelja projekta. Aktivnost pod nazivom “ The magic of the word” (Čarolija riječi) obrađivala je temu “Uloga bajki u kulturi neke zemlje”. Učenici su bili aktivno uključeni u sedam radionica te su, osim upoznavanja europske kulture kroz bajke i priče zemalja sudionica, imali prilike usavršiti svoju sposobnost komunikacije na engleskom jeziku te, upoznavanjem i druženjem s vršnjacima iz pet europskih zemalja, razvijati toleranciju i uvažavanje drugih. Vlastitim izlaganjima i prezentacijama učenici su imali priliku razvijati sampouzdanje i motivaciju za učenje te upoznati kulturu i tradiciju drugih zemalja i predstaviti svoju.
S druge strane, učitelji su obogatili svoje iskustvo europske suradnje u okviru ERASMUS+ i eTwinning projekata, razmjenjivali iskustva s kolegicama I kolegama i stručno se usavršavali upoznajući nove metode u poučavanju učenika za bolje razumijevanje pročitanog te, također, unaprijedili sposobnost komunikacije na engleskom jeziku.
Projekt se nastavlja drugom transnacionalnom aktivnosti čiji domaćin je OŠ “Retfala. Oko 20 učenika i 10 učitelja iz navedenih zemalja, uz učenike i učitelje naše škole, sudjelovat će u aktivnostima od 23. do 27. ožujka na temu ekologije.
Tatjana Mioković
Uvodni sastanak partnera u sklopu Erasmus+ KA2 projekta “Eco Herit@ge Matters” u Portugalu
IZVRSNI PARTNERI OBEĆAVAJU IZVRSTAN REZULTAT
U sklopu kontaktnog seminara koji je dio Erasmus+ KA2 projekta “Eco-Herit@ge Matters”, naše učiteljice Ljiljana Mandurić i Maja Holoker boravile su od 6. do 10. studenoga 2019. u Portugalu. Seminar je održan u gradu Espinhu, u školama Gomes de Almeida i
Domingos Capela, te u školi u Ovaru pod vodstvom koordinatorice ovoga projekta Marise Rocha.
Na seminaru su sudjelovale i po dvije predstavnice drugih država sudionica ovoga projekta: Rumunjske, Grčke i Italije te naši domaćini iz Portugala, Marisa Rocha I Bruno Marques. Još jednom se potvrdilo kako je riječ o izvrsnim partnerima koji obećavaju izvanredan rad i rezultate projekta.
Tijekom seminara održane su radionice o orijentaciji i izradi QR kodova. Na seminaru su dogovorene daljnje aktivnosti ovoga projekta – datumi mobilnosti, broj učenika i učitelja po mobilnosti, financijski aspekti, mjesečne aktivnosti itd. Prva mobilnost na kojoj će sudjelovati dva učitelja i četvero učenika naše škole je u ožujku 2020.g. u Italiji.
Tijekom seminara učiteljice su imale priliku obići tri portugalske škole, upoznati se s organizacijom rada škola te upoznati učitelje i učenike. Posljedni dan seminara provele su u Portu, gradu predivne arhitekture koji odiše poviješću.
Prekrasna mjesta, ljubazni i nasmijani ljudi, tradicionalna hrana, predivne građevine - sve to je utkano u ovo putovanje, uspomene, nova iskustva, znanje i poznanstva koje nam je ono donijelo.
Napisala: Maja Holoker
U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.
Popis udžbenika
za 2024./2025. šk. god.
Odabir udzbenika 2024-2025.pdf
Uporaba udzbenika prema odabiru iz 2023-2024.xlsx
POPIS UDZBENIKA 1.-4.pdf
POPIS UDZBENIKA 5.-8..pdf
ODLUKA O ODABIRU UDZBENIKA 23-24 (1).pdf
ODLUKAO O ODABIRU DOM 2023.-2024..pdf
POPIS DODATNIH MATERIJALA 2023.-2024..docx
Osnovni likovni pribor za rad 5 do 8 razred.docx
Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.
MEDIJI |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Glas Slavonije |
> Novi list |
> Slobodna Dalmacija |
> HRT |
> RTL |
> Dnevnik.hr |
> Index.hr |
> net.hr |