The Power of Understanding NASTAVILI SMO S MAPIRANJEM
Autor: Marinko Plazibat, 24. 3. 2022.
U sklopu Erasmus+ projekta The Power of Understanding, 23. ožujka održano je više različitih aktivnosti. Prijepodne je ispred lll. gimnazije započela prva aktivnost, koju je pripremila i vodila učiteljica Ivana Dolaček - mapiranje grada. Sudjelovalo je 9 učenika OŠ „Retfala“, podijeljenih u skupine s učenicima iz drugih država, čiji je zadatak bio paziti da njihov tim ide pravim putem. S njima su bile i učiteljice Sanda Dominković i Stela Zubaj.
Učenici iz drugih država pratili su upute pomoću aplikacije Actionbound i skenirali kodove postavljene na različitim mjestima u gradu. Imali su priliku vidjeti različite spomenike, ulice i ustanove grada Osijeka.
Nakon prve aktivnosti imali su malo slobodnog vremena. Većina učenika kupovala je suvenire ili razgledavala središte Osijeka. Cilj je bio da zapamte što više informacija o gradu jer ih je, nakon ručka, u školi čekao kviz Kahoot kojim su provjerili koliko su naučili. Pobjednik kviza osvojio je nagradu. Nakon kviza učenici su opet bili u skupinama i razgovarali o problemima s otpadom. U tome su se pridružila još tri učenika osmoga razreda OŠ „Retfala“.
Navečer je slijedila večera i druženje. Osim gostiju, prisutni su bili naši učitelji članovi projektnog tima i ravnatelj škole Igor Kopić te dio naših učenika, sudionika projekta. Nakon večere servirana je torta i podijeljene su diplome svim sudionicima.
Petra Grgić, 7.a
Bili smo u Rumunjskoj, slijedi susret u našoj školi
ZAPOČELO OSTVARENJE NOVOGA ERASMUS+ PROJEKTA
U sklopu projekta ERASMUS + KA229 pod nazivom “The Power of Understanding” (Snaga razumijevanja) četiri učenice naše škole (Hanna Kaladić, Ana Magličić, Eva Getoš i Katarina Galinec), u pratnji učiteljice Tatjane Mioković i knjižničarke Ivane Hengl, koordinatorice projekta u OŠ “Retfala”, sudjelovale su od 27. do 31. siječnja 2020. u prvoj transnacionalnoj aktivnosti u “Vasile Parvan” školi u Barladu, Rumunjska.
U aktivnosti je sudjelovalo ukupno 19 učenika i 20 učitelja iz pet zemalja partnera u projektu (Cipar, Portugal, Litva, Španjolska, Hrvatska) te osam učitelja i 60 učenika iz škole domaćina kao nositelja projekta. Aktivnost pod nazivom “ The magic of the word” (Čarolija riječi) obrađivala je temu “Uloga bajki u kulturi neke zemlje”. Učenici su bili aktivno uključeni u sedam radionica te su, osim upoznavanja europske kulture kroz bajke i priče zemalja sudionica, imali prilike usavršiti svoju sposobnost komunikacije na engleskom jeziku te, upoznavanjem i druženjem s vršnjacima iz pet europskih zemalja, razvijati toleranciju i uvažavanje drugih. Vlastitim izlaganjima i prezentacijama učenici su imali priliku razvijati sampouzdanje i motivaciju za učenje te upoznati kulturu i tradiciju drugih zemalja i predstaviti svoju.
S druge strane, učitelji su obogatili svoje iskustvo europske suradnje u okviru ERASMUS+ i eTwinning projekata, razmjenjivali iskustva s kolegicama I kolegama i stručno se usavršavali upoznajući nove metode u poučavanju učenika za bolje razumijevanje pročitanog te, također, unaprijedili sposobnost komunikacije na engleskom jeziku.
Projekt se nastavlja drugom transnacionalnom aktivnosti čiji domaćin je OŠ “Retfala. Oko 20 učenika i 10 učitelja iz navedenih zemalja, uz učenike i učitelje naše škole, sudjelovat će u aktivnostima od 23. do 27. ožujka na temu ekologije.
Tatjana Mioković
Uvodni sastanak partnera u sklopu Erasmus+ KA2 projekta “Eco Herit@ge Matters” u Portugalu
IZVRSNI PARTNERI OBEĆAVAJU IZVRSTAN REZULTAT
U sklopu kontaktnog seminara koji je dio Erasmus+ KA2 projekta “Eco-Herit@ge Matters”, naše učiteljice Ljiljana Mandurić i Maja Holoker boravile su od 6. do 10. studenoga 2019. u Portugalu. Seminar je održan u gradu Espinhu, u školama Gomes de Almeida i
Domingos Capela, te u školi u Ovaru pod vodstvom koordinatorice ovoga projekta Marise Rocha.
Na seminaru su sudjelovale i po dvije predstavnice drugih država sudionica ovoga projekta: Rumunjske, Grčke i Italije te naši domaćini iz Portugala, Marisa Rocha I Bruno Marques. Još jednom se potvrdilo kako je riječ o izvrsnim partnerima koji obećavaju izvanredan rad i rezultate projekta.
Tijekom seminara održane su radionice o orijentaciji i izradi QR kodova. Na seminaru su dogovorene daljnje aktivnosti ovoga projekta – datumi mobilnosti, broj učenika i učitelja po mobilnosti, financijski aspekti, mjesečne aktivnosti itd. Prva mobilnost na kojoj će sudjelovati dva učitelja i četvero učenika naše škole je u ožujku 2020.g. u Italiji.
Tijekom seminara učiteljice su imale priliku obići tri portugalske škole, upoznati se s organizacijom rada škola te upoznati učitelje i učenike. Posljedni dan seminara provele su u Portu, gradu predivne arhitekture koji odiše poviješću.
Prekrasna mjesta, ljubazni i nasmijani ljudi, tradicionalna hrana, predivne građevine - sve to je utkano u ovo putovanje, uspomene, nova iskustva, znanje i poznanstva koje nam je ono donijelo.
Napisala: Maja Holoker
U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.
Popis udžbenika
za 2024./2025. šk. god.
Odabir udzbenika 2024-2025.pdf
Uporaba udzbenika prema odabiru iz 2023-2024.xlsx
POPIS UDZBENIKA 1.-4.pdf
POPIS UDZBENIKA 5.-8..pdf
ODLUKA O ODABIRU UDZBENIKA 23-24 (1).pdf
ODLUKAO O ODABIRU DOM 2023.-2024..pdf
POPIS DODATNIH MATERIJALA 2023.-2024..docx
Osnovni likovni pribor za rad 5 do 8 razred.docx
Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.
MEDIJI |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Glas Slavonije |
> Novi list |
> Slobodna Dalmacija |
> HRT |
> RTL |
> Dnevnik.hr |
> Index.hr |
> net.hr |