The Power of Understanding u Osijeku BILI SMO ODLIČNI DOMAĆINI
Autor: Marinko Plazibat, 1. 4. 2022.
Naša je škola od 21. do 25. ožujka 2022. bila domaćin u Erasmus+ projektu „The Power of Understanding“ gostima iz pet zemalja: Cipra, Portugala, Rumunjske, Španjolska i Litve (24 učenika i 12 učitelja) . Mobilnost u Osijeku bila je četvrta po redu u ovome projektu, koji je započeo još 2019., ali je zbog pandemije produžen do kolovoza 2022.
Tijekom pet nezaboravnih dana naši su učenici i učitelji pokazali svu raskoš pravog slavonskog gostoprimstva, ljepotu našega kraja te organizirali mnoge zanimljive radionice.
Prvoga dana, 21. 3. 2022., u OŠ „Retfala“ u prijepodnevnim je satima organiziran kulturno-umjetnički program na kojemu je sudjelovao školski zbor predvođen učiteljicom Ivonom Ferić te uz pratnju Tamburaškog društva „Batorek“, školska plesna skupina učiteljice Tanje Nemčanin te učenice Ana Babić, Lucija Matasović i Lana Dizdar na gudačkim instrumentima. Pozdrave i dobrodošlicu gostima uputili su koordinatorica projekta Sanda Dominković, ravnatelj škole Igor Kopić te zamjenik gradonačelnika grada Osijeka Dragan Vulin. Nakon doručka koji se sastojao od slavonskih delicija i predstavljanja svih timova, učiteljica Ivana Palijan održala je s učenicima radionicu za upoznavanje. Uslijedio je ručak uz Dravu te informativna šetnja gradom pod vodstvom turističkog vodiča Turističke zajednice grada Osijeka. Dan je završio večerom u školi i odličnom zabavom uz karaoke i ples.
Utorak je bio dan rezerviran za terenske aktivnosti u sklopu projekta Hrvatskih šuma „Naturavita“, na kojima su učenici i učitelji iz svih zemalja sudionica projekta sudjelovali u radionici na kojoj su s pomoću kompasa i dalekozora rješavali praktične zadatke, a nakon toga posjetili su Zlatnu Gredu i Kopački rit u kojem su se upoznali s bogatom bioraznolikošću toga parka prirode.
U srijedu su naši gosti bolje upoznali grad Osijek prilikom radionice s QR kodovima i mapiranja grada pod vodstvom učiteljice Ivane Dolaček. Prekrasan, vedar i sunčan dan bio je sjajna prilika da naši gosti dožive boje, mirise i ritam naše slavonske metropole, obave kupovinu u centru grada, a i da se učitelji opuste uz kavu s pogledom na rijeku Dravu. Nakon ručka, gosti su se uputili u školu na kviz u kojemu su pokazali koliko su upoznali naš grad. Pobjednik kviza nagrađen je simboličnim darom za uspomenu. Na svečanoj večeri sudionicima su dodijeljeni certifikati, nakon čega se proslavilo uz tortu i pjesmu.
Četvrtak je ponovno bio dan rezerviran za upoznavanje prirodnih ljepota. Prva je postaja bila Jankovac, izletište Nacionalnog parka Papuk, gdje su naši gosti uživali u prekrasnim prizorima modrozelenoga jezera i po prvi put u životu vidjeli mnoge biljke i životinje. Najviše ih se dojmio vodopad Skakavac koji je ubrzo postao omiljeno mjesto za fotografiranje i kulisa brojnih „selfija“. Nakon okrjepe u planinskoj kući nastavili smo put Đakova. Posjetili smo Državnu ergelu lipicanaca, gdje su naši gosti doznali mnogo toga o povijesti ergele uz stručno prevođenje učiteljice Ivane Palijan te uživali u društvu tih plemenitih životinja. Nastavili smo se dičiti lijepim Đakovom uz šetnju gradom i posjetu katedrali, o čijoj nam je povijesti brojne zanimljivosti ispričala učiteljica Ivana Palijan. Večer je završila u odličnom raspoloženju na večeri u restoranu „Kuća dida Tunje“ uz nezaobilaznu pjesmu i ples.
Posljednji se dan našega domaćinstva sastojao od tri radionice koje su se održale u prostorijama naše škole. Učiteljice Ivana Palijan i Gordana Lušić održale su gostima vrlo zanimljivu radionicu o hrvatskom jeziku. Iduća radionica bila je posvećena tradicionalnoj slavonskoj pjesmi – bećarcu. Uz učiteljice Tatjanu Mioković, Ružicu Jerbić i Tanju Nemčanin, bećarac je našim gostima približio i državni prvak u pjevanju bećeraca Stjepan Knežević uz pratnju tamburaša Matije Minarika, a na raspjevanoj su radionici nastali bećarci na pet stranih jezika. Treća je radionica bila o eTwinning platformi, a održao ju je učitelj Mirko Andrić. Nakon ručka uslijedio je rastanak - naši gosti iznijeli su svoje zadovoljstvo boravkom u Osijeku, a naši su učenici, uz poneku suzu, ispratili svoje nove prijatelje.
Domaćinstvo Erasmus+ projekta pokazalo se kao nenadmašan vid iskustvenog učenja, kako za naše učenike, tako i za učitelje. Razvijanje empatije, razbijanje predrasuda, izlasci iz zone komfora, komunikacija na stranom jeziku i jedna posebna vrsta zajedništva koju smo doživjeli sudjelovanjem u ovome projektu iskustvo je koje nas je sve obogatilo na mnogo načina i koje ćemo pamtiti do kraja života.
Sanda Dominković, koordinatorica projekta u OŠ „Retfala“
Bili smo u Rumunjskoj, slijedi susret u našoj školi
ZAPOČELO OSTVARENJE NOVOGA ERASMUS+ PROJEKTA
U sklopu projekta ERASMUS + KA229 pod nazivom “The Power of Understanding” (Snaga razumijevanja) četiri učenice naše škole (Hanna Kaladić, Ana Magličić, Eva Getoš i Katarina Galinec), u pratnji učiteljice Tatjane Mioković i knjižničarke Ivane Hengl, koordinatorice projekta u OŠ “Retfala”, sudjelovale su od 27. do 31. siječnja 2020. u prvoj transnacionalnoj aktivnosti u “Vasile Parvan” školi u Barladu, Rumunjska.
U aktivnosti je sudjelovalo ukupno 19 učenika i 20 učitelja iz pet zemalja partnera u projektu (Cipar, Portugal, Litva, Španjolska, Hrvatska) te osam učitelja i 60 učenika iz škole domaćina kao nositelja projekta. Aktivnost pod nazivom “ The magic of the word” (Čarolija riječi) obrađivala je temu “Uloga bajki u kulturi neke zemlje”. Učenici su bili aktivno uključeni u sedam radionica te su, osim upoznavanja europske kulture kroz bajke i priče zemalja sudionica, imali prilike usavršiti svoju sposobnost komunikacije na engleskom jeziku te, upoznavanjem i druženjem s vršnjacima iz pet europskih zemalja, razvijati toleranciju i uvažavanje drugih. Vlastitim izlaganjima i prezentacijama učenici su imali priliku razvijati sampouzdanje i motivaciju za učenje te upoznati kulturu i tradiciju drugih zemalja i predstaviti svoju.
S druge strane, učitelji su obogatili svoje iskustvo europske suradnje u okviru ERASMUS+ i eTwinning projekata, razmjenjivali iskustva s kolegicama I kolegama i stručno se usavršavali upoznajući nove metode u poučavanju učenika za bolje razumijevanje pročitanog te, također, unaprijedili sposobnost komunikacije na engleskom jeziku.
Projekt se nastavlja drugom transnacionalnom aktivnosti čiji domaćin je OŠ “Retfala. Oko 20 učenika i 10 učitelja iz navedenih zemalja, uz učenike i učitelje naše škole, sudjelovat će u aktivnostima od 23. do 27. ožujka na temu ekologije.
Tatjana Mioković
Uvodni sastanak partnera u sklopu Erasmus+ KA2 projekta “Eco Herit@ge Matters” u Portugalu
IZVRSNI PARTNERI OBEĆAVAJU IZVRSTAN REZULTAT
U sklopu kontaktnog seminara koji je dio Erasmus+ KA2 projekta “Eco-Herit@ge Matters”, naše učiteljice Ljiljana Mandurić i Maja Holoker boravile su od 6. do 10. studenoga 2019. u Portugalu. Seminar je održan u gradu Espinhu, u školama Gomes de Almeida i
Domingos Capela, te u školi u Ovaru pod vodstvom koordinatorice ovoga projekta Marise Rocha.
Na seminaru su sudjelovale i po dvije predstavnice drugih država sudionica ovoga projekta: Rumunjske, Grčke i Italije te naši domaćini iz Portugala, Marisa Rocha I Bruno Marques. Još jednom se potvrdilo kako je riječ o izvrsnim partnerima koji obećavaju izvanredan rad i rezultate projekta.
Tijekom seminara održane su radionice o orijentaciji i izradi QR kodova. Na seminaru su dogovorene daljnje aktivnosti ovoga projekta – datumi mobilnosti, broj učenika i učitelja po mobilnosti, financijski aspekti, mjesečne aktivnosti itd. Prva mobilnost na kojoj će sudjelovati dva učitelja i četvero učenika naše škole je u ožujku 2020.g. u Italiji.
Tijekom seminara učiteljice su imale priliku obići tri portugalske škole, upoznati se s organizacijom rada škola te upoznati učitelje i učenike. Posljedni dan seminara provele su u Portu, gradu predivne arhitekture koji odiše poviješću.
Prekrasna mjesta, ljubazni i nasmijani ljudi, tradicionalna hrana, predivne građevine - sve to je utkano u ovo putovanje, uspomene, nova iskustva, znanje i poznanstva koje nam je ono donijelo.
Napisala: Maja Holoker
U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.
Popis udžbenika
za 2024./2025. šk. god.
Odabir udzbenika 2024-2025.pdf
Uporaba udzbenika prema odabiru iz 2023-2024.xlsx
POPIS UDZBENIKA 1.-4.pdf
POPIS UDZBENIKA 5.-8..pdf
ODLUKA O ODABIRU UDZBENIKA 23-24 (1).pdf
ODLUKAO O ODABIRU DOM 2023.-2024..pdf
POPIS DODATNIH MATERIJALA 2023.-2024..docx
Osnovni likovni pribor za rad 5 do 8 razred.docx
Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.
MEDIJI |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Glas Slavonije |
> Novi list |
> Slobodna Dalmacija |
> HRT |
> RTL |
> Dnevnik.hr |
> Index.hr |
> net.hr |