450 GODINA HORVATA
'Orvaščanska priča - slikovnica
Cilj projekta:
Na nacionalno-kulturološkoj razini poticati i osvijestiti važnost i bogatstvo kulturne baštine
Način realizacije projekta:
Stručno pedagoškim usmjeravanjem poticati učenike na istraživački rad i očuvanje prošlosti Horvata u pisanom i usmenom izričaju; osmisliti tekst, fotografirati motive iz Horvata; slikom u određenoj tehnici osmisliti koncepciju, grafički dizajnirati i urediti slikovnicu; tiskati slikovnicu
Vremenski okvir projekta:
Tijekom školske godine
Osnovna namjena projekta:
Izražavanje povijesti Horvata, bogatstva kulturne baštine obliku slikovnice.
Način vrednovanja:
Osposobljavanje i usmjeravanje učenika u izradi slikovnice.
Način korištenja rezultata vrednovanja:
Za edukaciju i osvješćivanje bogatstva kulturne baštine.
Voditelji projekta:
Z.Tavčar, I. Solenički, S. Ivšan i Z. Babić
450 GODINA HORVATA
kulturna baština, običaji Horvata
Cilj projekta:
Upoznati tradicijske vrijednosti zavičaja, razvijati interes za očuvanjem tradicijskih vrijednosti, osposobiti učenike za življenje u skladu s njima te pripremu za prenošenje budućim generacijama, upoznati običaje Horvata kroz cijelu godinu, poticanje učenika na njegovanje i revitalizaciju običaja.
Način realizacije projekta:
Istraživanje učenika po točno određenim zadacima (djedovi, bake, susjedi…) i sistematizacija u školi; kroz radionice: horvaščanska nošnja – šnjitanje, češljanje, pjevanje, ples.
Vremenski okvir projekta:
Tijekom školske godine.
Osnovna namjena projekta:
Upoznavanje i istraživanje starih i zapostavljenih običaja, te njihovo oživljavanje, očuvanje tradicijskih vrijednosti Horvata.
Način vrednovanja:
Kroz prezentacije roditeljima na školskim svečanostima, uspješnost revitalizacije nekih običaja.
Načnin korištenja rezultata vrednovanja:
Kao didaktički materijal za buduće generacije i promicanje kulturnih i običajnih vrijednosti Horvata.
Voditelji projekta:
Z.Tavčar, I. Solenički, S. Ivšan i Z. Babić u suradnji s KUD-om Horvati
450 GODINA HORVATA
rječnik zavičajnog govora Horvata
Cilj projekta:
Na znanstveno-nacionalno-kulturološkoj razini osvijestiti važnost i bogatstvo kulturne baštine i jezičnog izričaja.
Način realizacije projekta:
Prikupiti, popisati, opisati i obraditi leksičke jedinice, urediti građu, oformiti koncepciju, valjano grafički oblikovati i tiskati rječnik.
Vremenski okvir projekta:
Višegodišnji projekt
Osnovna namjena projekta: Izraditi rječnik zavičajnog govora i sudjelovati u izradi Velikog rječnika hrvatskih zavičajnih govora.
Način vrednovanja:
Osposobljavanje i usmjeravanje učenika u izradi rječnika, objavljivanje prikupljene građe.
Način korištenja rezultata vrednovanja:
U znanstvene svrhe, za edukaciju i kulturnu baštinu.
Voditelji projekta:
Zrinka Babić i Majda Tometić
PREVENCIJA NASILJA MEĐU DJECOM-PRESTANI!
Svrha (namjena) projekta:
Dosadašnje spoznaje pokazale su da je prevencija jedini stvarno učinkoviti način sprečavanja nasilja među djecom. O tome svjedoče najuspješniji skandinavski programi protiv nasilja među školskom djecom koji bilježe učinkovitost od 50% u smanjenju pojavnosti takvog ponašanja.
Cilj programa:
Projekt je planiran kao prevencija i pomoć školama, da prepoznaju problem i iskrenost o stupnju u kojem je problem nasilništva među školskom djecom prisutan u njihovim školama.
Zadaci: Kratkoročni, specifični zadaci:
Učenicima pružiti prilika da otvoreno govore o nasilju bez straha o stigmatizaciji i osveti. Potrebno je i povećati svjesnost djece o problemu nasilja, ohrabriti ih da prijavljuju učiteljima slučajeve nasilja, uputiti ih kome se mogu obratiti za pomoć, povećati stupanj njihova povjerenja u nastavnike, kako se ponašati ako svjedoče nasilju i sl.
Učiteljima i nastavnicima povećati njihove kompetencije da opaze, reagiraju i spriječe probleme nasilja.
Roditelje potaknuti da prepoznaju znakove kod zlostavljanog djeteta.
Ravnatelja potaknuti da pruže adekvatnu pomoć i podršku nastavnom i stručnom osoblju sa ciljem smanjivanja nasilja u školama.
Nositelj programa:
Udruga „Ti si OK“
Provoditelji programa:
Sonja Jarebica
Korisnici:
Ciljna skupina su učenici petog i šestog razreda
«K A K O R E Ć I – N E ?»
PROGRAM PREVENCIJE OVISNOSTI I NASILJA MEĐU UČENICIMA
U projektu Kako reći ne ?! obrađuje se dvadesetak različitih tema odabranih na temelju znanja iz školske, socijalne i obiteljske pedagogije, ego, razvojne, pedagoške i socijalne psihologije, dječje psihopatologije, vlastitog pedagoškog iskustva i specifičnih razvojnih i situacijskih potreba i problema učenika. Teme su postavljene afirmativno (prema načelima suvremenih odgojnih znanosti) i pristupa im se iskustveno.
CILJ: Upoznati učenike s problemima koji se javljaju tijekom odrastanja i u okruženju, različitim načinima sučeljavanja sa stresom, strategijama rješavanja problema i traženja pomoći, kroz sljedeće ZADATKE:
-
osnaživanje ličnosti (self psihologija) - upoznavanjem sebe i svojih potreba, osjećaja i ciljeva;
-
razvijanje pozitivnog pojma (slike) o sebi (samopouzdanje i samopoštovanje);
-
razvijanje empatije, asertivnog i prosocijalnog ponašanja (prevencija bullyinga - medijacije);
-
otkrivanje učinkovitih načina za rješavanje problema;
-
prosuđivanje posljedica nezdravih i rizičnih obrazaca i oblika ponašanja;
-
razvijanje metakognitivnih sposobnosti (svjesnost i razumijevanje vlastitih kognitivnih procesa i stilova učenja);
-
kreiranje jasnog stava prema nasilničkom, ovisničkom i drugim oblicima devijantnog ponašanja.
Namjena: učenici od V. do VIII. razreda (osobito VII. i VIII.)
Nositelji aktivnosti: voditelj, ravnateljica, učitelji-razrednici i stručni suradnik-defektolog.
Voditelj: Petar Smontara, prof., postdiplomant pedagogije (s izobrazbom iz TA i poslijediplomskom stručnom izobrazbom iz integrativne psihoterapije).
Vremenik aktivnosti: tijekom nastavne godine
Načini ostvarivanja aktivnosti:
Veći dio projekta izvodi voditelj (školskog preventivnog programa) s učenicima u obliku tematskih radionica tijekom nastavne godine kroz izvannastavne aktivnosti.
Manji dio operativnog programa mogu izvoditi razrednici i/ili predmetni učitelji (prema napucima voditelja i vanjskih suradnika), a u sklopu Programa rada razrednika ili Programa pojedinih nastavnih predmeta.
Individualni rad s učenicima (rizične skupine) provodi se kao nadopuna rada, sukladno potrebama.
U realizaciju pojedinih tema bit će kroz predavanja i radionice za učitelje uključeni vanjski suradnici – stručnjaci različitih područja znanosti (u suradnji s Hrabrim telefonom, Poliklinikom za zaštitu djece grada Zagreba i Klinikom za dječje bolesti u Zagrebu).
DOBRI DUPIN
Svrha projekta:
Poticati pozitivan odnos prema prirodi i ekologiji, uvoditi učenike u samostalno istraživanje: povezivati saznanja s konkretniim primjerima, kontaktirati sa znanstvenicima Instituta Plavi svijet, njegovati svijest o Jadranskom moru i potrebi očuvanja okoliša, ukazati na potrebu interdisciplinarnog pristupa u proučavanju prirodne baštine, prirodno-geografskih i društveno-gospodarskih karakteristika prostora ,usvajanjem dobrog dupina Ivana na maturalnom putovanju u svibnju 2012., stvoren je kontakt i veza s Institutom Plavi svijet; daljnjom brigom o dupinu, odn. humanitarnim radom, učenjem, povezivanjem i stvaranjem kontakata potaknut će se briga i svijest o važnosti prirode, osmisliti načine i mjesto skupljanja humanitarne pomoći, posjetiti Plavi svijet i dupina Ivana u sedmom ili osmom razredu.
Cilj projekta:
1. Spoznati važnost očuvanja prirode i prirodnih staništa
2. Uočiti važnost očuvanja prirodne baštine i pravilno brinuti o njoj
3. Upoznati, naučiti, njegovati svijest o važnosti životinjskog i biljnog svijeta na primjeru brige o dupinima
4. Surađivati i stvoriti trajnu komunikaciju s Institutom za istraživanje mora «Plavi svijet» u Velom Lošinju, čija je misija istraživanje i zaštita morskog okoliša i morskih organizama te edukacija o potrebi očuvanja morskog ekosustava i posebice ugroženih morskih vrsta
5. Sudjelujući u akciji Plavog svijeta 'Usvojite dupina' podržavati Jadranski projekt dupin i aktivnosti istraživanja i zaštite dobrih dupina na području Lošinja i Cresa, te podupirati zaštitu okoliša u kojem borave
6. Donirati sredstva humanitarnog karaktera za nastavak dugogodišnjeg rada na podizanju svijesti javnosti na lokalnoj i državnoj razini
7. Učiti o dobrim dupinima edukacijom u surednji s Institutom Plavi svijet ( Tko su dobri dupini?, Životni ciklus, Kako dolaze na svijet, Tko ih štiti?, Tko ih ugrožava?, Kako se hrane, Kako se odmaraju, Gdje žive na Jadranu?)
Vremenik aktivnosti:
višegodišnji projekt (tijekom 4 godine)
Nositelj projekta:
razrednica, Majda Tometić i Petar Smontara, prof. vjeronauka; učenici 5.r., aktivisti Instituta Plavi svijet.
Korisnici:
Ciljna skupina su učenici petog razreda