preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
UPUTE ZA KORIŠTENJE KNJIŽNICE ZA VRIJEME EPIDEMIOLOŠKIH MJERA

U knjižnici OŠ Stjepana Bencekovića dopušteno je posuđivanje knjiga bez korištenja čitaonice. Učenici za pomoć mogu zatražiti knjižničarku, učiteljicu razredne nastave ili učiteljicu hrvatskog jezika. Učenici se ne smiju samostalno kretati knjižnicom i posuđivati knjige. Pri ulasku u knjižnicu potrebno je dezinficirati ruke, držati odstojanje od 1,5 metara te ako je moguće, nositi masku. Posuđene knjige učenici vraćaju i odlažu na pult u knjižnici. 
 
Knjižničarka je dostupna učenicima u knjižnici u određeno vrijeme za pojedini razred. Pogledajte raspored po razredima.
Ekoškola

         

 

Što je Ekoškola?

 

Ekoškole su program Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš - FEE (Foundation for Environmental Education) utemeljene 1981.godine pri Vijeću Europe.Cilj Zaklade je promicanje odgoja i obrazovanja na području zaštite okoliša i održivog razvoja. Naglasak je na osposobljavanju donositelja odluka svih dobi, počevši od primarne skrbi o okolišu do uspostave programa obuke za postizanje održivog razvoja. FEE je službeni međunarodni voditelj svih aktivnosti na provođenju programa Ekoškole.


TKO PROVODI PROGRAM NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE?

Pokret prijatelja prirode "Lijepa naša" zadužen je za nacionalnog koordinatora i voditelja buduće suradnje, kao i za provođenje pripadajućih programa u Hrvatskoj.


S KOJIM CILJEM SE PROVODI PROGRAM?

Cilj programa je ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u svakodnevni život učenika i osoblja škole. Zadaća Ekoškole je odgojiti današnje naraštaje osjetljivima na pitanja okoliša jer će upravo oni donositi odluke o razvoju društva u ovom stoljeću. Program je zamišljen u svrhu provedbe smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih škola. Program Ekoškola jasno određuje i usmjerava način na koji se nastavni sadržaji o zaštiti okoliša, koji su dio redovnog školskog programa, primjenjuju u svakodnevnom životu škole. Ovakav pristup pomaže učenicima shvatiti važnost zaštite okoliša u svijesti svakog pojedinca.
Posebna pozornost pridaje se pitanjima smanjivanja i zbrinjavanja otpada, racionalnog iskorištavanja energije i vode, te uređenju školskog okoliša.
Želite li saznati više o projektu Ekoškola posjetite stranicu Pokreta prijatelja prirode "Lijepa naša".

KAKO DO STATUSA EKOŠKOLE?

Program Ekoškole zahtjeva poštivanje zadanih međunarodnih smjernica i kriterija, a ugledni status Ekoškole stječe se kroz četiri osnovna stadija:

1. PRIJAVA ZA SUDJELOVANJE U PROGRAMU EKOŠKOLE

2. IZRADA I PROVEDBA PROGRAMA EKOŠKOLE


    Kako bi postala "EKO", škola treba prihvatiti program od 7 koraka:

- OSNIVANJE ODBORA EKOŠKOLE
Odbor odlučuje o ciljevima i načinu na koji će biti provedeni, te brine o provedbi ostalih 6 elemenata programa. Sastavljen je od predstavnika učenika, nastavnika, ravnatelja, nepredavačkog osoblja škole, roditelja, člana uprave škole, predstavnika Pokreta prijatelja prirode "Lijepa naša".

- OCJENA STANJA OKOLIŠA
Prvi stadij svakog programa je pregled trenutačnog stanja okoliša. Prosuđuje se koliko škola opterećuje okoliš, koliko proizvodi otpada, troši struje i vode, sredstava za čišćenje , kakav je vanjski okoliš škole, te zastupljenost odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša u aktivnostima škole.

- PLAN DJELOVANJA (IZRADA PROGRAMA)
Škole samostalno izrađuju program na temelju ishoda Ocjene stanja okoliša. Odabere se jedan ili više ponuđenih ciljeva npr. reciklaža papira, uporaba ekološki prihvatljivih sredstava za čišćenje, štednja energije, štednja vode, brtvljenje prozora.

- PRAĆENJE STANJA I OCJENJIVANJE
Praćenje stanja i ocjenjivanje se razrađuje u suglasnosti s planom djelovanja (izradom programa). Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. Vodi se ekodnevnik, izrađuje foto-dokumentacija, videozapisi, postavljaju izložbe prigodom Dana Ekoškole - Projektnog dana.

- RAD PREMA NASTAVNOM PROGRAMU
U sklopu redovne nastave obrađuju se teme određene Planom djelovanja (interdisciplinarnost), a teme o zaštiti okoliša o kojima se uči na redovnoj nastavi trebaju utjecati na način rada čitave škole. Pripremaju se pojedinačne praktične aktivnosti u školi i izvan nje.

- OBAVJEŠĆIVANJE JAVNOSTI I UKLJUČIVANJE MEDIJA
Potrebno je uključivanje čitave škole i šire zajednice stalnom promidžbom, naročito povodom Dana Ekoškole (Projektni dan-jedan dan u godini po izboru Odbora Ekoškole). U školi se postavi stalni oglasni pano Eko-škole. Školske novine mogu poslužiti za promicanje programa ili se mogu osnovati posebne novine Ekoškole. Održavaju se predavanja s ekološkim temama. Razmjenjuju se informacije s drugim Ekoškolama u zemlji i inozemstvu. O radu Ekoškole obavještavaju se mjesne novine, radio i TV. Organiziraju se akcije na koje se pozivaju mediji.

- EKOKODEKS
To je zajednički dogovor i stav sudionika programa Ekoškole, a ide u prilog o obvezivanju svih čimbenika na "EKO" opredjeljenje škole. U izradi kodeksa sudjeluju učenici, a potrebno ga je izložiti na uočljivo mjesto i dopunjavati onim cemu učenici teže u zaštiti okoliša. Ekokodeks može se objaviti i u lokalnom tisku i široj javnosti.

3. PRIJAVA ZA STATUS EKOŠKOLE
Nakon ispunjenja postavljenih kriterija o izradi programa (koji u školi djeluje uspješno najmanje nekoliko mjeseci), Državno povjerenstvo uvidom i provjerom u dosljednost provedbe, pismeno obavještava školu o ispunjavanju uvjeta za status Ekoškole.

4. OBNAVLJANJE STATUSA EKOŠKOLE
Kako bi se zadržao status Ekoškole potrebno je nakon dvije godine dokazati dostignutu razinu prve godine, ali i korak naprijed u provedbi smjernica odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša.

Tražilica



Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


VRIJEME

 

 




Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 12. 2012.

Ukupno: 251594
Ovaj mjesec: 1091
Ovaj tjedan: 60
Danas: 18




preskoči na navigaciju