« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Osnovna škola Šemovec obavlja djelatnost osnovnog obrazovanja prema redovnom programu za učenike iz naselja: Šemovec, Bartolovec, Zamlaka, Štefanec i Žabnik.
Djelo Portal Osnovne škole Šemovec, čiji je autor http://os-semovec.skole.hr, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima 3.0 Hrvatska. Osim kada je drugačije označeno u pojedinom članku ili slikovnom materijalu.
Voda – izvor života
Povodom Svjetskog dana voda, koji se svake godine obilježava 22. ožujka, u našoj je školi organiziran projektni dan pod nazivom „Voda“. Različitim radionicama i razgovorom sa stručnim ljudima iz Hrvatskih voda učenici su bili potaknuti na razvijanje svijesti o tome koliko je voda važna za život čovjeka te kako je treba čuvati od onečišćenja i štedjeti. Posjetivši Vodocrpilište Bartolovec, saznali su kako se voda crpi iz podzemnih izvora te koje kemijske karakteristike mora imati da bi bila zdravstveno ispravna.
Sudjelovanje učenika u nastavnome projektu pridonosi razvoju njihovih osobina kao što su istraživački duh, spremnost na suradnju, upornost, samostalnost i kreativnost. Upravo ove osobine pokazali su naši učenici sudjelujući u različitim radionicama koje su pripremili učitelji razredne i predmetne nastave povodom projektnog dana koji se održao 17. travnja 2019. u prostorijama škole, ali i na terenu.
U suradnji s Hrvatskim vodama organizirana je edukativna radionica koju je održala gospođa Marija Vizner u trećem i četvrtim razredima. Predstavila im je četiri slikovnice koje govore o vodi i njezinoj važnosti u različitim aspektima života na Zemlji. Svojim pitanjima i primjerima iz vlastitog iskustva učenici su se aktivno uključili u prezentaciju o zaštiti voda. Oduševili su s maskotom Hrvatskih voda - kornjačom Hrvojem. Na kraju su samostalno osmislili pitanja za kviz u koji su uključili svoje prijatelje.
Također, gospođa Marija Vizner je u razgovoru sa školskim novinarkama otkrila tko su najveći zagađivači vode u našoj domovini i koje se mjere intenzivno poduzimaju.
Učenici sedmog i osmih razreda projektni su dan odradili na terenu posjetivši Vodocrpilište Bartolovec. Uz organizirano stručno vodstvo saznali su kako se voda crpi iz podzemnih, izvora, način njezinoga filtriranja i pročišćavanja s ciljem očuvanja prirode. Djelatnici vodocrpilišta pokazali su im kako se upravlja crpkama te ih upoznali s cjelokupnim sustavom opskrbe vode u Varaždinskoj županiji. Na kraju su učenici sudjelovali u kvizu znanja i za svaki su točan odgovor dobili neku nagradu.
Ostali su učenici sudjelovali u školskim radionicama koje su za njih pripremili učitelji. Tako su učenici prvih i drugih razreda u radionici „Svaka kap je bitna“ nakon odgledane prezentacije o vodi, izradili plakat kojim su naglasili važnost pravilnog razvrstavanja otpada i smanjenja onečišćenja pitke vode. Na kapljicama su pisali poruke o vodi i oslikavali kamene oblutke kojima će načiniti manji potočić u dvorištu škole.
Ostatak učenika predmetne nastave bio je raspodijeljen u četiri radionice. U radionici „ Die Lorelei“ učenici su, odgledavši kratak film, upoznali zagonetnu riječnu vilu Lorelei koju je njemački pjesnik Heinrich Heine opjevao u poznatoj pjesmi. Nakon toga su inspirirani viđenim oslikali legendu o Lorelei koristeći vodene boje i flomastere.
Svi koje vole matematiku priključili su se radionici „Voda najboljega okusa“. Ocjenjivali su pet različitih vrsta voda ( Jana, Studena, Bistra, voda iz vodovoda i filtrirana Brittom) kako bi dokazali isplati li se kupovati voda u boci. Izračunali su ocjenu za svaku pojedinu vrstu i nacrtali dijagram. Ostatak vremena rješavali su kviz znanja.
Proučavanje voda na geografskim kartama, nastanak toplih i hladnih struja, dokazivanje utjecaja onečišćenja kopnenih voda na smanjenje staništa pojedinih vrsta ispitivanjem površinske napetosti, kojim procesima voda putuje u naše stanice i može li čovjek nadoknaditi gubitak vode uzimanjem hrane, samo su neke od aktivnosti koje su dokazivali učenici u radionici „Mladi istraživači“ te na zabava način ponovili i utvrdili gradivo prirodoslovnih predmeta.
I na kraju, učenici „Radijske radionice“ ovjekovječili su ovaj projektni dan na radijski način. Snimali su izjave po školi, odabrali dobru glazbu za podlogu i napravili mini radijsku emisiju o projektnom danu s temom „Voda je život“.
Radijsku emisiju poslušajte ovdje.
Učenici su uživali u radionicama što je i vidljivo iz konačnih rezultata. Radom na projektu razvijali su građanske vještine i stavove te dokazali da je uloga pojedinca ključna u izgradnji boljega svijeta kao i razvijanje ekološke svijesti o važnosti pitke vode, njenoj zaštiti i gospodarenju, jer kako je rekao Benjamin Franklin: „Kad izvor presuši, tek onda znamo vrijednost vode!“
Valentina Barulek Boltižar
Ostale fotografije možete pogledati u galeriji: