« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Osnovna škola Šemovec obavlja djelatnost osnovnog obrazovanja prema redovnom programu za učenike iz naselja: Šemovec, Bartolovec, Zamlaka, Štefanec i Žabnik.
Djelo Portal Osnovne škole Šemovec, čiji je autor http://os-semovec.skole.hr, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima 3.0 Hrvatska. Osim kada je drugačije označeno u pojedinom članku ili slikovnom materijalu.
ZELENA SRIJEDA
U Osnovnoj školi Šemovec organiziran je je projektni dan 12. travnja 2017. pod nazivom Zelena srijeda koji je vezan uz obilježavanje Dana planeta Zemlje. U projektu su sudjelovali svi učenici škole. Pripremljene su različite edukativne i eko radionice koje su sadržajima bile prilagođene uzrastu učenika. Učenici su učili kroz igru, stvaranje i istraživanje te na taj način ponovili i stekli neka nova znanja. Glavni cilj ovog projekta bio je spoznati postupke kojima svi zajedno možemo pridonijeti zaštiti i očuvanju okoliša i razvijanje ekološke svijesti u svrhu očuvanja zdravlja svih živih bića na Zemlji.
Osmišljene su različite radionice prema interesu učenika. U razrednoj nastavi organizirane su četiri radionice po razredima. Mali Windeki prvog razreda istraživali su kako i zašto koristimo snagu vjetra. Od papira u boji izrađivali su vjetrenjače koje su im kasnije poslužile kao dokaz kako iskoristiti snagu vjetra. Učenici 2. a i b pokazali su nam postupak recikliranja papira - kako od starog papira dobiti novi. Kaširali su kartonske kutije koje su ukrašavali decoupage tehnikom i sijali začinsko bilje u malene posudice. U Cvjetnoj čaroliji, radionici 3.a i b razreda, imali smo prilike vidjeti kako od plastičnih boca možemo napraviti viseće tegle koje su učenici oslikali i u njih posadili cvijeće te izraditi šareno cvijeće od plastičnih čepova. Učenici Eko-Eko radionice (4. a i b) uredili su cvjetnjak u dvorištu škole, izradili reciklirani kamenjar od tetrapaka, kartonskih i kutija od jaja. Na kraju su demonstrirali pokus „Energija vjetra, vode i Sunca“ pomoću modela.
U predmetnoj nastavi održano je šest radionica. U Zelenoj učionici čitale su se lirske pejzažne pjesme, pisali komentari i pisma na zadanu temu vezanu uz okoliš te izrađivali plakati s eko porukama. U radionici Eko Easter slušale su se pjesme na engleskom jeziku s ekološkom tematikom, izrađivale poklon- vrećice od starih kalendara te se ukrašavale pisanice salvetnom tehnikom, a u neke je i posađeno cvijeće. U Njemačkoj radionici pisale su se poruke prijatelja prirode na njemačkom jeziku. Učenici su najprije morali složiti puzzle, a zatim odgonetnuti o kojoj je ugroženoj vrsti riječ i napisati poruku koju nam ona upućuje. Sve zajedno stavili su na jedan veliki plakat. Zanimljivo je bilo i u Matematičkom cvjetnjaku. Učenici su crtali cvjetnjake različitih oblika u umanjenom mjerilu i uz pomoć opsega i površine određivali potreban broj sadnica i lukovica za cvjetnjak.
Osmosmjerke, stripovi, online plakati, križaljke vezane uz temu Dan planeta Zemlje izrađivale su se u Multimedijskoj radionici , a neki su prema vlastitim idejama napravili kratke videouratke koristeći poznate Web 2.0 alate te druge programe za izradu takvog sadržaja.
Učenici su u radionici Efekt staklenika izradili nekoliko modela Zemlje u različitim uvjetima. Svaki su model zagrijavali umjetnim Suncem (žaruljama) i bilježili promjenu temperature. Cilj je bio osvijestiti druge kako sve veća proizvodnja i upotreba fosilnih goriva, porast industrijskih, poljoprivrednih i drugih ljudskih aktivnosti negativno utječe na klimatske promjene te da bi se čovjek trebao usmjeriti na korištenje obnovljivih izvora energije.
U ovaj su se projekt uključili i polaznici Male škole radionicom Čarobna šuma i cvjetnjak. Skupina Ježići izrađivali su drveće i životinje od kartonskog i wc papira te ih obojali temperom, dok su Mravići uredili cvjetnjak uz terasu.
Ovaj će projekt ostati u sjećanju svih učenika koji su puni pozitivnih dojmova otišli svojim kućama. Još jednom smo pokazali kako nastava može biti zanimljivija i izvedena na drugačiji način. Učenike smo potaknuli na iskustveno i suradničko učenje, ali i međusobno druženje i pomaganje. Projektom smo osvijestili potrebu za očuvanje i zaštitu okoliša te skrenuli pozornost na opasnosti koje prijete životu na Zemlji zbog velikog onečišćenja na bilo koji način.
Valentina Barulek Boltižar, uč. hrv. jezika