« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Osnovna škola Šemovec obavlja djelatnost osnovnog obrazovanja prema redovnom programu za učenike iz naselja: Šemovec, Bartolovec, Zamlaka, Štefanec i Žabnik.
Djelo Portal Osnovne škole Šemovec, čiji je autor http://os-semovec.skole.hr, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima 3.0 Hrvatska. Osim kada je drugačije označeno u pojedinom članku ili slikovnom materijalu.
DA – JA TO MOGU!
Glavna društvena zanimacija mladih – Facebook i „pomagači“ u ubijanju slobodnog vremena – mobitel, TV i računalo glavni su razlozi zašto smo se i ove godine uključili u projekt „Tjedan dana bez ekrana“. Ovaj su put u projekt bili uključeni učenici od 5. do 8. razreda na satovima Hrvatskog jezika, ali i izvan nastave.
Pravi naziv ovog projekta jest „Deset dana bez ekrana“ koji je pokrenut na inicijativu jedne francuske škole i Hrvatsko-francuske udruge u Zadru 2008. godine. Prošle su godine u projektu sudjelovali učenici 7. i 5. razreda dok su se ove godine uključili i ostali razredi. Projekt je trajao od 3. do 9. travnja. Osmišljene su različite radionice. Na prvim su se satovima izrađivali plakati na temu Dobre i loše strane medija, reklama, Facebooka. Na ostalim satovima organizirane su dramske radionice gdje su se učenici posvetili glumi, a to im se ujedno i najviše svidjelo. Osmišljavali su reklame za beskoristan proizvod, snimali televizijske reportaže vezane uz zadanu priču, prikazivali scene iz sapunica ili scene virtualnog nasilja izazvanog društvenim mrežama. Učenici šestih i osmih razreda na kraju su izradili fotostrip svih radionica.
Najhrabriji učenici provodili su projekt i izvan nastave. Vodili su dnevnik (popis aktivnosti kojima su se bavili u slobodno vrijeme). Onima koji su izdržali bez triju ekrana svih sedam dana, urečena su posebna priznanja, a učenici s najvećim brojem bodova dobili su zaslužene nagrade. Ciljevi ovog projekta bili su smanjiti vrijeme ispred triju ekrana (mobitela, računala i televizora), vježbati kritičko mišljenje prema medijskim sadržajima, potaknuti učenike na kvalitetnije i raznovrsnije korištenje slobodnog vremena, poboljšati komunikaciju i suradnju u obitelji te poboljšati odnos s vršnjacima.
Iako su mediji vrlo korisni i pomažu nam u mnogo čemu, ipak bismo svoje slobodno vrijeme trebali provoditi što više družeći se sa svojom obitelji i prijateljima jer današnja se mladež sve više otuđuje od stvarnog svijeta i svakodnevnice i ulazi u svijet virtualne mašte u kojem neki ostaju zarobljeni.
Stela Masten, 7.a